OT: Sprog & forståelighed
Fra : Morten Lind

Dato : 14-11-09 16:23

Hej gruppe...

Herinde taler vi jo meget om alt.

Jeg fangede en artikel med et vist sarkastisk tilsnit, men bedøm selv...

citat begynd:

<"dk.edb.mac er nu flyttet til et nyt domicil efter en integreret,
segmenteret handlingsplan baseret på et konkretiseret markedsledende
innovativt servicekoncept med outgoing synergieffekt.

Vi tilbyder at tilpasse en dedikeret lønsomhedsmodel ved at
rationalisere cross-platform flow med fremadrettet, netværksbaseret
performance.

Det anbefales at benytte os til at diversificere værdibaseret
omstillingsparathed og destinere dynamisk-minded benchmarking, der kan
levere next-generation key-statements.

Superviseres agendasættende know-how, genererer vi et cross-media
værdigrundlag med associeret dynamisk realitytjek, der konkluderer på
worldclass-vision ved at konkretisere en outgoing matrixorganisation,
allokere accountable commitments og eksekvere en integreret
handlingsplan.

Vi kan destinere transparente kerneydelser, maksimere organisatorisk
share-of-mind og optimere kritisk behovsanalyse ved at generere
real-time knowledge-management med proaktiv omstillingsparathed.

Ved at associere fremsynet issuehåndtering med effektiviseret
cutting-edge funktionalitet, integreres et optimeret værdigrundlag, der
fokuserer på mainstream omdrejningspunktet.

For at maksimere value-added flow konceptualiseres et real-time koncept
ved at redefinere konvergerende worst case scenario med et best practise
initiativ i forbindelse med at konceptudvikle altafgørende
kvalitetssikring

Vore konsulenter kan bistå ved at konceptualisere en resultatorienteret
styregruppe, der dialogiserer dynamisk kernekompetence, kvantificerer
organisatorisk know-how i et fremadrettet problemfelt og kommunikerer
holistiske kerneydelser ved at koordinere dynamisk-minded
knowledgemanagement med konceptudviklet optimeret budskabsløsning
tilpasset en dedikeret lønsomhedsmodel.

Vores konceptudviklede cross-platform issue-management
understøtter differentieret projektorienteret service, integreret
fremsynet behovsanalyse, der operationaliserer integreret
budskabsløsning ved at associere turn-key knowledge-management
med strategisk behovsanalyse.

Ved at internationalisere målrettede kerneydelser opgraderes
mainstreamsegmentering til at transformere målrettede statements, der
performer på value-added issuehåndtering til at generere management- og
procesorienteret kernekompetence.

Dette giver globale muligheder for at destinere optimeret
knowledgemanagement i relation til en omstillingsparat konceptudvikling,
der kan diversificere konvergerende funktionalitet uden at disgenerere
en sykregen lønsomhedsmodel.">

Citat slut.

Længe leve de supertåber, der får et liv ud af det Artiklen er
skrevet af Preben Kittelmann, men kunne også være skrevet af
undertegnede.

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-11-09 17:27

> Længe leve de supertåber, der får et liv ud af det

man må sige den tekst er "buzzword compliant" ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 14-11-09 17:46

> man må sige den tekst er "buzzword compliant" ...

> /thomas

Ja, ikke sandt, gnæk, gnæk..grin, grin...

M.

Fra : Lyrik

Dato : 14-11-09 10:22

On 14 Nov., 16:22, mortenl...@gmail.com (Morten Lind) wrote:
> [...]
> knowledgemanagement i relation til en omstillingsparat konceptudvikling,
> der kan diversificere konvergerende funktionalitet uden at disgenerere

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

En marketingslagkage med ti bunde med know-how creme og pyntet med
superlativglasur, med fagmandskrymmel?

Jens

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-11-09 06:03

Morten Lind skrev:

> Længe leve de supertåber, der får et liv ud af det Artiklen er
> skrevet af Preben Kittelmann, men kunne også være skrevet af
> undertegnede.

Jeg vil mene at kan man leve af at skrive sådan noget så er man ikke en
tåbe Jeg vil også nævne at jeg er glad for du ikke normalt skriver
sådan (når altså ikke lige snakken går på KLASSEKAMP altså).

Det er lidt skægt så forskellige folk kan være - det er en dyd i min
(arbejds)verden at skrive så kedelig og forudsigeligt som muligt. Det
er ikke ret meget buzzwordcompliant :)

Fra : Morten Lind

Dato : 15-11-09 06:34

> [...]

> Det er lidt skægt så forskellige folk kan være - det er en dyd i min
> (arbejds)verden at skrive så kedelig og forudsigeligt som muligt. Det

Jeg ved ikke, om man kan leve af at skrive sådan

Artiklen er konstrueret vrøvl for at udstille volapykken i
buzzwordverdenen, der for alvor indtog "bus"verdenen i halvfemserne, og
jeg faldt over den i noget oprydningsarbejde. TDC har jo inddraget deres
serverplads til abonnenterne, så jeg må flytte en masse webmateriale,
hvilket jo også indebærer ændring af stort set samtlige URL´er på
samtlige sider...keeeeedeligt

Jeg synes selv, at jeg prøver at udtrykke mig rimeligt forståeligt, også
når snakken er om klassekamp, men sådan opfatter vi vel alle os selv?

M., der tænker, om du også hjælper ynglen med morgenaviser, siden du er
oppe nu

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 15-11-09 06:51

Morten Lind skrev:

> Artiklen er konstrueret vrøvl for at udstille volapykken i
> buzzwordverdenen, der for alvor indtog "bus"verdenen i halvfemserne, og

NÃ¥h, buswordcompliant :)

> [...]
> serverplads til abonnenterne, så jeg må flytte en masse webmateriale,
> hvilket jo også indebærer ændring af stort set samtlige URL´er på

Kender du wget?

Den kan mange sjove ting. Inklusiv hente hele websteder og fikse url'er
i farten.

> Jeg synes selv, at jeg prøver at udtrykke mig rimeligt forståeligt, også
> når snakken er om klassekamp, men sådan opfatter vi vel alle os selv?

Naturligvis. Alle forstår alt hvad du mener, altid

> M., der tænker, om du også hjælper ynglen med morgenaviser, siden du er
> oppe nu

Du mener jeg står og skriver usenetindlæg mellem kuskeslagene på ruten?
Nej, beklager. Tror jeg ikke har helt styr på min koffeindosering,
men det skal nok falde på plads igen.

Fra : Morten Lind

Dato : 15-11-09 07:15

> Nåh, buswordcompliant :)

Bingo (busworldcompliant)

> Kender du wget?

Næh?

> Den kan mange sjove ting. Inklusiv hente hele websteder og fikse url'er
> i farten.

OK, såsom at behandle samtlige URL´er på et helt site? Incl. billed-,
side- & wwwURL´er(på samme side)?

> Naturligvis. Alle forstår alt hvad du mener, altid

Ja, ikke sandt

> Du mener jeg står og skriver usenetindlæg mellem kuskeslagene på ruten?

Naturligvis - du har jo en iPhone, ej?

> Tror jeg ikke har helt styr på min koffeindosering,
> men det skal nok falde på plads igen.

Godt

M.

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 15-11-09 10:48

> OK, såsom at behandle samtlige URL´er på et helt site? Incl. billed-,
> side- & wwwURL´er(på samme side)?

Dreamweaver kan.

- Mikael

Fra : Morten Lind

Dato : 15-11-09 10:54

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> Dreamweaver kan.
>
> - Mikael

Den har jeg, men jeg er vant til GoLive, og der føler jeg mig lidt mere
tryg

Det gør heller ikke så meget, at arbejdet er omfattende - der bliver jo
mange, mørke aftener i tiden, der kommer

M.