Kylling stegt med estragon.
Fra : hellerup

Dato : 12-11-09 09:09

Min svoger taler tit om, hvor dejlig den kylling, stegt med estragon,
han fik, da han var i Nice.
Har, dog kun i danske opskriftssider, søgt en opskrift, der kunne
matche hans omtale, dog forgæves.
Det skulle være en hel kylling, som blev gnedet med estragon, parteret
og tilberedt.
Nogen hjælp??

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 12-11-09 17:30

Han er nok nødt til at prøve på at huske en yderligere ingrediens.
En søgning på Google med søgeordene" Chicken with tarragon" give 850.000
hits
Med venlig hilsen
John Senius-Jørgensen

Fra : Ole Larsen

Dato : 13-11-09 07:22

John Senius-Jørgensen skrev:
> [...]
> matche hans omtale, dog forgæves.
> Det skulle være en hel kylling, som blev gnedet med estragon, parteret

søg på "chicken+tarragon+nicoise"

http://olelarsen.eu/htmlGallery/content/2006_02_22_012_large.html

Fra : Gamle

Dato : 12-11-09 20:45

hellerup wrote:
> [...]
> matche hans omtale, dog forgæves.
> Det skulle være en hel kylling, som blev gnedet med estragon, parteret

Hej.

Måske kan denne bruges.
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=20956

Mvh.
Torben

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 13-11-09 13:04

hellerup wrote:
> Min svoger taler tit om, hvor dejlig den kylling, stegt med estragon,
> han fik, da han var i Nice. [snip]

Kylling med hvidløg, lime og estragon?
4 kvarte kyllinger, 10 fed hakket hvidløg, 4 kvarte lime, salt og peber, 4
spiseskefulde hvidvin, 1 deciliter olivenolie, 15 gram friskhakket estragon

Læg kylling i en flad skål og drys med hvidløg, pres lime over kødet, skær
skallerne i små stykker og hæld dem over kødet sammen med salt peber, vin,
olivenolie og halvdelen af etrsagonen. Marinerer i 2-3 timer ved
stuetemperatur. Hvis det står natten over i køleskab, så kun halvdelen af
limeskallerne, for lierne er ret stærke. Grilles eller steges i ovn.

Kylling med purløg og estragon?
4 kyllingepatter med skind
Marinade: 3 spiseskefulde muskatvin, 3 spiseskefulde olivenolie, 2
spiseskefulse purløg, 1 spiseskefuld etrsagon, reven skal af 1/4 appelsin.

Læg fugl i fad, marinade over, hviler 1-3 timer ved stuetemperatur, steges
over supervarme kul i ca. 8 minutter.

Begge fra "Klassisk grill og barbecue" af Marlena Spieler.