Vinterpause forsikring
Fra : Freddy

Dato : 12-11-09 20:35

Hello
Jeg har brugt en del tid på at få min nye forsikring på plads her i
efteråret. Men jeg kunne godt tænke mig lige at vide hvilken vinterperiode
jeres selskaber. Codan siger at vinterhalvåret er 1/11 - 1/3 og ikke 1/12 -
28 (29)/2.

De vil ikke ændre med mindre man tager helårsforsikring. Det er dog heller
ikke dyrt. Ca 5-600 ekstra med kasko und alles.

FROC
Honda MTX 125R
Honda VFR 750 R RC 36-1

Fra : Knud Dam

Dato : 12-11-09 20:43

"Freddy" <freddy_overgaardSLET@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> efteråret. Men jeg kunne godt tænke mig lige at vide hvilken vinterperiode
> jeres selskaber. Codan siger at vinterhalvåret er 1/11 - 1/3 og ikke

Hej Freddy.

Tre Kroner Forsikring har også stilstand 1/11 til 1/3.

Mvh.

KD

Fra : Kasper

Dato : 12-11-09 21:13

Jeg har fair forsikring og dér er "vinterpause" fra 1/12 til og med 29/2

Kasper

Fra : Simon

Dato : 12-11-09 21:50

Freddy wrote:
> Codan siger at vinterhalvåret er 1/11 - 1/3 og ikke 1/12 - 28 (29)/2.

Har Tryg. Der må køres i november.

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : Dak

Dato : 12-11-09 22:03

Freddy skrev:
> Hello
> Jeg har brugt en del tid på at få min nye forsikring på plads her i
> efteråret. Men jeg kunne godt tænke mig lige at vide hvilken vinterperiode
> jeres selskaber.

GF-forsikring siger 1/12 til 29/2

--
Dak
"Honda CBR600F3 '96"

Fra : Anders Houmark

Dato : 13-11-09 07:57

> [...]
>
> De vil ikke ændre med mindre man tager helårsforsikring. Det er dog heller
> ikke dyrt. Ca 5-600 ekstra med kasko und alles.

Jeg har GF helårlig, hvis der skal holdes en pause er det fordi jeg selv vil
holde den.
Nu er det sådan at jeg er en kylling og hverken gider kulde eller salt. Jeg
emailede GF forsikring i onsdags og bad dem om, at sætte min forsikring i
bero.
25 minutter senere kom der svar på mail, at det bare var i orden, og jeg
bare skulle sørge for at låse pladen inde i et skab eller lign.

Det ændrer sig sikkert når jeg skal begynde at have kasko, som alle jer
andre i tråden garanteret har?

Mvh Anders

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-11-09 08:16

Freddy wrote:
> [...]
>
> De vil ikke ændre med mindre man tager helårsforsikring. Det er dog heller
> ikke dyrt. Ca 5-600 ekstra med kasko und alles.

Runa : 1/12 til 29/2

Jeg fatter ikke 1/11 til 29/2 - der er vist bedre chancer for køredage i
november end i marts - men selvfølgelig hører men jo hvert år i
september/oktober at folk er ved at stalde op (!?!) (med næsten ubærlige
abstinenser i februar/marts tilfølge), så måske er det det kunderne vil ha'

--
vh
Torben

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 16-11-09 22:30

Torben Scheel skrev:
> [...]

> abstinenser i februar/marts tilfølge), så måske er det det kunderne vil ha'

Ja jeg har ihvertfald lært DEN lektie

.... og har ikke staldet op endnu

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 13-11-09 17:35

"Freddy" <freddy_overgaardSLET@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> De vil ikke ændre med mindre man tager helårsforsikring. Det er dog heller
> ikke dyrt. Ca 5-600 ekstra med kasko und alles.

Har Alm. Brand, - og de GIDER ikke det pis, - er du forsikret, er du
forsikret (hele året)

Jan

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 13-11-09 18:36

"Jan Selchau-Hansen" <mit_fornavn@mit_efternavn.dk> skrev i en meddelelse

> "Freddy" <freddy_overgaardSLET@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Har Alm. Brand, - og de GIDER ikke det pis, - er du forsikret, er du
> forsikret (hele året)
>
> Jan
Jeg kan da ellers godt forstå at forsikringsselskaberne er bekymrede over at
folk som os kunne køre med deres forsikring om vinteren.
Personligt springer jeg hellere sommerens kedelige ture i solskin over for
at vente på de 2-3 dage, hvor vinteren kommer forbi København.
På de dage har jeg så travlt med at komme så meget på glatis som jeg kan
finde - der er da ikke noget så fedt som at kure på røv og albuer ud foran
en bus eller endnu bedre en lastvogn og så se om man slipper levende fra
det.....
Gad vide hvad der egentlig foregår i en aktuars hoved, når han/hun prøver at
regne ud hvor meget skade du kan komme til at koste selskabet - eller
foregår der overhovedet noget ?
Jeg har altså aldrig rigtigt forstået nødvendigheden af øget præmie for
kørsel om vinteren - regner de os for at være de sidste vikinger - komplet
med mjød-tønder og totalt skæve af fluesvamp ?

Og jo - hos If/BMW-klub-ting er jeg helårsforsikret - men uden at have sat
mig ind i hvad det egentligt koster for vinteren - jeg vil bare gerne kunne
køre når det passer mig....og vejret

--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller

Fra : Kasper

Dato : 14-11-09 15:13

Jesper Hedegaard skrev:

> Jeg har altså aldrig rigtigt forstået nødvendigheden af øget præmie for
> kørsel om vinteren - regner de os for at være de sidste vikinger - komplet
> med mjød-tønder og totalt skæve af fluesvamp ?

HAhahahahahaha!!!!!!!!! Hold kæft hvor jeg grinte da jeg læste din
kommentar!

(Undskyld dette meget indholdsløse indlæg!)