MS Windows
briani 27239
Partitioner Vista PC
Fra : JSH [9800]

Dato : 12-11-09 18:47

Hej
Jeg skal hjælpe en kollega med at få partiotioneret hans Windows Vista pc
rigtigt.

Han har været så "smart" at lave c-drevet på 25GB og så lave resten på
D-drevet.

Hvilket program (gerne gratis) kan jeg bruge til at partitionere harddisken?

Jeg har partition Magic 8 og det virker ikke til Vista!

Fra : Per

Dato : 12-11-09 18:56

JSH [9800] wrote:
> [...]
> harddisken?
> Jeg har partition Magic 8 og det virker ikke til Vista!

Vista kan selv partionere.

Gå ind i diskhåndtering og højreklik på det drev (D) du vil formindske.

mvh. Per

Fra : JSH [9800]

Dato : 12-11-09 19:06

EASEUS Partition Master 4.1.1 Home Edition

Er dette godt?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-11-09 21:31

"JSH [9800]" <jstenbakFJERN_DETTE@e-box.dk> skrev i meddelelsen
> EASEUS Partition Master 4.1.1 Home Edition
>
> Er dette godt?

Formentlig ja. Men der findes ikke noget nemmere end at bruge det indbyggede
program, som Per beskriver.
Samtidig har det den fordel, at det altid virker uden problemer.

Kurt

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-11-09 21:37

http://www.moppe.dk/vistashr.html

Fra : JSH [9800]

Dato : 12-11-09 22:16

Hvorfor kan jeg ikke ser Pers svar?

Fra : JSH [9800]

Dato : 12-11-09 22:19

Har nu fundet ud af at jeg ikke kan bruge programmet EASEUS, da Vista er 64
Bit og det gratis program kun kan supporterer 32 bit.

Hvis jeg prøver at bruge diskhåndteringen i Vista er menuen "Udvid
diskenhed" ikke aktiv - hjælp!

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-11-09 22:33

> [...]
> 64 Bit og det gratis program kun kan supporterer 32 bit.
>
> Hvis jeg prøver at bruge diskhåndteringen i Vista er menuen "Udvid

Du skal formindske før du kan udvide.

Kurt

Fra : J

Dato : 12-11-09 22:59

> "JSH [9800]" <jstenbakFJERN_DETTE@e-box.dk> skrev i meddelelsen

> Du skal formindske før du kan udvide.
>
> Kurt

Du må hellere tage til Hjørring og hjælpe barnet.

Fra : JSH [9800]

Dato : 13-11-09 10:00

Tak for en seriøs bemærkning!

Fra : JSH [9800]

Dato : 13-11-09 23:41

Jeg har fået det til at virke, så I behøver ikke hjælpe "barnet".

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-11-09 05:17

Du har ret det er smart så hvorfor lave det om?
En lille partition til OS og resten til data. Gør backup nemmere og
man kan geninstallere OS uden at skulle bekymre sig om at miste data.

Regards Jens Peter Karlsen.