MS Windows
briani 27239
Vista 5 vigtige opdateringer?
Fra : marberg

Dato : 12-11-09 13:19

jeg kan ikke få windows update til at hente opdateringer. Når jeg
trykker på hente opdateringer, får jeg en fejl 80246008. Jeg har prøvet
windows support for hjælp i nogle af de torturials/faq's der er men det
nytter intet. Jeg har prøvet at starte BITS op efter MS anvisninger men
det hjælper heller ikke og jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre.. nogen
der kan hjælpe ? har aldrig haft problemer med opdateringer før.

marberg

Fra : /John

Dato : 12-11-09 13:31

"marberg" <marberg@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Når jeg trykker på hente opdateringer, får jeg en fejl 80246008

Windows Update-fejl 80246008:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Windows-Update-error-80246008

John

Fra : marberg

Dato : 12-11-09 13:36

/John skrev:

> [...]
>
> John
>
> Tak det har jeg lige været igennem og har gjort hvad der beskrives, men uden resultat.
når jeg har gjort det får jeg en fejl der hedder 1068.

Har du et andet bud?

Fra : /John

Dato : 12-11-09 13:43

"marberg" <marberg@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Tak

Velbekomme

> det har jeg lige været igennem og har gjort hvad der beskrives, men uden
> resultat.
> når jeg har gjort det får jeg en fejl der hedder 1068.
>
> Har du et andet bud?

Forsøger:

http://support.microsoft.com/?kbid=910337

Tip:

Shane's Toolbox:
http://www.pcwintech.com/shanes-toolbox

(Scroll ned og find programmet 'Repair IE')

Håber det hjælper dig :)

John

Fra : Ole C

Dato : 12-11-09 16:43

marberg skrev blandt andet:

> [...]
> anvisninger men det hjælper heller ikke og jeg ved snart ikke hvad
> jeg skal gøre.. nogen der kan hjælpe ? har aldrig haft problemer med

Husker ikke fejlkoden, men har en gang været udsat for at Update fejlede,
indtil jeg lod Chkdsk finde og reparere et par fejl på harddisken.
Prøv det - det er jo ikke noget der skader...

--
vh
Ole C

Fra : marberg

Dato : 12-11-09 17:24

Ole C skrev:

> Husker ikke fejlkoden, men har en gang været udsat for at Update
> fejlede, indtil jeg lod Chkdsk finde og reparere et par fejl på harddisken.
> Prøv det - det er jo ikke noget der skader...

Det tror jeg lige vil prøve først, jeg kan heller få systemgendannelse
til at virke?

vh
marberg

Fra : /John

Dato : 12-11-09 18:15

"marberg" <marberg@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> jeg kan heller få systemgendannelse til at virke?

Kan skyldes snavs.

Virus-skanning samt skanning med gratis SuperAntispyware kan være en god
ide.

John

Fra : marberg

Dato : 12-11-09 20:06

/
> Virus-skanning samt skanning med gratis SuperAntispyware kan være en god
> ide.
>
> Hej
Jeg har lige brugt 1. time og 20 min. på at skanne med det program du
har foreslået, men kun fundet 5 tracking cookies, har også installeret
TDC sikkerhedspakke men det har hellerikik givet resultat.

Fra : marberg

Dato : 12-11-09 21:20

marberg skrev:
> [...]
> TDC sikkerhedspakke men det har hellerikik givet resultat.
>

> Jeg får denne meddelse når jeg prøver at starte tjenesten!

Tjenesten på BITS på lokal computer kunne ikke startes?

FEJL 1068 Tjenesten eller gruppen som det afhænger af, startede ikke?

Fra : /John

Dato : 12-11-09 22:52

"marberg" <marberg@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Tjenesten på BITS på lokal computer kunne ikke startes?

Jeg er vist ved at løbe tør for gode ideer :(

Fandt dog denne artikel (OBS: Er for XP, men kan måske alligevel være
nyttig):
http://support.microsoft.com/kb/842309/da

Et filcheck kan måske løse problemet:

Start>Kør, skriv SFC /scanonce.

Genstart, og ha' Vista DVD'en parat

Vor gamle ven Belarc kan afsløre, om nogle Windows patches evt er gået i
kage og bør geninstalleres (kig efter røde kryds):
http://www.snapfiles.com/reviews/Belarc_Advisor/belarc.html

Sidste skud: Kør Windows Gendannelse til en dato, hvor fejlen ikke optrådte,
og forsøg så igen med Windowsupdate.

God arbejdslyst!

John

Fra : marberg

Dato : 13-11-09 10:58

/John skrev:
Mange gode forslag, men jeg så lige pludselig lyset og havde en kopi af
registreringsdb. fra den 30 /10 den gendannede jeg og vupti så fandt
den tilbage og installerede de manglende 5 sidste opdateringer fra MS.
Jeg har et program som Perfect unistaller som jeg har brugt til at
slette noget, og der har været noget som har jeg ikke skulle have slettet.
Så fremover tager jeg altid en kopi af registreringsdb.

Tak for forslagne

vh
marberg

Fra : /John

Dato : 13-11-09 17:45

> [...]

> 30 /10 den gendannede jeg og vupti så fandt den tilbage og installerede
> de manglende 5 sidste opdateringer fra MS.

Herligt! Godt du fandt en løsning!

> Tak for forslagne

Velbekomme!

John