MS Windows
briani 27239
Hvilken computer til Windows 7 med Mediece~
Fra : Sirina

Dato : 12-11-09 08:42

Jeg skal hjælpe en ven med at købe en computer.
Han vil gerne have Windows 7 med Media center.

Jeg mener at han skal købe Windows 7 Home Premium Edition.

Jeg er i tvivl om hvor det er bedst at købe en computer med
Windows 7 Premium Edition installeret.

Jeg har tænkt på at købe den i Computer City. Men jeg er bange
for at de bare vil sælge mig en hylde veteran som tilfældigvis har
Windows 7 Premium Edition installeret.

Alternativt har jeg fået anbefalet Fønix computer
hvor jeg selv kan vælge hardwaren og det styresystem jeg vil have
lagt på computeren.

Jeg køber altid selv computer og skærme hos Aldi, men der vil han ikke
handle da han for 3 år siden købte en Mediecenter PC som der har været meget
bøvl med.

Nogen der har gode råd om disse ting?

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 12-11-09 11:52

Sirina skrev:
> Jeg skal hjælpe en ven med at købe en computer.
> Han vil gerne have Windows 7 med Media center.
>
> Jeg mener at han skal købe Windows 7 Home Premium Edition.

> Nogen der har gode råd om disse ting?

Hvilket mærke computer der er bedst, skal jeg ikke rode mig ud i, men
man kan da begynde med at kigge på RAM, grafikkort og processor.

Mindst 2 GB ram (MS siger selv 1 GB, men det mener jeg er for lidt)
Mindst 1 GHz processor. Gerne omkring 2,5 GHz, hvis vi taler om en
stationær computer.

3D grafikkort - IKKE onboard-grafik!

I Vista klarede jeg mig langt selv med det dårlige onboard-grafik, men
der var enkelte grafiske effekter der ikke virkede.
Computeren havde kun PCI-slots, og det kunne man ikke købe grafikkort
til mere. Kun til AGP eller PCI-Express.

Fra : Jens Jensen

Dato : 12-11-09 15:26

Philip Nunnegaard skrev, Den 12-11-2009 11:52:
> 3D grafikkort - IKKE onboard-grafik!

Til mediecentre, hvor der ikke også skal spilles spil, er nogle onboard
grafikløsninger ganske udmærkede. Der er fx chipsettene AMD 785G og AMD
780G, som understøtter afspilning af H.264 i hardwaren.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 12-11-09 16:55

Jens Jensen skrev:

> Til mediecentre, hvor der ikke også skal spilles spil, er nogle onboard
> grafikløsninger ganske udmærkede. Der er fx chipsettene AMD 785G og AMD
> 780G, som understøtter afspilning af H.264 i hardwaren.

Og hvor mange MB taler vi om der? Og er der 3D?

Fra : Jens Jensen

Dato : 12-11-09 22:12

Philip Nunnegaard skrev, Den 12-11-2009 16:54:
> Og hvor mange MB taler vi om der? Og er der 3D?

Der er et godt udvalg af bræt fra forskellige fabrikanter, bl.a.
Gigabyte, ASUS og ASRock. Der er også 3D, men det er kun hurtigt nok til
lettere spil.