MS Windows
briani 27239
windows 7 - plads!
Fra : per f andersen

Dato : 11-11-09 16:25

Jeg har installeret W7 64-bit. Den fylder 22 Gb, hvoraf jeg højst er
selv er skyld i de 2 Gb.
hiberFIL.SYS FYLDER 4.7 Gb og pagefile.sys 6.3Gb

Det virker ret voldsomt, er det som det skal være?

mvh per

Fra : Ole C

Dato : 11-11-09 17:06

per f andersen skrev blandt andet:

> Jeg har installeret W7 64-bit. Den fylder 22 Gb, hvoraf jeg højst er
> selv er skyld i de 2 Gb.

"Selv skyld i" - mener du data?
Dem bør du lægge på en anden partition/harddisk, så de ikke forsvinder ved
evt. nedbrud....

> hiberFIL.SYS FYLDER 4.7 Gb og pagefile.sys 6.3Gb
>
> Det virker ret voldsomt, er det som det skal være?

Det lyder rimeligt.
Pagefile kan du (formentlig også i Win7) om nødvendigt selv ændre, men mon
ikke din harddisk er stor nok

--
vh
Ole C

Fra : perfa

Dato : 16-11-09 06:44

On 11 Nov., 17:05, "Ole C" <m...@FJERNolec.dk> wrote:

> [...]
>
> Det lyder rimeligt.
> Pagefile kan du (formentlig også i Win7) om nødvendigt selv ændre, men mon

Nej det er programmer for 2Gb

Fra : Ole C

Dato : 16-11-09 19:49

perfa skrev blandt andet:

> Nej det er programmer for 2Gb

OK - men 22 Gb er i ikke så vældigt voldsomt i disse tider
Har ikke noget førstehåndskendskab til Window7, men C-drevet i min Vista
Home Premium fylder 31 Gb - stort set uden data, som jeg lægger på D-drevet.
Windows-mappen fylder 17 Gb - programmer knapt 2 Gb - og så er der alt "det
andet", for eksempel fylder hiberfil.sys og pagefile.sys tilsammen lidt over
6 Gb.
Du kan evt. begrænse den plads, der bliver brugt på Systemgendannelse - og
med 6 Gb RAM, kan du sikkert også begrænse pagefil.sys betragteligt.

--
vh
Ole C

Fra : Jørgen E

Dato : 24-11-09 23:19

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> OK - men 22 Gb er i ikke så vældigt voldsomt i disse tider

Jeg syntes det lyder fuldstændig SINDSYGT ! Det må være virkelig
dårlig kode de laver Windows i. Af de applikationer der medfølger
Windows 7 kan man med alternative løsninger komme rigtig langt
med få avancerede programmer på nogle få hundrede MB. De sidste
ca. 15 GB må så være styresystemet og de standard funktioner den
har. Prøv at holde det op mod en ren XP og sammenhold med hvad
du får ekstra i Windows 7 når vi ser bort fra browser, mediaafspiller,
tekstbehandling.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 11-11-09 17:13

On 11 Nov 2009 15:24:59 GMT, "per f andersen" <pfatotal@gmail.com>
wrote:

>Jeg har installeret W7 64-bit. Den fylder 22 Gb, hvoraf jeg højst er
>selv er skyld i de 2 Gb.
>hiberFIL.SYS FYLDER 4.7 Gb og pagefile.sys 6.3Gb
>
>Det virker ret voldsomt, er det som det skal være?
Hvor meget RAM har du i maskinen ?
Det kan afgøre standardinstillingerne for de 2 omtalt filer.

/Hans

Fra : perfa

Dato : 16-11-09 06:43

> Hvor meget RAM har du i maskinen ?
> Det kan afgøre standardinstillingerne for de 2 omtalt filer.
>
> /Hans

Jeg har 6 Gb - og for øvrigt er det et beskedent SSD-drev jeg har på
60Gb

mvh per