Applikationer til jailbreakede iPhones
Fra : Per Rønne

Dato : 12-11-09 17:25

Nu har jeg prøvet at google lidt efter applikationer til jailbreakede
ihones. Som her:

<http://www.installerapps.com/>

Jeg har dog det problem at jeg ikke rigtig kan finde nogen, jeg
alligevel ville installere ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-09 17:28

Hej,

> Jeg har dog det problem at jeg ikke rigtig kan finde nogen, jeg
> alligevel ville installere ...

Så lad vær?

Jeg kan slet ikke se problemet.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Per Rønne

Dato : 12-11-09 18:31

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Så lad vær?
>
> Jeg kan slet ikke se problemet.

Du argumenterer for at jailbreake iPhone, og jeg kan ikke se en eneste
applikation som kræver en jailbreaket iPhone, som jeg ville installere.

Der er mere end 100.000 applikationer på AppStore, og det jeg mangler
findes alligevel ikke i jailbreaket tilstand. Som Gyldendals Røde
Ordbøger eller en ordentlig PIM der går direkte ned i iCal-kalenderen
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-09 18:50

Hej,

> Du argumenterer for at jailbreake iPhone, og jeg kan ikke se en eneste
> applikation som kræver en jailbreaket iPhone, som jeg ville installere.

Nej, jeg argumenterer ikke for at du skal jailbreake din iPhone. Jeg
synes blot ikke der er grund til at afskrække _andre_ fra at gøre det,
hvis de har lyst.

At du ikke har brug for at jailbreake din telefon er jo fint for dig,
men ikke så væsentligt for os andre.

> findes alligevel ikke i jailbreaket tilstand. Som Gyldendals Røde
> Ordbøger eller en ordentlig PIM der går direkte ned i iCal-kalenderen

Der bliver snakket rigtigt meget om ordbøger og PIM herinde. Det er
desværre ikke retvisende for, hvad iPhone brugere i almindelighed ønsker
sig og har brug. Det er jer, som har særlige ønsker.

I øvrigt så findes der jailbreakede programmer, som går direkte i
iCal-kalederen, hvilket ikke-jailbreakede programmer ikke kan.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-11-09 19:20

> Nej, jeg argumenterer ikke for at du skal jailbreake din iPhone. Jeg
> synes blot ikke der er grund til at afskrække _andre_ fra at gøre det,
> hvis de har lyst.

De skal så bare være klare over risiciene.

> [...]
> desværre ikke retvisende for, hvad iPhone brugere i almindelighed ønsker
> sig og har brug. Det er jer, som har særlige ønsker.

For dem der er under uddannelse ville jeg i hvert fald mene at
fornuftige ordbøger + en passende grafregner ville være et must.

> I øvrigt så findes der jailbreakede programmer, som går direkte i
> iCal-kalederen, hvilket ikke-jailbreakede programmer ikke kan.

Ja, det kan jeg jo se med Pocket Informant. Spørgsmålet er så om de
pågældende programmer i øvrigt er gode PIMer.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-09 19:37

Hej,

> De skal så bare være klare over risiciene.

Det skal man vel altid. Der er jo også risici ved at installere apps fra
AppStore som du gør.

Der er dog forskel på at gøre opmærksom på risici, og så at overdrive
uden at komme med nuancerede råd - det lød jo nærmest på dig som om at
man nærmest helt sikkert ville blive hacket, hvis man jailbreakede - og
oven i købet bryder man garantien! (hvilket jeg ikke mener passer)

> For dem der er under uddannelse ville jeg i hvert fald mene at
> fornuftige ordbøger + en passende grafregner ville være et must.

Tjah, der vil jeg så mene at det kommer ret meget an på, hvad man
uddanner sig til. Jeg har ikke haft den store brug for ordbøger og
grafregner på datalogi-studiet.

> Ja, det kan jeg jo se med Pocket Informant. Spørgsmålet er så om de
> pågældende programmer i øvrigt er gode PIMer.

Du kunne jo jailbreake og prøve dem af - eller har du på forhånd dømt
dem ude som værende uinteressante?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-11-09 19:40

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> og
> oven i købet bryder man garantien! (hvilket jeg ikke mener passer)

jailbreak gør ikke... men hvis du mofificerer modem koden for at lave en
sim unlock så gør den. Jailbreak kan jo bare fjernes ved at lave en
factoy restore ...

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-09 19:41

Hej,

> Jailbreak kan jo bare fjernes ved at lave en
> factoy restore ...

Jeps, det var jo netop det, jeg skrev tidligere.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-11-09 21:03

> Tjah, der vil jeg så mene at det kommer ret meget an på, hvad man
> uddanner sig til. Jeg har ikke haft den store brug for ordbøger og
> grafregner på datalogi-studiet.

Jeg havde / har engelsk som bifag - og jeg er ganske sikker på at alle
datalogistuderende har brug for en ordentlig dansk-engelsk-dansk ordbog.

Det er forbløffende så mange danskere der tror de er langt bedre til
engelsk, end de rent faktisk er.

> Du kunne jo jailbreake og prøve dem af - eller har du på forhånd dømt
> dem ude som værende uinteressante?

Af dem jeg har set har jeg ikke set en eneste som jeg ville have 'købt'
på AppStore, havde de været gratis.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-09 21:12

Hej,

> Jeg havde / har engelsk som bifag - og jeg er ganske sikker på at alle
> datalogistuderende har brug for en ordentlig dansk-engelsk-dansk ordbog.

Tjah, det er jo så din holdning. Jeg har skrevet en masse projekter på
engelsk, men har aldrig haft behov for at rende rundt med en
dansk-engelsk-dansk ordbog.

> Det er forbløffende så mange danskere der tror de er langt bedre til
> engelsk, end de rent faktisk er.

For mig at se er det ret ligemeget, så længe man kan formulere sig
således at modtageren uden problemer kan forstå budskabet. Der er
alligevel en del fagsprog i de fleste datalogiprojekter, som ikke
umiddelbart er at finde en helt alm. dansk-engelsk ordbog.

For sprogstuderende forholder det sig naturligvis helt anderledes.

> Af dem jeg har set har jeg ikke set en eneste som jeg ville have 'købt'
> på AppStore, havde de været gratis.

Så må du jo selv skrive et der er bedre, eller bare lade være med at
bruge et sådant program. Jeg kan ikke se, at man afskrive en hel telefon
for alle mennesker, bare fordi den ikke har det helt rigtige PIM-program
eller den helt rigtige ordbog. Det er en dealbreaker for nogen
mennesker, for andre er det bestemt ikke.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-11-09 21:40

> [...]

> Tjah, det er jo så din holdning. Jeg har skrevet en masse projekter på
> engelsk, men har aldrig haft behov for at rende rundt med en

Faktisk skrev jeg til min vejleders forbløffelse min specialeafhandling
[som du kan se på min hjemmeside] på dansk, netop fordi jeg ikke gad
rende rundt med Vinterberg & Bodelsen + Kjærulf-Nielsen i min taske.

I dag har jeg dem liggende på min MacBook under Parallels, med XP, + de
nye Gyldendals Røde [en, ty, fr] på Mac-siden. Og den store Oxford
English Dictionary [alle 23 bind].

> [...]
> alligevel en del fagsprog i de fleste datalogiprojekter, som ikke
> umiddelbart er at finde en helt alm. dansk-engelsk ordbog.

Både og. Mange engelsksprogede fagord er almindelige brede engelske ord,
som får en specialbetydning på dansk

> [...]
> eller den helt rigtige ordbog. Det er en dealbreaker for nogen
> mennesker, for andre er det bestemt ikke.

Jamen, jeg har da fundet en PIM jeg er nogenlunde tilfreds med, nemlig
Pocket Informant, som koster 79 kroner på AppStore. Den kører nu i
version 1.1.1, og bilver for hver opdatering bedre. Den største mangel
ved den skyldes Apples uvilje mod at åbne op for dets APIer til kalender
og alarm. Og så synkronisering af todos op til en fornuftig PIM på Mac,
men her er BusyCal jo under udvikling, og der er kontakt mellem de to
firmaer.

Det er bare utilfredsstillende at skulle foretage synkroniseringen
gennem Google Calendar og ToodleDo blot pga nogle jeronimusser i Apples
hovedsæde.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-09 00:37

Hej igen,

> Faktisk skrev jeg til min vejleders forbløffelse min specialeafhandling
> [som du kan se på min hjemmeside] på dansk, netop fordi jeg ikke gad
> rende rundt med Vinterberg & Bodelsen + Kjærulf-Nielsen i min taske.

Det er faktisk lidt underligt. Jeg skrev min specialeafhandling på
engelsk for at undgå at rende rundt med en stor engelsk-dansk
fagsprogs-ordliste. Du kan i øvrigt læse den på linket herunder, hvis du
gider

http://www.jenskristian.dk/diverse/thesis.pdf

> Både og. Mange engelsksprogede fagord er almindelige brede engelske ord,
> som får en specialbetydning på dansk

Ja, men hvis det kun er fagord på dansk så er det vel ikke fagsprog i et
engelsksproget projekt. Det er jo ganske alment at låneord på den måde
får en særlig betydning (eller kun en betydning) på dansk i modsætning
til på originalsproget.

> version 1.1.1, og bilver for hver opdatering bedre. Den største mangel
> ved den skyldes Apples uvilje mod at åbne op for dets APIer til kalender
> og alarm.

Så kunne udvikleren af det program jo lave en udgave som kunne bruges på
en jailbroken telefon, hvor der netop er adgang til kalender og alarm.
Det er dog knapt så nemt, hvis de samtidigt vil sælge programmet i AppStore.

> Det er bare utilfredsstillende at skulle foretage synkroniseringen
> gennem Google Calendar og ToodleDo blot pga nogle jeronimusser i Apples
> hovedsæde.

Hvilket jo netop er en af grundene til, at nogen er glade for jailbreaks.

Fra : Per Rønne

Dato : 13-11-09 05:44

> [...]
> engelsk for at undgå at rende rundt med en stor engelsk-dansk
> fagsprogs-ordliste. Du kan i øvrigt læse den på linket herunder, hvis du

Da du ikke havde engelsk som bifag havde du så næppe de samme krav til
dig selv om at afhandlingens sprog skulle være grammatisk og idiomatisk
korrekt ...

Under er fremmedsprogsstudium bliver man ganske overordentlig bevidst om
sit sprog ...

> [...]
> Det er dog knapt så nemt, hvis de samtidigt vil sælge programmet i AppStore.

Nu er der så tale om et professionelt firma der i årevis har solgt
Pocket Informant til forskellige platforme, herunder ikke mindst Windows
Mobile, hvor versionsnummeret i dag er 9.

<http://webis.net/>

Et sådant firma 'gør' det bare ikke i noget der kan minde om 'pirateri'.

> Hvilket jo netop er en af grundene til, at nogen er glade for jailbreaks.

Ja, men de når så næppe det store marked.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-09 12:23

Hej,

> Da du ikke havde engelsk som bifag havde du så næppe de samme krav til
> dig selv om at afhandlingens sprog skulle være grammatisk og idiomatisk
> korrekt ...

Nej, som sagt koncentrerer jeg mig om det faglige, samt at modtagerne
kunne læse og forstå, hvad jeg skrev uden problemer. Jeg har ikke hørt
fra dem, at sproget skulle have været en hindring for forståelsen af
budskabet.

Sådan var (er?) reglerne vedr. vurderinger af den type projekter. Når
der skrives på fremmedsprog indgår det sproglige ikke i vurderingen,
medmindre naturligvis det direkte gør det umuligt at forstå, hvad der menes.

> Nu er der så tale om et professionelt firma der i årevis har solgt

Der findes skam mange professionelle firmaer. Du insinuerer at det kun
er uprofessionelle eller uhæderlige virksomheder, som skriver programmer
til jailbreakede telefoner. Det synes jeg er noget underligt noget at gøre.

> Et sådant firma 'gør' det bare ikke i noget der kan minde om 'pirateri'.

Jeg synes det er en ulækker måde at fremstille tingene på. Det her har
da ingenting at gøre med pirateri eller ulovligheder. Det er da lidt
underligt at kaste med sådanne beskyldninger mod helt alm. ærlige
programmører?

Fra : Per Rønne

Dato : 13-11-09 13:05

> [...]
> der skrives på fremmedsprog indgår det sproglige ikke i vurderingen,
> medmindre naturligvis det direkte gør det umuligt at forstå, hvad der menes.

Naturligvis ikke. Ikke desto mindre ville jeg med et engelsk bifag ikke
kunne klare hvis læsere af min afhandling skulle krumme tæer over det
sproglige niveau, på lighed med hvad studerende mange steder må gøre
over deres læreres engelske færdigheder, nu de er blevet tvunget til at
undervise på engelsk på 2. del ;-(.

> [...]
> da ingenting at gøre med pirateri eller ulovligheder. Det er da lidt
> underligt at kaste med sådanne beskyldninger mod helt alm. ærlige

Er der ikke tale om programmører der gør det i deres fritid? Findes der
i det hele taget købe-programmer der kræver at iPhonen er jailbroken?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-09 13:35

Hej,

> Er der ikke tale om programmører der gør det i deres fritid? Findes der
> i det hele taget købe-programmer der kræver at iPhonen er jailbroken?

Det er måske bedre at svine programmører til når det er en hobby og ikke
noget, de bliver betalt for at gøre?

Men jo, der findes skam købe-programmer og programmører, der ikke "bare"
arbejder i deres fritid.

Fra : Per Rønne

Dato : 13-11-09 14:22

> [...]

> noget, de bliver betalt for at gøre?
>
> Men jo, der findes skam købe-programmer og programmører, der ikke "bare"

I øvrigt mener jeg ikke at jeg 'svinede' programmører til; jeg
refererede til et bestemt firmas politik, og anbragte nogle vurderende
ord i anførselstegn.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-09 14:44

Hej,

> I øvrigt mener jeg ikke at jeg 'svinede' programmører til; jeg
> refererede til et bestemt firmas politik, og anbragte nogle vurderende
> ord i anførselstegn.

Ja, det er selvfølgelig rigtigt, at det var anbragt i anførselstegn...
men hvis man skriver at noget minder om "svindel" eller "bedrag", så
ville jeg da ikke have det rart med at være i skudlinjnen -
anførselstegn eller ej.

Men dvs. at du er enig i nu, at jailbreaking ikke er ulovligt i Danmark,
ikke bryder garantien og ikke har noget med piratkopiering at gøre?

Fra : Per Rønne

Dato : 13-11-09 15:06

> [...]

> Men dvs. at du er enig i nu, at jailbreaking ikke er ulovligt i Danmark,
> ikke bryder garantien og ikke har noget med piratkopiering at gøre?

Det er ikke ulovligt, det har intet med piratkopiering at gøre - men om
det bryder Apples regler, det er der vist ingen tvivl om.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-09 15:45

Hej,

> Det er ikke ulovligt, det har intet med piratkopiering at gøre - men om
> det bryder Apples regler, det er der vist ingen tvivl om.

Dvs. du stadig mener det bryder garantien?

Pointen er blot, at Apples "regler" (hvor står de skrevet?) ikke står
over dansk lovgivning.

Der er jo ikke tale om at man leaser en telefon og skriver under på en
kæmpe kontrakt, hvor man fraskriver sig retten til at køre andre
programmer end de sanktionerede på maskinen.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-11-09 16:07

> [...]

> Dvs. du stadig mener det bryder garantien?
>
> Pointen er blot, at Apples "regler" (hvor står de skrevet?) ikke står

Apple har i USA muglivis en sag hvis de kan trække DMCA ned over hovedet
på jailbreakerne ...

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-09 16:15

Hej,

> Apple har i USA muglivis en sag hvis de kan trække DMCA ned over hovedet
> på jailbreakerne ...

Ja, netop derfor jeg meget specifikt skrev Danmark og dansk lovgivning.

Det er dog stadig tvivlsomt om man vil få noget ud af et DMCA-søgsmål i USA.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-11-09 18:03

Per Rønne skrev:

> Det er ikke ulovligt, det har intet med piratkopiering at gøre - men om
> det bryder Apples regler, det er der vist ingen tvivl om.

Meget kan man sige om Apple, men det er alt andet lige ikke deres regler
men landets love, der gælder her i Danmark.

Fra : Morten Lind

Dato : 13-11-09 14:56

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> jeg
> refererede til et bestemt firmas politik, og anbragte nogle vurderende
> ord i anførselstegn.

Er apostroffer gået hen og blevet til anførselstegn?

Ja, jeg er blot nygerrig, da skriftsproget ændrer sig hurtigere, end jeg
kan følge med.

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 13-11-09 15:06

> Er apostroffer gået hen og blevet til anførselstegn?
>
> Ja, jeg er blot nygerrig, da skriftsproget ændrer sig hurtigere, end jeg
> kan følge med.

På datologistudiet skelnede vi mellem plinger og dobbeltplinger.

Og så er der naturligvis de avancerede som aviserne bruger, og som også
Mac'en har med. Jeg har placeret dem på F6 og F7: »«. QuicKeys er en
dejlig ting.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 13-11-09 15:16

> [...]

> Og så er der naturligvis de avancerede som aviserne bruger, og som også
> Mac'en har med. Jeg har placeret dem på F6 og F7: »«. QuicKeys er en

Godt - så synes jeg, du skulle bruge dobbeltplinger eller F6/F7, når du
benytter anførselstegn - datalogistudiet er vel ikke sprogligt
retvisende?

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 13-11-09 15:52

> Godt - så synes jeg, du skulle bruge dobbeltplinger eller F6/F7, når du
> benytter anførselstegn - datalogistudiet er vel ikke sprogligt
> retvisende?

Enkeltplinger er hurtigere at taste end dobbeltplinger - eller for den
sags skyld F6/F7.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 13-11-09 17:44

> Enkeltplinger er hurtigere at taste end dobbeltplinger - eller for den
> sags skyld F6/F7.

Hæ, hæ...det er da også fint, og jeg forstår det godt - men kald ikke
dine enkeltplinger, som er apostroffer, for anførselstegn, vel?

M., der egentlig synes, at F6 ikke er langsommere end apostrof.

Fra : Per Rønne

Dato : 13-11-09 19:36

> Hæ, hæ...det er da også fint, og jeg forstår det godt - men kald ikke
> dine enkeltplinger, som er apostroffer, for anførselstegn, vel?
>
> M., der egentlig synes, at F6 ikke er langsommere end apostrof.

Jeg skriver 10-finger blindskrift ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-11-09 18:05

Per Rønne skrev:

> Enkeltplinger er hurtigere at taste end dobbeltplinger - eller for den
> sags skyld F6/F7.

Er det virkelig den sprogligt omhyggelige Per der angiver hastværk som
gyldig grund for sprogsjusk? Der kan man se :D

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-11-09 23:43

Per Rønne skrev:

> Jeg havde / har engelsk som bifag - og jeg er ganske sikker på at alle
> datalogistuderende har brug for en ordentlig dansk-engelsk-dansk ordbog.

Er m-w.com ikke godt nok mere?

> Det er forbløffende så mange danskere der tror de er langt bedre til
> engelsk, end de rent faktisk er.

Tjah, sådan er der så meget.

Det er stadig bedre at åbne munden og SIGE noget end ikke turde, fordi
det er forkert.

> Af dem jeg har set har jeg ikke set en eneste som jeg ville have 'købt'
> på AppStore, havde de været gratis.

Behov er forskellige. Dine behov er der ikke mange andre der har :)

Fra : Per Rønne

Dato : 13-11-09 05:44

> Er m-w.com ikke godt nok mere?

En AmE på nettet? Nej. Så foretrækker jeg OED, som jeg har på min Mac,

<http://www.oup.com/us/catalog/general/subject/Reference/EnglishDictiona
ries/?view=usa&ci=9780199563838>

og Audio Shorter OED som jeg har på min iPhone. Det er BrE.

<http://iphone.wareseeker.com/audio-shorter-oxford-english-dictionary.ap
p/42e0107e01>

> Tjah, sådan er der så meget.
>
> Det er stadig bedre at åbne munden og SIGE noget end ikke turde, fordi
> det er forkert.

Selvklart.

> Behov er forskellige. Dine behov er der ikke mange andre der har :)

Måske; jeg ville nu mene at de fleste har behov for en da-en-da ordbog
på deres iPhone à la Gyldendals Røde.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-11-09 09:39

Per Rønne skrev:

> En AmE på nettet? Nej. Så foretrækker jeg OED, som jeg har på min Mac,

Nu snakkede vi jo om hvad man havde på iPhonen, ikke på Mac'en. Lad mig
blot konstatere at MINE engelske opslagsbehov dækkes 99% af m-w.com.

> Selvklart.

> Måske; jeg ville nu mene at de fleste har behov for en da-en-da ordbog
> på deres iPhone à la Gyldendals Røde.

Smag og behag. Praksis viser noget andet - måske ved folk bare ikke
hvad de EGENTLIGT har behov for.

Kunsten er så at fortælle dem det - og DET er Apple rigtigt, rigtigt
gode til.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 12-11-09 18:52

Per Rønne wrote:

> Du argumenterer for at jailbreake iPhone, og jeg kan ikke se en eneste
> applikation som kræver en jailbreaket iPhone, som jeg ville installere.

En jailbreaket 2 gen. iPhone ku' optage video (i rimelig kvalitet) længe
før 3GS blev introduceret. 2 gen. iPhones kan stadig kun optage video,
hvis de jailbreakes.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 12-11-09 19:20

> En jailbreaket 2 gen. iPhone ku' optage video (i rimelig kvalitet) længe
> før 3GS blev introduceret. 2 gen. iPhones kan stadig kun optage video,
> hvis de jailbreakes.

Men de kan dog i dag sende MMS.

Jeg har bare aldrig haft brug for den slags, og bruger kun det
indbyggede kamera når jeg ikke har mit normale digitalkamera i bæltet,
eller skal have et foto af folk til min adressebase.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-09 19:39

Hej,

> Men de kan dog i dag sende MMS.

Ja, men det kan en 1G iPhone ikke - medmindre man jailbreaker og
installerer muligheden.

> Jeg har bare aldrig haft brug for den slags, og bruger kun det
> indbyggede kamera når jeg ikke har mit normale digitalkamera i bæltet,
> eller skal have et foto af folk til min adressebase.

Det er igen dit eget behov. Andre mennesker har andre behov.

Nogen mennesker går op i fotografering og nægter at tage billeder med
andet end et dyrt spejlreflekskamera. Andre mennesker foretrækker at
have kameraet med i lommen hele tiden. Smag og behag.

Selvom du ikke har behov for at jailbreake, kan andre jo sagtens have
lyst og behov derfor.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-11-09 21:03

> Ja, men det kan en 1G iPhone ikke - medmindre man jailbreaker og
> installerer muligheden.

Og som dansker 'burde' man vist slet ikke have en 1. generations iPhone
.

> [...]
> have kameraet med i lommen hele tiden. Smag og behag.
>
> Selvom du ikke har behov for at jailbreake, kan andre jo sagtens have

Men er det ikke ret sjældent at 'almindelige' brugere gør det?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-09 21:14

Hej,

> Og som dansker 'burde' man vist slet ikke have en 1. generations iPhone
> .

Aha?

Jeg er nu ganske godt tilfreds med min - det er der intet odiøst,
ulovligt eller lign. i.

> Men er det ikke ret sjældent at 'almindelige' brugere gør det?

Tjah, det kommer vel an på, hvad man synes er sjældent. Mit eget gæt er,
at ca. 5 - 8% af iPhone-brugerne har valgt at jailbreake.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-11-09 21:42

> Aha?
>
> Jeg er nu ganske godt tilfreds med min - det er der intet odiøst,
> ulovligt eller lign. i.

De blev jo ikke 'autoriseret' solgt i Danmark, og derudover var [og er]
det min vurdering at produktet var for ringe til at ofre penge på.

Det ændrede sig så med 3G-understøttelsen.

Jeg tror så at det er højt sat.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-09 21:49

Hej,

> De blev jo ikke 'autoriseret' solgt i Danmark, og derudover var [og er]
> det min vurdering at produktet var for ringe til at ofre penge på.

Jeg har købt min hos en autoriseret forhandler (ikke i Danmark) - så jeg
har absolut intet forkert gjort.

Min vurdering var at produktet rigeligt var pengene værd. Det synes jeg
stadig.

> Det ændrede sig så med 3G-understøttelsen.

Jeg gav så også under det halve af, hvad man skulle slippe for at få fat
i en 3G-telefon.

> Jeg tror så at det er højt sat.

Statistikken fra Cydia-bagmanden (nok det mest populære program vedr.
jailbreaking) siger at der er ~4 millioner jailbreakede iPhones. Det
samlede antal iPhones kender jeg ikke præcist - men det er nok i
nærheden af det tidobbelte. Så umiddelbart tror jeg ikke mit gæt er
specielt højt sat.

Fra : Per Rønne

Dato : 13-11-09 05:44

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Jeg gav så også under det halve af, hvad man skulle slippe for at få fat
> i en 3G-telefon.

Her er der jo så to priser i spil. Den lave pris for selve smartphonen,
og den høje pris når man tager abonnementet i betragtning.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-09 12:30

Hej Per,

> Her er der jo så to priser i spil. Den lave pris for selve smartphonen,
> og den høje pris når man tager abonnementet i betragtning.

Ja, det er da selvfølgelig taget med i beregningerne.

Fra : Per Rønne

Dato : 13-11-09 13:05

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej Per,

> Ja, det er da selvfølgelig taget med i beregningerne.

Ja, jeg troede at man var bundet i hele to år i USA.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-09 13:36

Hej,

> Ja, jeg troede at man var bundet i hele to år i USA.

Men det var man ikke - så du er fejloplyst.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-11-09 09:44

Jens Kristian Søgaard skrev:
> [...]
> har absolut intet forkert gjort.
>
> Min vurdering var at produktet rigeligt var pengene værd. Det synes jeg

Det er også min vurdering. En iPhone er svinedyr men man får også meget
for pengene.

> [...]
> samlede antal iPhones kender jeg ikke præcist - men det er nok i
> nærheden af det tidobbelte. Så umiddelbart tror jeg ikke mit gæt er

Af ren nysgerrighed - udover dem der gør det i trods, hvilken
funktionalitet er det så folk ønsker siden de vælger at smide en knækket
firmware på?

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-09 18:10

Hej Thorbjørn,

> Det er også min vurdering. En iPhone er svinedyr men man får også meget
> for pengene.

Well, jeg mener jeg gav lige omkring 2.000 kr. alt inklusive.

> Af ren nysgerrighed - udover dem der gør det i trods, hvilken
> funktionalitet er det så folk ønsker siden de vælger at smide en knækket
> firmware på?

Det er vel forskelligt fra person til person. Jeg har angivet nogle
muligheder i mit indlæg her:

http://groups.google.com/group/dk.edb.mac/msg/c0e25af1864b211b

I øvrigt behøver man ikke i dag smide en "knækket" firmware på for at

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-11-09 18:11

> [...]

> ihones. Som her:
>
> <http://www.installerapps.com/>
>
> Jeg har dog det problem at jeg ikke rigtig kan finde nogen, jeg

og det er et problem ... hvorfor ?

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 12-11-09 18:58

> og det er et problem ... hvorfor ?

Har du aldrig hørt om retoriske spørgsmål?

Jeg møder her i gruppen argumenter for at jailbreake min iPhone, og jeg
kan ikke finde nogen grund til at gøre det.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-09 19:11

Hej Per,

> Jeg møder her i gruppen argumenter for at jailbreake min iPhone, og jeg
> kan ikke finde nogen grund til at gøre det.

Jeg tror du læser forkert. Jeg har i hvert fald ingen intentioner om at
få dig til at jailbreake din iPhone - det er jeg ret ligeglad med om du gør.

Jeg har masser at grunde til at jailbreake min egen iPhone... men det er
mine egne grunde, og ikke nødvendigvis nogen der passer til andre.