Mac OS-Windows
Fra : Jan Hovard

Dato : 12-11-09 10:47

Hej
Er der nogle her der har erfaring med, at køre Windows XP på Mac OS 10.6?
Hvilken software er god til at få "samspillet" til at køre
gnidningsløst, at man kan skifte mellem mac og Windows XP, uden at
genstarte macén.

---JanH

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-11-09 10:54

Jan Hovard <jan@hovard.dk> wrote:

> [...]
> Hvilken software er god til at få "samspillet" til at køre
> gnidningsløst, at man kan skifte mellem mac og Windows XP, uden at

<http://www.vmware.com/products/fusion/>

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-11-09 13:49

Thomas von Hassel skrev:

> <http://www.vmware.com/products/fusion/>

Jeg vil godt støtte Thomas i at vmware fusion er et godt produkt til det
formål, og jeg bruger det selv.

Der findes også virtualpc (der koster gratis) og parallels. Det kan
andre sikkert lovprise til skyerne :D

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-11-09 14:22

> Jeg vil godt støtte Thomas i at vmware fusion er et godt produkt til det
> formål, og jeg bruger det selv.
>
> Der findes også virtualpc (der koster gratis) og parallels. Det kan
> andre sikkert lovprise til skyerne :D

Jeg har brugt Parallels da den kom ud i sin tid, men der var et par
version som havde store problemer (hos mig) så jeg skiftede. Dog er
Parallels lige kommet i en ny version.

hør evt. interview med en gut fra Parallels her:

<http://www.yourmaclifeshow.com/archives/2009/11/10/archives-november-11
th-2009>

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-11-09 16:02

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Jeg vil godt støtte Thomas i at vmware fusion er et godt produkt til det
> formål, og jeg bruger det selv.
>
> Der findes også virtualpc (der koster gratis) og parallels. Det kan
> andre sikkert lovprise til skyerne :D

Bortset fra at VirtualPC er udgået og ikke kan købes mere, så kan det
mig bekendt ikke køre på hverken 10.5 eller 10.6 på IntelMacs, - og så
sløver det WinXP ad pommern til....

mvh. Erik Richard

Fra : Per Rønne

Dato : 12-11-09 16:07

> Bortset fra at VirtualPC er udgået og ikke kan købes mere, så kan det
> mig bekendt ikke køre på hverken 10.5 eller 10.6 på IntelMacs, - og så
> sløver det WinXP ad pommern til....

VirtualPC, der på et tidspunkt blev købt af Microsoft, kører på en
PowerPC-maskine, hvor den emulerer en Intel-maskine. Om den kan køre på
en Intel-baseret Mac aner jeg ikke, men det ville da under alle
omstændigheder være absurd at køre den i PPC-emulering dér [Rosetta] for
at emulere Intel.

VMWare Fusion og Parallels er /virtuelle/ maskiner. De emulerer altså
ikke en helt anden maskinarkitektur. Dermed kører de også langt, langt
hurtigere.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-11-09 16:10

> Bortset fra at VirtualPC er udgået og ikke kan købes mere, så kan det
> mig bekendt ikke køre på hverken 10.5 eller 10.6 på IntelMacs, - og så
> sløver det WinXP ad pommern til....

tror hr Andersen mente "VirtualBox" ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-11-09 18:01

Thomas von Hassel wrote:

> tror hr Andersen mente "VirtualBox" ...

Det er ikke umuligt, hr. Andersen mener det. - Men der findes faktisk
en gratis version af VirtualPC. - Det var det, der forvirrede...

- Den gratis ver. af VPC er også kun til Windows maskiner, så man kan
installere og emulere ældre Windows versioner eller Linux versioner, der
ikke kan køre på moderne PC hardware. - Og nej, man kan ikke installere
en Mac OS på en PC på den måde - desværre...

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-11-09 22:32

Erik Richard Sørensen skrev:

> Bortset fra at VirtualPC er udgået og ikke kan købes mere, så kan det
> mig bekendt ikke køre på hverken 10.5 eller 10.6 på IntelMacs, - og så
> sløver det WinXP ad pommern til....

Så brug dine gamle maskiner - det er jo det du gerne vil kunne.

Den opmærksomme læser vil vide at jeg tænkte på VirtualBox...

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 12-11-09 10:57

Jan Hovard wrote:

> [...]
> Hvilken software er god til at få "samspillet" til at køre
> gnidningsløst, at man kan skifte mellem mac og Windows XP, uden at

Du kan bruge:

* VMware Fusion (http://www.vmware.com/products/fusion/)
* Parallels Desktop (http://www.parallels.com/eu/products/desktop/)
* VirtualBox (http://www.virtualbox.org/)

Fusion og Parallels koster penge, mens Virtualbox er gratis. Personligt
bruger jeg selv Fusion, men hvad man vælger er vist et spørgsmål om smag
og behag.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 12-11-09 13:43

> [...]
>
> Fusion og Parallels koster penge, mens Virtualbox er gratis. Personligt
> bruger jeg selv Fusion, men hvad man vælger er vist et spørgsmål om smag

Og det den ene mangler i forhold til den anden, skal den nok hurtigt få.

Godt med lidt konkurrence på drengen ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Franz Berliner

Dato : 12-11-09 16:04

> [...]
>
> Fusion og Parallels koster penge, mens Virtualbox er gratis. Personligt
> bruger jeg selv Fusion, men hvad man vælger er vist et spørgsmål om smag

Jeg har været igennem dem allesammen. Først Parallels, så Fusion og nu
også VirtualBox på et par maskiner.

Personligt synes jeg at Fusion er det der virker bedst. Det virker som
om det trækker mindre ressourcer osv, mens både Parallels og Virtualbox
synes at min blæser helst skal køre ved pænt mange omdrejninger.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-11-09 22:44

Franz Berliner skrev:

> Personligt synes jeg at Fusion er det der virker bedst. Det virker som
> om det trækker mindre ressourcer osv, mens både Parallels og Virtualbox
> synes at min blæser helst skal køre ved pænt mange omdrejninger.

Det er sådan en service så din chef kan høre du laver noget :D

Fra : Kurt Brixen

Dato : 12-11-09 11:05

In article <4afbd9a3$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Jan Hovard <jan@hovard.dk>
wrote:

> [...]
> Hvilken software er god til at få "samspillet" til at køre
> gnidningsløst, at man kan skifte mellem mac og Windows XP, uden at

Jeg bruger også VMware Fusion. Men hvis du vil prøve den gratis Virtualbox først, så lad
være med at aktivere Windows XP hvis det er en OEM version. Windows tror det er ny
hardware, hver gang man skifter Virtuelt program.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Hans Houmøller

Dato : 13-11-09 02:18

Kurt Brixen skrev:

> Jeg bruger også VMware Fusion.

.... og det gør jeg osse, og jeg har med held brugt det i WinXP-Home,
hvor jeg havde brug for at kunne afspille mp3-filer og afprøve et
hjemmeside-program, der krævede Internet Explorer.

Det var nemt at installere og virker uden problemer (god hastighed og
ingen nedbrud).

Hans