Nu må snakken om dyre Mac forstumme.
Fra : Henrik Palshøj

Dato : 11-11-09 19:44

Nu høre man altid PC folk med stor selvtilfredshed sige at vi mac folk
betaler meget ekstra for vores æble, og det er en diskusion der nok
aldrig får ende, og dog! I dag sad jeg og kigget på PC worlds
hjemmeside og så HP's nye bud på en konkurent til MBP, men se lige spec!

HP Envy 13
Processor: Intel L9400 1,86 ghz
Grafikkort: Intel / ATI 4330
Ram: 3 Gb DDR3
Harddisk: 250 Gb (5.400 rpm)
Skærm: 13,3" (1.366 x 768)
Stik: 2 x USB, 1 x HDMI, 1 x SD-slot

Pris: 13.999 kroner inklusiv ekstra batteri.

Så tager vi lige ditto på MBP 13"
Processor: 2,53 ghz Intel Core 2 Duo
Grafikkort: NVIDIA GeForce 9400M
Ram: 4 Gb DDR3
Harddisk 250 Gb (5400 rpm)
Skærm 13,3" (1.200 x 800)
Stik 2 x USB, 1 x FW800, 1 x SD-slot

Pris: 10.999,- inklusiv det ene batteri du har brug for.

I rest my case!!!!!!!!

Fra : Hans Kruse

Dato : 11-11-09 20:04

On 2009-11-11 19:43:48 +0100, Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> said:

> [...]
> Skærm 13,3" (1.200 x 800)
> Stik 2 x USB, 1 x FW800, 1 x SD-slot
>
> Pris: 10.999,- inklusiv det ene batteri du har brug for.

Hvad vil du sammenligne en MBP 15" refleksfri skærm, 4GB RAM, 500GB HD
7200RPM, 2,8Ghz med?

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 11-11-09 21:16

On 2009-11-11 20:03:44 +0100, Hans Kruse <hans.kruse@mail.tele.dk> said:

> Hvad vil du sammenligne en MBP 15" refleksfri skærm, 4GB RAM, 500GB HD
> 7200RPM, 2,8Ghz med?

Kan ikke komme i tanke om noget som helst ;)

Fra : Hans Kruse

Dato : 11-11-09 21:28

On 2009-11-11 21:15:55 +0100, Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> said:

> Kan ikke komme i tanke om noget som helst ;)

Det kunne jeg heller ikke, da jeg rent faktisk købte en sådan maskine.
Specielt da jeg også ville have at den kunne drive en 2560x1600
opløsning. Det nærmeste er nok Lenovo W700, som ses sammenlignet med
MBP her
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=7-10041-10146

Men Lenovoen var ikke en option for mig, da den er alt for uhåndterbar
og så ser den altså temmelig uelegant og grim ud i tillæg ;)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-11-09 21:33

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> Kan ikke komme i tanke om noget som helst ;)

<http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/sm/WF06b/321957-321957-64295-39555
49-3955549-3781677-3889927.html>

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-11-09 21:45

Henrik Palshøj wrote:

> Kan ikke komme i tanke om noget som helst ;)

Hm, - kan ikke huske modelnr., men HP plejer at have en 15" bærbar i
deres business series på omk. de 2.5-2,7ghz, 2gb RAM, 500gb HD med
2xUSB, 2xFW400, DVI osv. til omk. 14-15.000kr.. Det er vel den, der
kommer næørmest...

Jeg havde kig på den forrige år, da jeg skulle finde enten en bærbar
Mac, der også kunne køre Windows eller en Win-only til nogle af mine
venner. - Det blev en 13 mdr. gl. 2.2ghz 15" MBP med 3gb RAM, 320gb HD,
GForce 9400M og ekstra 500gb ekstern FW backup disk, der alt i alt inkl.
Parallels + Windows XPPro og det hele kom til at stå i 10.300kr....

mvh. Erik Richard

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 12-11-09 00:13

Henrik Palshøj wrote:

> Kan ikke komme i tanke om noget som helst ;)

Hvad med Dells adamo? serie?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-11-09 21:33

Henrik Palshøj wrote:
> [...]
> Skærm 13,3" (1.200 x 800)
> Stik 2 x USB, 1 x FW800, 1 x SD-slot
>
> Pris: 10.999,- inklusiv det ene batteri du har brug for.

Certainly do rest in peace.! - Jeg kan se, de har droppet FW porten
til fordel for HDMI. - Og godt nok er der mange, der hævder, at ATI-4330
er bedre end GForce-9400M. - Og selv om vi lægger et ekstra batteri til
MBP'en til ca. 1400kr., så er MBP stadig billigere.

Det eneste, du nok lige skal have i mente er, at Envyh'en er en prof
business maskine og dermed i en helt anden kvalitet end de alm. HP
bærbare. 13" MBP er stadig så ny, at man ikke rigtig kan bedømme dens
holdbarhed. - Og hvis jeg nu ikke lige var Mac mand, så købte jeg helt
klart en af HPs business series bærbare - også uanset pris!

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-11-09 21:41

> [...]
> holdbarhed. - Og hvis jeg nu ikke lige var Mac mand, så købte jeg helt
> klart en af HPs business series bærbare - også uanset pris!

Hvis du holder en 13 eller 15" MBP UniBody op imod en non-unibody MBP så
er der _verden_ til forskel.

Jeg har selv haft en 13" MacBook UniBody og nu en 13" MBP unubody og
hardware mæssigt er der intet der slår dem mht. "build quality"

/thomas

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 11-11-09 21:54

On 2009-11-11 21:32:31 +0100, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
> holdbarhed. - Og hvis jeg nu ikke lige var Mac mand, så købte jeg hel t
> klart en af HPs business series bærbare - også uanset pris!

Jo Jo men til den pris kan du rent faktisk få en sprit ny 15" MBP med
2,66 GHz og 320 gb HD og GF 9400M + 9600M GT m 256MB ram præcis samme
pris, og den tygger små Envy til frokost ;)