Apple overhaler Nokia
Fra : Per Rønne

Dato : 11-11-09 15:16

Ja, det måtte vel komme:

<http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2009/11/11/11074751.htm?rss=true>

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-11-09 17:37

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote in
news:1j90uh3.1vvug7d198jgg7N%per@RQNNE.invalid:

> Ja, det måtte vel komme:

Det er da klart at Apple kan tjene flere penge end Nokia med de priser
Apple opererer med samtidig med at de får penge fra teleselskaberne...

De skriver antallet af solgte iPhones, hvor mange telefoner har Nokia solgt
i samme periode? Jeg tror Apple er en lille spiller i forhold til Nokia
hvis man ser på antal telefoner.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-11-09 18:00

Henrik Stidsen wrote:

> [...]
> i samme periode? Jeg tror Apple er en lille spiller i forhold til Nokia

Problemet for Nokia er, at de ikke har en ordentlig PDA telefon, og det
er det, folk i bl.a. USA vil have. Og den nye N97, der lige er kommet,
får så elendige kritikker og anmeldelser, at selv en SE T18i vil være
bedre - og ikke mindst hurtigere. Iflg. 'Harddisken' er N97 ikke værd at
spilde så meget som en 1kr. på! Og igen iflg. Harddisken, så er både
HTC, BlackBerry, Sony-ericsson og Samsung også ved at overhale Nokia -
ikke bare i USA, men globalt set.

mvh. Erik Richard

Fra : jagge

Dato : 11-11-09 21:36

> Problemet for Nokia er, at de ikke har en ordentlig PDA telefon, og det
> er det, folk i bl.a. USA vil have.

Det er det også her. Om få år er der ingen "almindelige" telefoner
tilbage.

Ser ud til at Nokia har hvilet for længe på bærene.

Hygge

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-11-09 21:46

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Det er det også her. Om få år er der ingen "almindelige" telefoner
> tilbage.

Ikke alle har brug for / lyst til en "fuld" smartphone ... der er stadig
et marked for "1 kr. mobiler"

> Ser ud til at Nokia har hvilet for længe på bærene.

jep ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-11-09 22:06

jagge wrote:

> Det er det også her. Om få år er der ingen "almindelige" telefoner
> tilbage.
>
> Ser ud til at Nokia har hvilet for længe på bærene.

Tja, personligt er jeg stort set ligeglad med al det dersens PDA-halløj.
Jeg kan alligevel ikke udnytte det med mit dårlige syn. - Til gengæld
har jeg fundet min nye telefon, som nok arriverer her feb./mar. næste år
- en Sony-Ericsson W995. Det er nok den, der sammen med iPhone har den
bedste skærm overhovedet.

mvh. Erik Richard

Fra : Per Rønne

Dato : 12-11-09 07:02

> Tja, personligt er jeg stort set ligeglad med al det dersens PDA-halløj.

Og jeg bruger min iPhone betydeligt mere som PDA end som ren telefon.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jagge

Dato : 13-11-09 09:12

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Og jeg bruger min iPhone betydeligt mere som PDA end som ren telefon.

Ditto det er simpelthen genialt med en sådan jack of all trades i
lommenn. Jeg skal aldrig have en plain telefon igen. Man bliver sgu
afhængig af det skidt.

MVH

Jakob

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-11-09 14:49

jagge wrote:

> Ditto det er simpelthen genialt med en sådan jack of all trades i
> lommenn. Jeg skal aldrig have en plain telefon igen. Man bliver sgu
> afhængig af det skidt.

Lige som alle de her 'poptøser', der render rundt med deres Nokia i mere
eller mindre afskyelige farver og snevrer, plevrer og skvadrer løs.

På en måde kan jeg jo godt forstå dig, men hverken PDA eller smartphones
princippet er særlig venlig over for synshandicappede. Det ville være
virkelig genial, hvis man som på min gamle Siemens kunne indtale div.
aftaler og beskeder direkte til en 'kalender'. - Og nej, det var ikke
bare en memo-funktion, - det er der jo mange telefoner, der har. -
Jeg har tit fortrudt, jeg solgte den, men den havde kun en blå skærm, og
det ville blive for dyrt at skifte skærmen ud til en sort/hvid.

Udover den var 100% radiostøjdæmpet havde den direkte satellittilgang.
Vi fandt ud af den effektive radiodæmpning engang på Skejby sygehus,
hvor jeg oftest glemte at slå den fra - ikke så meget som en enkelt
blinken eller stribe på div. skærme, når den ringede eller opdaterede
mastesignal. Så jeg fik tilladelse til altid at have den tændt. - Det
var jo ikke altid man tænkte over en tændt telefon, når det gik sætrkt,
hvis min forlovede/samlever blev hasteindlagt.

Men helt klart er iPhone og SE W995 de to, der har den bedste skærm, og
hvor jeg fx. ikke kan bruge iPhonen pga. touchknapperne, kan jeg bruge
W995. De er ca. samme str., men W995 er en anelse tyndere. - Og så har
jeg ladet mig fortælle, at man også selv kan bestemme styresystem - dog
ikke OS X - ved specialbestilling, men det har jeg ikke kunnet få
verificeret... - Så det kunne jo være, jeg også kunne begynde at bruge
en så'n fyr som PDA. - Det vil tiden vise.

mvh. Erik Richard

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 12-11-09 14:54

Erik Richard Sørensen wrote:

> [...]
> har jeg fundet min nye telefon, som nok arriverer her feb./mar. næste år
> - en Sony-Ericsson W995. Det er nok den, der sammen med iPhone har den

Ja, den er ganske glimrende, men den er da "gammel" (læs: har været på
markedet et stykke tid) ?
Men du mener måske arriverer hjemme hos dig ?

Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-11-09 16:06

Jesper Hartoft wrote:

> Ja, den er ganske glimrende, men den er da "gammel" (læs: har været på
> markedet et stykke tid) ?

Jeg fik at vide i to butikker, den kun har været på det danske marked
siden en gang fra midt i september i år...

> Men du mener måske arriverer hjemme hos dig ?

Ja, feb./mar 2010. vil være her i huset.

mvh. Erik Richard