iPhone-applikation til bestemte hjemmeside~
Fra : Per Rønne

Dato : 11-11-09 08:16

Nu er der efterhånden kommet et par danske internetsider, som også kunne
have interesse for danske iPhone-brugere. Men hvor der mangler
dedikerede applikationer til dem.

Jeg tænker her på:

<http://www.denstoredanske.dk/>

<http://ordnet.dk/ods/>

og især

<http://ordnet.dk/ddo/>.

Man kan naturligvis komme ind i dem gennem almindelig Safari, men det er
ikke særligt praktisk med den lille skærm en iPhone indeholder.

Den første indeholder det særlige problem at den er kommerciel og
annonce-betalt. Gyldendal ville næppe blive begejstret for en
applikation der knytter til deres Store Danske Encyklopædi, uden at de
selv har lavet den. Resultatet er at iPhone-brugere holder sig til
Wikipedia, hvor man med applikationen iWiki let kan skifte opslagets
»nationalitet«.

Den anden er den store Ordbog over det Danske Sprog i rigtig mange bind,
og den tredie er Den Danske Ordbog i 10 bind; det er meningen at de to
på sigt skal flettes sammen til én.

Under alle omstændigheder ville det være passende med en applikation,
kald den DDO, der slog op i 10-binds udgaven, den mest presserende, men
dels ved jeg ikke om der er en udvikler der allerede er gået i gang,
dels ved jeg ikke om overhovedet kan gå ind på en hjemmeside og læse den
»alternativt«.

FUT dk.edb.mac. Som naturligvis kan overrules.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk