Er min Nokia simlåst?
Fra : co@ch [4130]

Dato : 09-11-09 22:11

Jeg har en Nokia 5310 xpress music mobil, som ikke vil vedkendes andre
simkort end det der oprindeligt er købt til den.

Telia siger at den ikke er låst.

Hvis jeg sætter et hvilketsomhelst andet kort i, kommer meddelelsen om jeg
vil starte mobilen uden Simkort.
Hvis jeg svarer nej, lukker mobilen igen.

Sætter jeg det gamle kort tilbage beder den om at indtaste
Simlåsen....derefter virker mobilen.

Jeg har brug for hjælp til at knække nøden....
hvilke muligheder har jeg for at se om den rent faktisk er låst/ikke låst?

Mvh
Bri@n

Fra : JK

Dato : 09-11-09 22:29

"co@ch [4130]" <eksisterer@ikke.danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har brug for hjælp til at knække nøden....
> hvilke muligheder har jeg for at se om den rent faktisk er låst/ikke låst?

Måske har du valgt at låse den til dit simkort i en menu tror det ligger
under sikkerhed

Fra : co@ch [4130]

Dato : 09-11-09 22:49

"JK" <jkhaderdaspamellernoget@hotnotmail.virkerikkenej> skrev i en
meddelelse news:4af889a7$0$6464$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Måske har du valgt at låse den til dit simkort i en menu tror det ligger
> under sikkerhed
Nej det ser ikke sådan ud.
Selv om alt sikkerhed er slået fra, finder den kun det Simkort mobilen er
købt sammer med :-/

Mvh
Bri@n

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 09-11-09 22:48

> Hvis jeg sætter et hvilketsomhelst andet kort i

Mener du det når du skriver et hvilket som helst andet, eller kan tilfældet
være at du kun har testet med et simkort fra 3? Nokia 5310 understøtter ikke
3G, og 3's simkort vil ikke kunne bruges heri.

> kommer meddelelsen om jeg vil starte mobilen uden Simkort.

Denne besked betyder at telefonen ikke kan læse simkortet, det er ikke
ensbetydende med simlås.

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : co@ch [4130]

Dato : 09-11-09 22:53

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> understøtter ikke 3G, og 3's simkort vil ikke kunne bruges heri.

> Denne besked betyder at telefonen ikke kan læse simkortet, det er ikke

Hvis jeg har 2 simkort fra samme operatør (Telia), og de med sikkerhed læses
i anden mobil....
ja så læser 5310'eren kun det Telia-kort den blev købt sammen med.

Har netop også prøvet et Telenor kort....det blev heller ikke læst.

Mvh
Bri@n

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 10-11-09 06:57

> [...]
> ja så læser 5310'eren kun det Telia-kort den blev købt sammen med.
>
> Har netop også prøvet et Telenor kort....det blev heller ikke læst.

Tag mobilen med til din lokale Telia biks, og forklar dem problemet....

Telia kan jo også have taget fejl, ved at sige at den ikke er simlåst, men
reelt er det alligevel.

Fra : co@ch [4130]

Dato : 10-11-09 07:20

"Anders (6400)" <minegen@adresse.dk> skrev i en meddelelse

> Tag mobilen med til din lokale Telia biks, og forklar dem problemet....
>
> Telia kan jo også have taget fejl, ved at sige at den ikke er simlåst, men
> reelt er det alligevel.

Ok, det prøver jeg.......
takker

mvh
Bri@n

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 10-11-09 10:50

> "Anders (6400)" <minegen@adresse.dk> skrev i en meddelelse

> Ok, det prøver jeg.......
> takker
>
> mvh
> Bri@n

Velbekomme.

Hvis Telia påstår den ikke er simlåst, men reelt er det, så skal Telia låse
den op for dig uden beregning.