Knirkelyd fra baghjul
Fra : Begbie

Dato : 10-11-09 08:57

Min Hornet har lige været til service og kører ganske fint, men når
jeg selv trækker cyklen baglæns (uden at den er tændt), så er det som
om at der kommer en knirkende lyd fra (eller omkring) baghjulet.

Det sker kun når jeg trækker den baglæns. Det er måske blevet smurt
med noget, som lige skal "falde" på plads? Måske spiller det meget
regnefuld vejr ind?

På min tidligere cykel opstå en næsten lignende lyd en gang jeg var
kommet til at stramme kæden lidt for meget - det er dog ikke tilfældet
denne gang.

Any ideas?

På forhånd tak.

Fra : Hekto

Dato : 11-11-09 03:13

On 10 Nov., 16:56, Begbie <y2j66...@yahoo.dk> wrote:
> [...]
>
> På min tidligere cykel opstå en næsten lignende lyd en gang jeg var
> kommet til at stramme kæden lidt for meget - det er dog ikke tilfældet

Sidder baghjulet 'lige' så kæden løber rigtigt?
Skivebremsen/klodserne

--
/Hekto?

Fra : Begbie

Dato : 12-11-09 13:29

On 11 Nov., 11:13, Hekto <hektobl...@gmail.com> wrote:

> Sidder baghjulet 'lige' så kæden løber rigtigt?
> Skivebremsen/klodserne
>
> --
> /Hekto?

Ja, det var vist klodserne.

Jeg kørte den tilbage til forhandleren som havde udførte servicen, og
han efterjusterede klodserne uden beregning.