K1300GT vs baby ninja
Fra : Ukendt

Dato : 09-11-09 22:41

Har I set det her klip`?

http://www.magacin.dk/motorcykler/programmer/vis.php?elementID=35

Århus -> Harzen : Fri hastighed. Hvem kommer først

250ccm vs 1300ccm autobahn lokomotiv.

Tankevækkende

Mvh TP
R1150RT. Måske snart R250RT

Fra : S.B.

Dato : 11-11-09 20:09

<tp> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.magacin.dk/motorcykler/programmer/vis.php?elementID=35
>

> Århus -> Harzen : Fri hastighed. Hvem kommer først

Trafikken bestemmer hastigheden ret ofte, men hvem af dem var det lige der
var klar på at køre hjem igen samme dag
Ikke ham på 250'eren da

Søren

Fra : Armand

Dato : 11-11-09 22:56

S.B. skrev:
> <tp> skrev i en meddelelse

> Trafikken bestemmer hastigheden ret ofte, men hvem af dem var det lige der
> var klar på at køre hjem igen samme dag
> Ikke ham på 250'eren da

Det var vel ikke fordi at han strengt talt ikke kunne :-/
Det med at kunne køre langt for røven er meget individuelt og her på
gruppen er der da også jævnligt kommet forspørgsler fra folk der er
overraskede over at dé ikke sidder særligt komfortabelt på deres nykøbte
toruing-damper hhv. cruiser.
Der hvor indslaget gør ondt må være hos dém der køber mega-tourer p.g.a.
mulighederne helt uagtet at han i grunden er en førsteklasses bælt-skrækker!
For at tage det nærmeste eksempel, så kan en 17-18 år gammel CBR600 det
hele, og med de nævnte 170' ligger min også tæt på 20km/l. Til forskel
for makkeren der ikke har råd til at køre fordi han brugte 260.000kr
mere på en K1300GT, er der økonomi til ulige mange liter bensin og
kro-ophold så man kan komme rundt og se sig omkring syd for Padborg :-|

Lige på falderebet, nu hvor jeg har fat i emnet, så foregik mine
længstkørende sæsoner på en 500'er Twin med 48Hk og en 15-liters tank.
Dengang kørte vi til weekend træf i Holland hvert andet øjeblik uden
brug af moderne virkemidler såsom kåbe og Visakort og havde ingen
problemer deri!
Prøv at spørge den næste 150+hk mc'ist i møder om hvor langt han i
grunden har været afsted på den :-|

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 12-11-09 17:41

Armand skrev:

> [...]
> problemer deri!
> Prøv at spørge den næste 150+hk mc'ist i møder om hvor langt han i

Jo, men det handler lige så meget om NIF. Det ses med alle mærker. På HD
kan man så lige købe et par dimser fra Costum line hvis man er blevet
underlegen.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 12-11-09 17:49

Ib Jakobsen skrev:

> Jo, men det handler lige så meget om NIF. Det ses med alle mærker. På HD
> kan man så lige købe et par dimser fra Costum line hvis man er blevet
> underlegen.

NIF??
Naboens IFA Flottest ???

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 12-11-09 18:23

Armand skrev:

> NIF??
> Naboens IFA Flottest ???

Nabo Imponator Faktor.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 12-11-09 19:47

Ib Jakobsen skrev:

> Nabo Imponator Faktor.

Åh ja!
Det er jo også dén der pilles ved med den lille tur med 250/1300 -erne

--
Armand.