MS Windows
briani 27239
Gemme radioavis fra DR ?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 10-11-09 15:35

Jeg kunne godt tænke mig at gemme en af de radioaviser som man kan høre på
siden

http://www.dr.dk/p1/radioavisen - Hvordan gør man det?

Når jeg vælger i rullemenuerne kommer en radioavis frem i Windows Media
Player.

(undskyld mig hvis dette er en forkert gruppe)

På forhånd tak for hjælpen

Claus

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 10-11-09 15:43

Claus E Beyer skrev:
> [...]
>
> http://www.dr.dk/p1/radioavisen - Hvordan gør man det?
>
> Når jeg vælger i rullemenuerne kommer en radioavis frem i Windows Media

Måske er det ikke helt det svar du søger, men jeg bruger af og til
mp3DirectCut:
http://kimludvigsen.dk/programmer-multimedia-mp3directcut.php

Med mp3DirectCut kan du optage al den lyd der afspilles på din computer
og derefter gemme som mp3.

For den lidt mere avancerede bruger er der Audacity:
http://audacity.sourceforge.net

Men det er nok overkill her, hvis det bare er nogle radioaviser du skal
have gemt.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-11-09 18:06

Philip Nunnegaard wrote:

> [...]
> http://audacity.sourceforge.net
>
> Men det er nok overkill her, hvis det bare er nogle radioaviser du skal

Hvorfor ikke bare downloade den som podcast?

XML - Windows Mediaplayer og andre lign. programmer
http://podcast.dr.dk/p1/rssfeed/radioavisen.xml
iTunes - Windows Edition
itpc://podcast.dr.dk/p1/rssfeed/radioavisen.xml
ZENCast - Linux
zcast://podcast.dr.dk/p1/rssfeed/radioavisen.xml

Claus, - Har du ikke iTunes, kan den hentes her:
http://support.apple.com/kb/DL925

mvh. Erik Richard

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-11-09 19:17

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Jeg kunne godt tænke mig at gemme en af de radioaviser som man kan høre på
> siden
>
> http://www.dr.dk/p1/radioavisen - Hvordan gør man det?

KASSETTEBÅND ELLER VIDEOBÅND
Computere er endnu ikke udviklet så meget at man nemt og smertefrit kan
gemme radio-lyd og web-tv. Det er stort set umuliugt, hvis man ikke er
computer-nørd. og man installerer en masse ting på computeren. Jeg vil
anbefale dig at glemme alt om at gemme en radioavis på computeren. Det lader
sig ikke umidelbart gør.
Jeg vil anbefale dig at sende lyden ud i gennem din radio eller dit tv.
Herefter kan du med et fingerknips gemme det på et kassettebånd eller et
videobånd. Så nemt kan det gøres. og du skal intet spekulere over at
installlere og downloade og Fanden og hans pumpestok på computeren.
Det andet vil kræve en hel masse arbejde som er ren tidsspilde. På min
måde skal du bare trykke "PLAY" på din kassettebåndoptager eller
videobåndoptager. Ingen andre måder er så nemme.

Hilsen Åge

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 10-11-09 20:38

Åge Halldorsson skrev:

> KASSETTEBÅND ELLER VIDEOBÅND

Det er da helt vildt mannner. DR har et helt suverænt
podcast program. http://dr.dk/podcast er en leg at
bruge med en hvilkensomhelst browser fra det 21. år-
hundrede, et minut for at downloade en hel times
radioudsendelse og 1 minut til at kopiere den over
på en mp3 player. (Hvis du ikke downloader direkte
til player'en).

Der behøves ingen som helst ekstra programmer til
den sag, hverken itunes, Windows Media Player eller
andet end en browser og Windows Stifinder (Total
Commander gør dog som altid livet noget lettere).

Og hvem gider kassettebånd i vore dage? Det er
da rent DDR!

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-11-09 21:36

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> Og hvem gider kassettebånd i vore dage?

Det gør jeg, i forbindelse med at gemme direkte tv-udsendelser fra web-tv.
Det er den eneste og mest moderne mulighed der findes for at gemme
internet-stream-tv eller youTube-videoer på et eksternt
medie. Computermediet er endnu ikke så udviklet, at man umidelbart kan
optage direkte tv og radio på en simpel DVD, uden en hulans langvaring
handling. .
Man kan da nok gøre det, men det kræver download af programmer og
installering af jeg-ved-ikke-hvad og en masse bøvl. Hvem gider det? - For at
slippe nemt og ukompliceret gennem optage-halløjet drøner jeg simpelthen
bare billede og lyd fra computeren direkte over i mit tv via et simpelt
scart-stik. Ikke en skid med at installere og downbloade og klikke ja og nej
og måske og vælge dit og dat og en frygtelig masse tidsrøvende pjat.
Nej du. Det foregår på denne måde:
1: Tryk "tænd" på videobåndoptageren
2: Skub bånd ind'
3: Tryk "Optag"

Værsågod - sådan gøres det - altså hvis man ikke ønsker at spille sin tid på
en masse ingenting. Computeren er stadig ikke så udviklet at det kan gøres
lige så nemt. Det har jeg hørt her fra NG, da jeg sidst spurgte. Der kom en
masse venligere forklaringer, men de indebar alle en masse tidsrøvende
procedurer, hvor det meste foregik på engelsk og en masse der skulle ind i
min computer for at jeg kunne gøre det.
Jeg gad simpelthen ikke. Dovenskaben længe leve. Min måde kræver 3
handlinger som sammenlagt kan klares på 7 et halvt sekund. "Tænd- bånd -
optag" Sådan!.
Ingen computerekspert kan komme med en handlingsplan lige så kort som min. I
så fald vil jeg glæde mig til at høre anvisningen - og så vil jeg straks
afprøve handlingsplanen. Jeg kan gå med til at det må vare 15 sekunder. Det
er dobbelt så lang tid som min anvisning tager.
Derfor beholder jeg kassettebåndoptager og videobåndoptager, som tidens
mest moderne optagemedier, når det gælder at optage ukompliceret fra nettet.
Og helt uden download af programmer, som man ikke fatter en kuk af fordi det
er på uden-dansk.

Hilsen Åge

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 10-11-09 22:04

Åge Halldorsson skrev:

> [...]
> 2: Skub bånd ind'
> 3: Tryk "Optag"
>
> Værsågod - sådan gøres det - altså hvis man ikke ønsker at spille sin

Så har du ikke prøvet Screamer Radio.
Med det lille program trykker man bare på "Optag" for at starte. Tryk på
"Optag" igen, og indspilningen stopper og filen er allerede gemt.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-11-09 22:19

"Philip Nunnegaard" <nunnenospam@hitsurf.dk> skrev i meddelelsen

> Så har du ikke prøvet Screamer Radio.
> Med det lille program trykker man bare på "Optag" for at starte. Tryk på
> "Optag" igen, og indspilningen stopper og filen er allerede gemt.

.......men på min videobåndoptager skal jeg intet installere. Klik "optag" og
lav kaffe eller smutte ned i DårligBrugsen at handle. Tidsbesparende på alle
måder.
Jeg behøver ikke at kunne engelsk for at trykke "play". jeg ved det
betyder "optag". Det er hvad jeg behøver at vide.
Jeg ville ikke ane hvad jeg skulle gøre for at installere et engelsk
program.
Det er i den forbindelse at en videobåndoptager er meget mere moderne og
lynhurtig. Selvfølgelig udvikler computere sig, men min er altså ret ny, så
jeg er fuldt med på udviklinger der. Jeg foretrækker bare tidsbesparende
handlinger.

Hilsen Åge

Fra : Per H

Dato : 10-11-09 22:29

On Tue, 10 Nov 2009 22:18:31 +0100, Åge Halldorsson
<aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote:

> Jeg behøver ikke at kunne engelsk for at trykke "play". jeg ved det
>betyder "optag". Det er hvad jeg behøver at vide.

Det var godt nok satans.

per

Fra : Bjarne Chr

Dato : 11-11-09 09:54

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det var godt nok satans.
per

LOL ô¿ô
Bc

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-11-09 16:07

"Bjarne Chr" <Bc@Bc.invalid> skrev i meddelelsen

> LOL ô¿ô
> Bc

SKROL ö*¨/&
^

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-11-09 12:41

Per H wrote:

> Det var godt nok satans.

Og? - Har man en god stereo videomaskine med et grabberkort, så kan man
samtidig lave sine gamle VHS bånd om til DVD, hvis det er det, man vil,
- eller bruge den til lydoptagelser og få en langt højere kvalitet end
det, de fleste selv hammerdyre musikprogrammer kan levere ved direkte
optagelse på en computer. - Så Åge er ikke helt skæv på den.

mvh. Erik Richard

Fra : Per H

Dato : 11-11-09 13:41

On Wed, 11 Nov 2009 12:41:04 +0100, Erik Richard Sørensen
<tulle@tulle.dk> wrote:

>- Så Åge er ikke helt skæv på den.
>
>mvh. Erik Richard

jo hvis han mener at play betyder at optage, så er han gal på den.

per

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-11-09 15:52

Per H wrote:

> jo hvis han mener at play betyder at optage, så er han gal på den.

Både og. - Der findes (eller fandtes) faktisk nogle programmer, hvor
det trekantede symbol er/var både 'Optage' / 'Record' og 'Afspille' /
'Play'. De bliver heldigvis mere og mere sjælden, da de oftest skiftede
farve mellem rød og grøn, - hvilket jo ikke er særlig praktisk for de
fleste farveblinde.

mvh. Erik Richard

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-11-09 16:16

> jo hvis han mener at play betyder at optage, så er han gal på den.

Ups, den røde knap hvorpå der står "REC". - Tryk på den og dui er allerede
ved at optage radioavisen. Sådan!

Hilsen Åge

Fra : Per H

Dato : 11-11-09 16:34

On Wed, 11 Nov 2009 16:16:07 +0100, Åge Halldorsson
> [...]

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen

>Ups, den røde knap hvorpå der står "REC". - Tryk på den og dui er allerede

Ja se det var noget helt andet, der gav mening.

per

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-11-09 16:15

"Erik Richard Sørensen" <tulle@tulle.dk> skrev i meddelelsen

[...]

........men det er nemheden der tiltaler mig. Det er simåpelthen fordi du kun
skal trykke på et par knapper, uden at installere og klikke Fanden og hans
pumpestok.
Selv en nyfødt baby kan finde ud at at trykke "play" og så er den kop kaffe
brygget.
Det er edxtremt kompliseret at gemme noget på en DVD via sin computer,
når der er tale om lyd-og video-stream. Og når jeg taler om "kompliseret" så
er det i forhold til videobåndoptagerens enkelthed. ingen extperter har
kunnet fremvise en anvisning lige så enkel. For "anvisning" betyder ikke at
man bare FORTÆLLER hvor let det er. Det betyder også at man fremviser
step-for-step anvisningen, ligesom jeg gjorde angående videobåndoptageren.
Den step-for-step-ansvisning udebliver altid. Den findes simpelthen ikke.
Det er det der er de hårde fakta. Ellers var den kommet for længe siden.
Der ER KUN videobåndoptageren at holde sig til

Hilsen Åge

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 11-11-09 17:59

Åge Halldorsson skrev:

> [...]
> udebliver altid. Den findes simpelthen ikke. Det er det der er de hårde
> fakta. Ellers var den kommet for længe siden.

Det er her allerede. Screamer Radio en simplere at
bruge end selv en DAB radio. Og et TV-tuner kort
eller USB-stick leveres aldrig uden en TV-afspiller
der i min erfaring (med 3-4 forskellige - eksklusive
Microsoft Media Center, som går over min forstand)
/altid/ er forsynet med en stor rød knap med
påtegningen REC.

De ovennævnte 3-4 programmer har yderligere altid
haft en mulighed for at indstille en tidsbestemt
optagelse af et givet TV-program, som er noget lettere
at forstå end de brugsvejledninger til VHS recordere
jeg har kigget i.

Men enhver til sit, må jeg da indrømme. Jeg for min egen
part må bare skrive, at lige præcis i de dele som
vi her debatterer har livet aldrig været lettere.

Og uanset metode vil jeg kigge på det halvfulde
glas i stedet for det halvtomme og minde om, hvor
vi var for 5-6 år siden og gerne ville høre den
torsdagskoncert, de spillede for fjorten dage siden...

Det, vi lissom mangler er et svar på Claus'
konkrete forespørgsel på nogle bestemte udsendelser.
Jeg har ikke kunnet finde andre radioaviser end
dem Claus selv har fundet, men hvis der er et konkret
navn på den interviewede person er det vel muligt det
er gemt under et andet filnavn?

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-11-09 18:14

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-11-09 18:18

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> Det, vi lissom mangler er et svar på Claus'
> konkrete forespørgsel på nogle bestemte udsendelser.

.................Men vi mangler jo sån set også din
skridt-for-skridt-anvisning om de knapper der skal trykkes på fpor at få
optagelsen igang. Det er der den altid strander.
Jeg gav jo min anvisning på hvilke knapper der skal trykkes på for at drøne
lyden fra comåputeren og over i tv-et. ?

Hvorfor er anvisningen de andre meget meget nemme måder altid hemmelig
? - Kom nu med den.

Hilsen Åge

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 12-11-09 00:35

Åge Halldorsson skrev:

> [...]
> Jeg gav jo min anvisning på hvilke knapper der skal trykkes på for at
> drøne lyden fra comåputeren og over i tv-et. ?

Du har tre trin
1: Tryk "tænd" på videobåndoptageren
2: Skub bånd ind'
3: Tryk "Optag"

Jegh ar et trin - tryk på REC-knappen. Det er
ikke nødvendigt at trække nogen kabler nogensteder,
og S-Video formatet er vist ikke lige det man ønsker
sig i vore dage.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-11-09 16:06

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det var godt nok satans.

Ja, prøv det. Du sparer en Sata... ups Hælvedes masse tid

Hilsen Åge

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 10-11-09 22:58

Åge Halldorsson skrev:

> Jeg foretrækker bare
> tidsbesparende handlinger.

Det er nok forskelligt fra person til person hvad der er mest
tidsbesparende.
For mig er computeren mere tidsbesparende end at skulle lede alle mine
gamle kassettebånd igennem for at finde noget bestemt.

Filer er søgbare. På "fysiske" medier skal jeg lede manuelt.
Af samme grund ripper jeg også mine gamle kassettebånd over i
mp3-format, når jeg alligevel har fat i dem.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-11-09 16:23

> Det er nok forskelligt fra person til person hvad der er mest
> tidsbesparende.

Det tror jeg ikke. Sæt computeren til at spille den radioavis som skal
optages, så skal jeg drøne hen til videooptagen og trykke "REC". Kan du
starte optagelsen ligeså hurtigt på dion computermaner ? - Så er du i
sandhed lynhurtig og vil kunne vinde præmier over hele verden. Jeg tror ikke
du på 5 sekunder kan får computeren til at optage radioavisen. Du skal vel
først have åbnet et eller andet program, som jo også først skal installeres.
Computeren er for gammeldags til at klare den slags ting endnu. Men det vil
selvfølgelig komme med tiden.

Hilsen Åge

Fra : J

Dato : 11-11-09 16:58

meddelelse news:4afad6c6$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> installeres. Computeren er for gammeldags til at klare den slags ting
> endnu. Men det vil selvfølgelig komme med tiden.

Skal vi ikke kalde computeren for en elektronhjerne?

Fra : Rado

Dato : 11-11-09 23:29

On Wed, 11 Nov 2009 16:22:47 +0100, Åge Halldorsson
> [...]

>sandhed lynhurtig og vil kunne vinde præmier over hele verden. Jeg tror ikke
>du på 5 sekunder kan får computeren til at optage radioavisen.

Det kan jeg. Et klik på en ikon på skrivbordet, og klik på
Startknappen i programmet.

Eller brug f.ex Replay Media Catcher der fanger udsendelsen automatisk
så snart den begynder, og i den originale kvalitet.

>Du skal vel
>først have åbnet et eller andet program, som jo også først skal installeres.

Jaja, det skal jo kun installeres een gang og det tager som regel ikke
mere end et par minutter.

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Claus E Beyer

Dato : 11-11-09 11:47

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> radioudsendelse og 1 minut til at kopiere den over
> på en mp3 player. (Hvis du ikke downloader direkte

Jeg har prøvet at podcaste Radioavisen fra http://www.dr.dk/Podcast/O-AA i
iTunes, men jeg får kun tilbudt de daglige radioaviser kl. 12.

De to radioaviser jeg ønsker at gemme, er 16-radioavisen fra P4 og
17-radioavisen fra P1, begge fra mandag den 09.11.2009.

http://www.dr.dk/P1/radioavisen/Radioavisen

(det er fordi jeg selv bliver interviewet i begge radioaviser)

> [...]
> andet end en browser og Windows Stifinder (Total
> Commander gør dog som altid livet noget lettere).

> Og hvem gider kassettebånd i vore dage? Det er

Interviewet handler netop om DDR og Murens fald for tyve år siden.

Claus

Fra : Rado

Dato : 11-11-09 10:38

On Tue, 10 Nov 2009 19:17:12 +0100, Åge Halldorsson
> [...]

>videobånd. Så nemt kan det gøres. og du skal intet spekulere over at
>installlere og downloade og Fanden og hans pumpestok på computeren.

Man skal "bare lige" installere en videomaskine, et videokort med TV
tuner og TV-out samt drivere, på maskinen, og diverse kabler. Og så
håbe på det fungerer ordentligt.

Skal det endelig være på den måde, så køb en DVD optager, evt. med
harddisk. Det er betydeligt lettere, og langt billigere i medier (en
kvalitets DVD skive kan fås for 2-3 kr idag). Og du kan have 20 DVDer
hver med fra 1-10 timers optagelse på samme plads som et 4 timers
bånd. Du kan lave DVD kopier på et øjeblik, og redigere og alt muligt.
Er der harddisk i maskinen kan du have mange hundrede timers
optagelser på den og det tager ikke mange sekunder at finde den man
vil se.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-11-09 12:49

Rado wrote:

> Man skal "bare lige" installere en videomaskine, et videokort med TV
> tuner og TV-out samt drivere, på maskinen, og diverse kabler. Og så
> håbe på det fungerer ordentligt.

Bortset fra at ca. 99% af alle videomaskiner har indbygget tuner. -
Men et grabberkortt kræver det, hvis man senre vil overføre/redigere...

> [...]
> Er der harddisk i maskinen kan du have mange hundrede timers
> optagelser på den og det tager ikke mange sekunder at finde den man

Det er for såvidt rigtig nok, men hvad nu hvis man i forvejen har en
rigtig god VHS/S-VHS maskine og et grabberkort? - Og man får jo ofte
smidt en hel sæk VHS bånd i nakken bare for at tage dem. - Jeg har da
selv en ganske udmærket højkvalitets VHS maskine, som jeg har brugt
stort set udelukkende til lyd - og det i en kvalitet, du ikke kan lave
ved ren digital på en computer.

mvh. Erik Richard

Fra : Rado

Dato : 11-11-09 22:52

On Wed, 11 Nov 2009 12:49:02 +0100, Erik Richard Sørensen
<tulle@tulle.dk> wrote:

>Bortset fra at ca. 99% af alle videomaskiner har indbygget tuner. -

Der var vist tale om at optage video på nettet, dvs. fra PC direkte
til videomaskine.

> [...]
>selv en ganske udmærket højkvalitets VHS maskine, som jeg har brugt
>stort set udelukkende til lyd - og det i en kvalitet, du ikke kan lave

Hvis lyden kommer fra en PC kan den jo ikke blive bedre ved at optage
den på en VHS eller SVHS, tværtimod, den vil altid forringes en smule.

Jeg har selv to kvalitets VHS (en Grundig redigeringsmaskine til 8000
og en Panasonic) og en Philips SVHS maskine, men holdt op med at bruge
dem for snart 6 år siden da jeg købte min første DVD optager.
Billedkvaliteten er efter min mening bedre på en ordentlig DVD optager
(isæt hvis den har digitaltuner og er koblet på TV via HDMI). Lyden
går jeg ikke så meget op i men den er OK til mig.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-11-09 15:50

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i meddelelsen
> On Wed, 11 Nov 2009 12:49:02 +0100, Erik Richard Sørensen

> Der var vist tale om at optage video på nettet, dvs. fra PC direkte
> til videomaskine.

Netop,
og det gøres på den beskrevne måde

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-11-09 16:47

> Man skal "bare lige" installere en videomaskine,

Okay. man skal vel lige sætte videomaskinen til. Det er logisk. For mit
vedkommende står den altså lige henne på hylden, hvor dfen har stået i mange
år.

> et videokort med TV tuner og TV-out samt drivere, på maskinen, og diverse
> kabler. Og så håbe på det fungerer ordentligt.

Øhhh... det lyder voldsomt. Jeg ved ikke så meget om det der med et
videokort og en videotuner og drivere og jeg skal give dig. Det erneste jeg
gjorde det var at høvle hen i radiobutikken og sige "GODAW", jeg vil gerne
have sådan et kabel så jeg kan forbinde min computer med min
videobåndoptager, så jeg kan optage hvad jeg har lyst til fra internettet.
Eklspedienten sagde. "Så gerne", værsågod her er hvad du ønsker. Jeg sagde
TAK og smuttede hjem og satyte det på. Herefter virkede det umidelbart.
Jeg købte kun det omtalte kabel og ikke noget med al det der videokort,
tv-tuner tv-out og drivere og Fanden og hans pumpestok. Kablet på og VUPTI,
så kunne jeg optage. Ikke noget med at håbe på at det fungeren opdentlig.
Detg gjorde det selvfølgelig.
Og modsat dig og andre kan jeg give en trin for trin-anvisning som er
meget enkel. Jeg glæder mig meget til at se din trin for trin-anvisning. Den
kan du simpelthen ikke komme med. Hvorfor er du ellers ikke kommet med den ?

Her er anvisning for at kunne optage tv og radio fra internettet og over til
videobåndoptageren:

1: Køb et kabel som hedder "COLORFIX FOR S-VIDEO TO SCART (COMPOSITE)"

2: Forbind kablet mellem computeren og videobåndoptageren

VÆRSÅGOD, så er tilslutningen på plads - nu kan der optages - Det gør du
sådan her:

1: Tænd computeren og find den radioavis du vil optage og vær klar til at
trykke på radioavis-start
2: Hold FN-knappen nede mens du trykker på F4-knappen 2 gange - VUPTI DOT
COM, nu har du sgu det samme på computerskærm og tv-skærm - hahaahhh.
3: Så er du klar. Du smutter lige hen til reolsystemet og sætter
videobåndoptageren til at optage - og så sætter du computeren igang med at
lire radioavisen af.

Værsågod at spise. Du er nu ved at optage radioavisen. Du kan nu gå ud i
køkkenet for at lave aftensmad. INGEN og jeg siger ABSOLUT ingen kan give
dig en så enkel brugsanvisning på den kop kaffe.

Hilsen Åge

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-11-09 02:20

Replay AV er det bedste jeg har prøvet til dette.
Skulle bruge det på mit tidligere arbejde til at fange de fleste
danske TV stationer og radio stationer (vi havde specielle licenser
til dette fordi vi genbrugte dele af det optagede). Til personligt
brug skulle den almindelige licens være nok.
http://applian.com/replay-av/index.php

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Mr.X

Dato : 11-11-09 20:26

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg kunne godt tænke mig at gemme en af de radioaviser som man kan høre på
> siden
>
> http://www.dr.dk/p1/radioavisen - Hvordan gør man det?

Hvis du bruger Firefox i stedet for IE findes der et plugin, Downloadhelper,
som kan det du efterlyser

Fra : Mr.X

Dato : 11-11-09 21:53

Hej!
Jeg har InternetExplorer 8. Når jeg går ind og vælger : mandag og kl 16,
kommer der en box, hvor jeg bliver spurgt om jeg vil gemme filen. Dette har
jeg så prøvet. Der går ca 3 sekunder så er filen gemt og kan afspilles i
windowsmediaplayer - nemt hurtigt og helt uden brug af diverse kasette og
videooptagere
Jeg har gemt begge radioaviserne og kan smide dem på nette til download
eller sende dem til din mail som vedhæftede filer - de fylder ikke ret meget

Fra : Claus E Beyer

Dato : 12-11-09 06:55

"Mr.X" <ingen@post.tak> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har gemt begge radioaviserne og kan smide dem på nette til
> download eller sende dem til din mail som vedhæftede filer - de

Mange tak!

Det ville glæde mig meget om du ville sende dem til min e-mail
ceb.news@gmail.com

Claus

Fra : Mr.X

Dato : 12-11-09 08:02

> "Mr.X" <ingen@post.tak> skrev i en meddelelse
>
> Mange tak!
>
> Det ville glæde mig meget om du ville sende dem til min e-mail
Er sendt

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-11-09 18:19

"Mr.X" <ingen@post.tak> skrev i meddelelsen
> [...]
> i windowsmediaplayer - nemt hurtigt og helt uden brug af diverse kasette

Øv - der er åbenbart forskel på folk. Jeg blev nemlig lidt nysgerrig og gik
ind for at høre den radioavis.
Jeg fik ingen box med nogen spørgsmål ? - Mystisk - WMP startede bare og
spillede radioavisen.
Angående det med at gemme radioavisen kan det da godt være at det er
nemt at gemme den i WMP,
men jeg gik jo altså ud fra, at man ønskede at gemme den på en håndgribelig
ting, som man kan tage at føle på,
eksempelvis et bånd eller en dvd eller et usb-stik.
Sådan vil jeg i hvert fald helst have gemt vigtige ting. Sån at jeg
ligesom kan tage en ting frem og sige: "Her er den
radioavis - den ligger på den her ting".

Hilsen Åge