MS Windows
briani 27239
Mappen driver mig til vanvid
Fra : Alfred Larsen

Dato : 09-11-09 23:32

Kære gruppe,
Jeg har fået et object, som jeg ikke kan slette.
For et årstid siden downloadede jeg noget musik fra bilka.dk.
Musikfilerne kom i en mappe, som jeg kalder Hank Williams,
fordi han er musikeren. Husker ikke om jeg selv oprettede
mappen eller den var en del af downloaden.

Musikfilerne er fordelt ud til mine MP3 afspillere og her er intet
problem.

Den tomme folder kaldet "Hank Williams" ligger på mit
PC-skrivebord. Med regelmæssige mellemrum, hver uge
eller hver anden dag, flytter jeg den over i papirkurven.
Efter et stykke tid, måske en time, måske et par dage,
dukker den op igen på skrivebordet.

Hvad f..... skal jeg gøre for at få den mappe slettet.
Jeg har været i egenskaber og skiftet ejer på mappen,
jeg har givet tilladelser til "fuld kontrol", men intet hjælper.
Mappen eksisterer stadig og den driver mig til vanvid.

Noget gør jeg forkert. derfor dette nødopråb. Det er som
om at en anden har kontrol med denne mappedreng.

Jeg kører Vista Business på min maskine. Mit net består
af tre maskiner.

--
Hilsen Alfred Larsen

Fra : Ole C

Dato : 09-11-09 23:48

Alfred Larsen skrev blandt andet:

> [...]
> om at en anden har kontrol med denne mappedreng.
>
> Jeg kører Vista Business på min maskine. Mit net består

Prøv at slette den permanent fra Papirkurven.
Hvis den stadig dukker op, er det noget software der gendanne den....

--
vh
Ole C

Fra : Alfred Larsen

Dato : 10-11-09 00:27

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> Prøv at slette den permanent fra Papirkurven.
> Hvis den stadig dukker op, er det noget software der gendanne den....

> [...]

Jeg har slettet den fra papirkurven mange gange. Den forsvinder, men
dukker op igen på skrivebordet. Jeg har også slettet via
diskens egenskaber/oprydning/diskoprydning/oprydning i systemgendannelser
Jeg hjemsøges vist af et pc-spøgelse.

--
Hilsen Alfred Larsen

Fra : Ole C

Dato : 10-11-09 08:43

Alfred Larsen skrev blandt andet:

> Jeg har slettet den fra papirkurven mange gange.

Og så ER den slettet.

> Den forsvinder, men
> dukker op igen på skrivebordet.

Så må der være tale om at en ny mappe er blevet oprettet - med samme navn
som den du har slettet.

> Jeg har også slettet via
> diskens egenskaber/oprydning/diskoprydning/oprydning i
> systemgendannelser

Det hjælper ikke meget, hvis et eller andet program insisterer på at oprette
mappen.

Jeg hjemsøges vist af et pc-spøgelse.

Næppe

--
vh
Ole C

Fra : news.tele.dk

Dato : 10-11-09 13:38

> [...]
> dukker op igen på skrivebordet. Jeg har også slettet via
> diskens egenskaber/oprydning/diskoprydning/oprydning i systemgendannelser

Kan du omdøbe mappen?

Fra : Alfred Larsen

Dato : 11-11-09 06:46

--
Hilsen Alfred Larsen
"news.tele.dk" <jv@jvk> skrev i meddelelsen

> Kan du omdøbe mappen?
Ja, og så dukker der en ny op med det første navn.
sletter jeg så begge, så dukker der igen en
op. Den omdøbte kommer dog så ikke igen.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 10-11-09 06:24

On Mon, 9 Nov 2009 23:32:02 +0100, Alfred Larsen wrote:

> [...]
> Efter et stykke tid, måske en time, måske et par dage,
> dukker den op igen på skrivebordet.
>
> Hvad f..... skal jeg gøre for at få den mappe slettet.

Prøv et par gratis programmer:

http://eraser.heidi.ie/
http://download.cnet.com/Sure-Delete/3000-2092_4-7752375.html
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Alfred Larsen

Dato : 11-11-09 07:06

"Kurt Hansen" <kurt@fjerndettetowle.dk> skrev i meddelelsen

> http://eraser.heidi.ie/
> http://download.cnet.com/Sure-Delete/3000-2092_4-7752375.html
> --

Jeg prøver den første og vender tilbage

--
Hilsen Alfred Larsen

Fra : Ole C

Dato : 11-11-09 09:18

> Jeg prøver den første og vender tilbage

Det vil ikke hjælpe dig, for det er ikke er spørgsmål om sletning af
mappen, men om gendannelsen af den.....

--
vh
Ole C

Fra : Alfred Larsen

Dato : 12-11-09 22:41

> Det vil ikke hjælpe dig, for det er ikke er spørgsmål om sletning af
> mappen, men om gendannelsen af den.....
>
> --
> vh
> Ole C

Jeg har prøvet og du har ret. Det hjælper ikke.

--
Hilsen Alfred Larsen

Fra : Ole C

Dato : 13-11-09 00:01

Alfred Larsen skrev blandt andet:

> Jeg har prøvet og du har ret. Det hjælper ikke.

Tænkte jeg nok.
Du må prøve at finde ud af hvilket program, der insisterer på at oprette den
omtalte mappe....
Måske på en af de andre maskiner i dit netværk?

--
vh
Ole C

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 11-11-09 06:58

On 09-11-2009 23:32, Alfred Larsen wrote:

> Musikfilerne er fordelt ud til mine MP3 afspillere og her er intet
> problem.

Mener du en mp3 afspiller ala en iPod? Kunne det tænkes den
"synkroniserer" musikken når du kobler den til PCen?

Fra : Ole Christiansen

Dato : 11-11-09 09:35

"Alfred Larsen" <alfred.larsen@????hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> om at en anden har kontrol med denne mappedreng.
>
> Jeg kører Vista Business på min maskine. Mit net består

Kig i loggen

Eventvwr.msc

måske noget med en "net share 3244 /delete" - komando.
Det blev jeg foreslået i loggen/fejlrecorden)
Jeg havde nogle billeder liggende og rode.

Hilsen Ole

Fra : Alfred Larsen

Dato : 12-11-09 07:54

"Ole Christiansen" <altfra@havet.torsk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> måske noget med en "net share 3244 /delete" - komando.
> Det blev jeg foreslået i loggen/fejlrecorden)
> Jeg havde nogle billeder liggende og rode.

Jeg kan komme i LOGBOG'en, men den har mange oversigter.
Er det her jeg skal søge efter "net share 3244 /delete" - komandoen
Er det den, som du mener. Kan det specificeret lidt bedre
hvordan jeg finder rette fejlrecord

--
Hilsen Alfred Larsen

Fra : Ole Christiansen

Dato : 12-11-09 11:12

> [...]
> Er det her jeg skal søge efter "net share 3244 /delete" - komandoen
> Er det den, som du mener. Kan det specificeret lidt bedre

Hej Alfred

net share osv. var var en meddelelse, der blev vist en en feljrecord.
Lognavn: System
Kilde: Server
Dato: 05-11-2009 07:58:59
Hændelses-id: 2511
Opgavekategori:Ingen
Niveau: Advarsel
Nøgleord: Klassisk
Bruger: I/T
Computer: Olespc
Beskrivelse:
Servertjenesten kunne ikke gendanne sharet 0031, fordi mappen
C:\Users\Acer\Pictures\Pictures\PictureProject\0031 ikke længere findes. Kør
"net share 0031 /delete" for at slette sharet, eller opret mappen igen
C:\Users\Acer\Pictures\Pictures\PictureProject\0031.

Det ser jeg under logobg/brugerdefinere visninger/administrative hændelser

Det var et forslag.

mvh Ole

Fra : Alfred Larsen

Dato : 12-11-09 23:07

> Det ser jeg under logobg/brugerdefinere visninger/administrative hændelser
>
> Det var et forslag.

Tak for forslaget Ole,
Det lykkes mig ikke at finde noget i Logbogem, som jeg synes
relaterer til mit prpblem.

--
Hilsen Alfred Larsen

Fra : Alfred Larsen

Dato : 29-11-09 20:03

Jeg har faktisk løst mit problem. Godtnok ved et tilfælde.

At mappen blev ved at dukke op efter at have været slettet
er godtnok korrekt. Men det var ikke den slettede som
dukkede op. det var Windows medie player, som skabte en
ny folder hver gang jeg slettede den omtalte.

Efter at have rettet i Windows Medie Players indstillinger
/kopier musik fra CD ... / filnavn til en anden fil,
så er problemer løst.

--
Hilsen Alfred Larsen