MS Windows
briani 27239
XP efter W7
Fra : Erik Kirkeby

Dato : 09-11-09 23:02

Jeg påtænker at installere W7 på min PC (i stedet for Vista) og samtidig
lægge XP på intern HD nr. 2 (der kører i dag W7 demo).
Hvordan bliver det med bootproblemer? Vil det være ligeså bøvlet som for "XP
efter Vista"??

Erik

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-11-09 23:38

"Erik Kirkeby" <erik.kirkeby@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> lægge XP på intern HD nr. 2 (der kører i dag W7 demo).
> Hvordan bliver det med bootproblemer? Vil det være ligeså bøvlet som for

Når du skal ændre begge steder er det bare at lægge xp ind først. Så laver
win 7 automatisk en bootmenu.

Kurt

Fra : Chano Andersen

Dato : 10-11-09 17:20

Erik Kirkeby skrev:
> [...]
> lægge XP på intern HD nr. 2 (der kører i dag W7 demo).
> Hvordan bliver det med bootproblemer? Vil det være ligeså bøvlet som for

Er der nogen speciel grund til at du ikke bare bruger en Win7 hvor XP
Mode er en mulighed? Eller eventuelt bare selv installere XP i Virtual
PC (Eller et af alternativerne)?

- Chano Andersen

Fra : Erik Kirkeby

Dato : 11-11-09 09:31

"Chano Andersen" <sunsite092009@chanoandersen.dk> skrev i meddelelsen

> Er der nogen speciel grund til at du ikke bare bruger en Win7 hvor XP Mode
> er en mulighed? Eller eventuelt bare selv installere XP i Virtual PC
> (Eller et af alternativerne)?
>
> - Chano Andersen

Man skal jo op i en W7 Professional for at få XP mode med. - Og så har jeg i
øvrigt en XP jeg kan installere. - Jeg har før prøvet vurtual PC, og det
kørte meget sløvt.

Erik

Fra : Chano Andersen

Dato : 22-11-09 00:31

Erik Kirkeby skrev:
> Man skal jo op i en W7 Professional for at få XP mode med. - Og så har
> jeg i øvrigt en XP jeg kan installere. - Jeg har før prøvet vurtual PC,
> og det kørte meget sløvt.

XP mode (Som faktisk bare er en præinstalleret XP man kan hente) kører
ganske fornuftigt på min PC. Men den er så heller ikke meget mere end et
par måneder gammel.

En anden mulighed er VMWare, der har noget de kalder Unity mode, (Og
endda understøtter Aero i Vista og Win7!) den er IMO væsentligt bedre,
men det er nok mest en smagssag, hvad man er mest til.

Men hvis du ikke har MASSER af RAM, er virtuelle maskiner ikke vildt
fedt. Jeg har 4GB i min bærbare, og 6GB i den stationære, og begge
kørere VM'er tilfredsstillende, dog kørere de generelt bedst på den
stationære, men da det også er den der er mest power i, er det jo ikke
så underligt.

- Chano Andersen

Fra : Erik Kirkeby

Dato : 22-11-09 10:26

> [...]
> tilfredsstillende, dog kørere de generelt bedst på den stationære, men da
> det også er den der er mest power i, er det jo ikke så underligt.

Tak for svarene. Jeg har valgt at gå den "svære vej". - Jeg installerede XP
på min harddisk nr. 2, og derefter Vista Boot Pro. - Efter diverse problemer
kører det nu tilfredsstillende med bootvalg mellem Vista og XP fra starten.
Mit næste skridt bliver at opgradere fra Vista til W7 på harddisk 1. - Jeg
er godt nok blevet bidt af W7 efter at have prøvekørt den i nogle måneder.

Hilsen
Erik