MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows Mail
Fra : Jørgen Gerdorf

Dato : 09-11-09 19:19

Hej.

Har netop opgraderet fra Vista til 64-bit Win. 7, men Windows Mail fulgte
ikke med ;o((

Hvor finder jeg et sted at downloade en simpel Windows Mail til mit nye
system?

Windows Live Mail er ikke lige "min kop te".

Mvh
Jørgen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-11-09 19:37

"Jørgen Gerdorf" skrev i en meddelelse
> Hvor finder jeg et sted at downloade en simpel Windows Mail til mit
> nye system?

Jeg kan ikke lige finde det - men der har været anvisninger her i
gruppen - eller måske mere sandsynligt i
news:dk.edb.internet.software.mail+news på hvordan man får kopieret en
OE eller Windows Mail over i Windows 7 fra en XP eller Vista - søg og du
skal finde

Jeg kører selv XP, så jeg har ikke gjort så meget ud af det endnu, men
jeg skal selv have fundet det, når jeg engang skal skifte fra XP til Win
7.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Hauge

Dato : 09-11-09 19:39

Hej

"Jørgen Gerdorf" <jorgen_gerdorf@privat.tdcadsl.dk> wrote in message
> Har netop opgraderet fra Vista til 64-bit Win. 7, men Windows Mail fulgte
> ikke med ;o((

Er i min.. Start -> øverst er e-mail, det er den. Omend det er en utrolig
latterlig udgave af OE.

Mvh Hauge

Fra : Carl Drud

Dato : 09-11-09 20:35

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> writes:

> [...]
> news:dk.edb.internet.software.mail+news på hvordan man får kopieret en
> OE eller Windows Mail over i Windows 7 fra en XP eller Vista - søg og du

Jeg mindes ikke det har været oppe og vende i mail+news gruppen. Men der
er en anvisning i linket nedenfor. Men uden at have nærlæst det ser det
ud til at det kun er ved en opgradering, så det virker sikkert ikke hvis
der er tale om en Clean install.

> Jeg kører selv XP, så jeg har ikke gjort så meget ud af det endnu, men
> jeg skal selv have fundet det, når jeg engang skal skifte fra XP til Win
> 7.

Eller ved samme lejlighed opgradere sin mail/news klient til noget bedre.

--
Carl

Fra : Hans Otto Nielsen

Dato : 09-11-09 22:04

"Jørgen Gerdorf" <jorgen_gerdorf@privat.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> system?
>
> Windows Live Mail er ikke lige "min kop te".

Hejsa
Prøv dette link, det virkede hos mig.
http://www.sevenforums.com/tutorials/5481-windows-mail.html

mvh
Hans Otto

Fra : Sven Lindhardt

Dato : 10-11-09 09:25

Hans Otto Nielsen wrote:

> Prøv dette link, det virkede hos mig.
> http://www.sevenforums.com/tutorials/5481-windows-mail.html
>
> mvh
> Hans Otto
Det virkede desværre ikke hos mig. Kan det mon skyldes at jeg har
installeret 64 bit Win7. Jeg kopierede filerne fra Vista 32 bit til 32
bits "Program Files (x86)".

Mvh Sven

Fra : Hans Otto Nielsen

Dato : 10-11-09 11:00

"Sven Lindhardt" <svt@lindhardt.invalid> skrev i meddelelsen

> Det virkede desværre ikke hos mig. Kan det mon skyldes at jeg har
> installeret 64 bit Win7. Jeg kopierede filerne fra Vista 32 bit til 32
> bits "Program Files (x86)".
>
> Mvh Sven
Hej Sven
Muligvis, jeg ved det ikke..

mvh
Hans Otto

Fra : Mogens

Dato : 10-11-09 11:54

"Hans Otto Nielsen" <oz2hns@pc.dk> skrev i en meddelelse

> "Sven Lindhardt" <svt@lindhardt.invalid> skrev i meddelelsen

> Hej Sven
> Muligvis, jeg ved det ikke..
>
> mvh
> Hans Otto

Hvis du kører win 7 64 bit. Skal du hente mail mappen fra en tilsvarende
vista. Altså en vista 64 bit. Så funker det.

Mogens

Fra : Sven Lindhardt

Dato : 10-11-09 14:02

Mogens wrote:
> "Hans Otto Nielsen" <oz2hns@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du kører win 7 64 bit. Skal du hente mail mappen fra en tilsvarende
> vista. Altså en vista 64 bit. Så funker det.
>
> Mogens

Det er sikkert rigtigt, men jeg har desværre ikke en Vista 64 bit. Men i
Win7 64 bit (engelsk) er der 2 mapper til program filer:

til 64 bit programmer: C:\Program Files
til 32 bit programmer: C:\Program Files (x86)
I begge mapper er der en "Windows Mail" folder

Og jeg forsøgte mig naturligvis med 32 bit udgaven.

Sven

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-09 15:19

> [...]
> til 32 bit programmer: C:\Program Files (x86)
> I begge mapper er der en "Windows Mail" folder
>
> Og jeg forsøgte mig naturligvis med 32 bit udgaven.

Jeg har fundet ud af, at det kun er nødvendigt at udskifte en enkelt fil
"msoe.dll" og det lykkedes mig at finde 64 bit udgaven, så nu kan jeg igen
bruge WinMail som nyhedslæser -:))
Jeg bruger Outlook til mail.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-11-09 13:37

"Hans Otto Nielsen" skrev i en meddelelse
> Prøv dette link, det virkede hos mig.
> http://www.sevenforums.com/tutorials/5481-windows-mail.html

Jeps - det var lige det link, der har været postet tidligere - denne
gang må jeg huske at gemme det

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Carl Drud

Dato : 10-11-09 18:36

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> writes:

Hov jeg glemte linket i mit foregående indlæg.:

http://www.vistax64.com/general-discussion/191729-enabling-windows-mail-windows-7-a.html

> Det er helt klart en temperamentssag, hvad man synes om - jeg har prøvet
> det meste - men ender altid med:

Man skal bruge det man føler sig tilpas med. Dog synes jeg at kopierer
WM over virker som en kortsigtet løsning. Vil fremtidige opdateringer
til WM (sikkerheds-opdateringer) blive installeret på en W7 maskine?

> Internet (undtagen netbank) = Mozilla Firefox
> Internet (kun netbank) = Internet Explorer 7

Tja, min bank er browser uafhængig, så FF, Opera etc. virker fint der.

--
Carl

Fra : Jørgen E

Dato : 11-11-09 23:54