Stegte ål og øl
Fra : KC

Dato : 09-11-09 15:17

Hejsa!

Skal til stegte ål med stuvede kartofler i weekenden og skal sørge for
øl. Hvilken øl går godt til denne fantastiske ret?

Mvh

KC

Fra : Max

Dato : 09-11-09 15:24

Hej KC

> Skal til stegte ål med stuvede kartofler i weekenden og skal sørge for
> øl. Hvilken øl går godt til denne fantastiske ret?

Den øl man kan lide, jeg kunne tænke mig en hvede øl til ålene, men
den slags øl er der mange der ikke bryder sig om, de vil hellere have
en almindelig pilsner.

--
Mvh Max

Fra : .Kody

Dato : 09-11-09 15:42

Max har bragt dette til os:
> Hej KC

Måske en Fur Bock.

..Kody

Fra : Mogens

Dato : 09-11-09 16:12

KC wrote:
> [...]
>
> Skal til stegte ål med stuvede kartofler i weekenden og skal sørge for
> øl. Hvilken øl går godt til denne fantastiske ret?

Glem ikke snapsen ;) Hvor skaffer du i grunden ål fra? Det er ved at
være en sjælden vare. Sidst vi købte et læs ved fiskemanden fik vi nogle
der vare vandede og ikke smagte af andet end tran. Nicht gut.

Men der findes steder som eks. Ålekroen ved Silkeborg der åbenbart
formår at skaffe ål af en rimelig kvalitet, omend jeg dog ikke ved hvor
de får dem fra.

Fra : KC

Dato : 09-11-09 16:15

Mogens skrev:
> [...]

> være en sjælden vare. Sidst vi købte et læs ved fiskemanden fik vi nogle
> der vare vandede og ikke smagte af andet end tran. Nicht gut.

De lille lokale fiskerleje nede i Korsør...

mvh

KC

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 09-11-09 16:16

Mogens udtrykte præcist:
> [...]

> skaffe ål af en rimelig kvalitet, omend jeg dog ikke ved hvor de får dem fra.

Har lige fået besked fra min fiskemand, at der er 5kg 5 rigtige kg)
stegeål klar til levering i morgen, de er friskfanget... men også
rimeligt dyre, men sådan er det en gang om året

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : BR

Dato : 11-11-09 21:33

> Glem ikke snapsen ;) Hvor skaffer du i grunden ål fra? Det er ved at være
> en sjælden vare. Sidst vi købte et læs ved fiskemanden fik vi nogle der
> vare vandede og ikke smagte af andet end tran. Nicht gut.

Der er fra 2009 indført en fredning på ål, fra 16 oktober til og med 31
juli.
De fleste ål der sælges i dag er fra opdræt.
Benny

Fra : Max

Dato : 11-11-09 21:49

Hej BR

> Der er fra 2009 indført en fredning på ål, fra 16 oktober til og med
> 31 juli.

Den regel gælder vidst kun fritidsfiskere og kun for ruser, for
erhvervsfiskere gælder der helt andre regler.

--
Mvh Max

Fra : jos

Dato : 09-11-09 16:16

KC wrote:
> [...]
>
> Skal til stegte ål med stuvede kartofler i weekenden og skal sørge for
> øl. Hvilken øl går godt til denne fantastiske ret?

Nu er ålen forhåbentligt en fed spise, (ellers er det en forkert spise) så
en kraftig mørk øl, er imho passende, bare den er flankeret af et par "ikke
duggende" Aalborgsnapse.

Fra : kim rasmussen

Dato : 09-11-09 17:37

MISUNDELSE..........................
Min åle pusher er stoppet............
MISUNDELSE..........................
Almindelige pilsnere og snaps eller kold vodka....
Hilsen Kim

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-11-09 17:43

KC <4220@forum.dk> skrev i en meddelelse
4af82456$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> Skal til stegte ål med stuvede kartofler i weekenden og skal sørge for
> øl. Hvilken øl går godt til denne fantastiske ret?

Jeg ville vælge en god, tjekkisk pilsner og til mændene en IPA. Noget humle-
og alkoholstærkt, bittert øl, der kan matche den fede ål.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : KC

Dato : 09-11-09 17:49

Jens Bruun skrev:
> [...]

> Jeg ville vælge en god, tjekkisk pilsner og til mændene en IPA. Noget humle-
> og alkoholstærkt, bittert øl, der kan matche den fede ål.

Der kommer kun mænd - Herremiddag!!!

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-11-09 19:31

KC <4220@forum.dk> skrev i en meddelelse
4af8481a$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> Der kommer kun mænd - Herremiddag!!!

IPA. Og er nogen til det lidt sødere, stærkere og mørkere, så prøv med
St-Feuillien Cuvée de Noël. Ellers kunne Chimay Première (den røde) også
være et godt bud.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.