Kalkun
Fra : Jan Birk

Dato : 09-11-09 14:40

Kan man tilberede en kalkun sådan ala and?

Jeg har inviteret familien på and Mortens Aften, men har købt en kalkun
(5 kg).

Jeg vil gerne have sprødt skin ala and og servere traditionelt!! med
rødkål, hvide- og brune kartofler.

Men kan det blive en succes, eller bør jeg gå efter ????

Pft

/Jan

Fra : Max

Dato : 09-11-09 14:43

Hej Jan

> Kan man tilberede en kalkun sådan ala and?

Kalkuner kan vel kun spises hvis de er fyldt.

--
Mvh Max

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 09-11-09 15:00

Spise med Price havde et rigtigt program sidste år om julemad. Og det var
netop med fyldt kalkun med tilbehør.

Programmet kan ses på DR hjemmeside

VH Pernille

Fra : Jan Birk

Dato : 09-11-09 15:03

> Spise med Price havde et rigtigt program sidste år om julemad. Og det var
> netop med fyldt kalkun med tilbehør.
>
> Programmet kan ses på DR hjemmeside

Tak

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-11-09 19:44

Jan Birk <jan.birk@invalid.null> skrev i en meddelelse
4af81bcc$0$272$14726298@news.sunsite.dk

> Kan man tilberede en kalkun sådan ala and?

Nope. Den bedste måde at tilberede kalkun på, er, at lade den småsimre i ca.
fem timer med en stor mursten. Derefter smider du kalkunen ud, og serverer
murstenen for dine gæster.

> Men kan det blive en succes, eller bør jeg gå efter ????

Du bør gå efter en and eller en gås.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Jakob Bartholdy Bruu~

Dato : 10-11-09 16:32

Jens Bruun wrote:
> [...]
> fem timer med en stor mursten. Derefter smider du kalkunen ud, og serverer

Sørgeligt men sandt .. bortset fra at mustenen kun er marginalt mindre tør og smagløs end kalkunen.

Jeg må tilsutte mig: And og gås er "way to go" - skal det være magert, er en god kylling klart at foretrække fremfor
kalkunen.
- jakob

Fra : Edward Jensen

Dato : 11-11-09 01:34

"Jakob Bartholdy Bruun" <jakob@moulinsart.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg må tilsutte mig: And og gås er "way to go" - skal det være magert, er
> en god kylling klart at foretrække fremfor kalkunen.

Gad vide hvor Amerikanerne så har fået den idé fra, at det altid skal være
kalkun? Mangel på smag?

Fra : Mogens

Dato : 11-11-09 04:02

Edward Jensen wrote:

> Gad vide hvor Amerikanerne så har fået den idé fra, at det altid skal være
> kalkun? Mangel på smag?

Nok en kombination af mangel på smag, og deres dyrkelse af alt hvad der
er stort er godt. Da strudsen ikke lever oprindeligt i burgerlandet blev
det så kalkunen der indtog deres forvoksede ovne.

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-11-09 16:24

Edward Jensen <edward@jensen.invalid> skrev i en meddelelse
hdd0pf$h2$1@news.net.uni-c.dk

> Gad vide hvor Amerikanerne så har fået den idé fra, at det altid skal
> være kalkun? Mangel på smag?

Tja, men historien går vist på, at de første pilgrimme, der indvandrede til
nordamerika i 16-hundredetallet, fandt et godt jagtbytte i kalkunen, og at
den derfor blev den traditionelle spise til Thanksgiving "over there".

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Max

Dato : 11-11-09 19:16

Hej Edward

> Gad vide hvor Amerikanerne så har fået den idé fra, at det altid skal
> være kalkun? Mangel på smag?

De amerikanere jeg kender, de gider ikke kalkunen, men fyldet
er de villige til at dø for :)

--
Mvh Max

Fra : Jan Birk

Dato : 11-11-09 13:04

> Nope. Den bedste måde at tilberede kalkun på, er, at lade den småsimre i ca.
> fem timer med en stor mursten. Derefter smider du kalkunen ud, og serverer
> murstenen for dine gæster.

Jeg kan så røbe, at alle gæster var glade og tilfredse og jeg var
egentligt også tilfreds.

Jeg lavede den efter Spise med Price opskriften, dog fik den et par
timer mere. Blev spød, langt fra tør og der var masser af smag i kødet.

Serverede hvide- og brunekartofler og rødkål.

/Jan

Fra : Jakob Bartholdy Bruu~

Dato : 11-11-09 13:13

Jan Birk wrote:

> [...]
>
> Jeg lavede den efter Spise med Price opskriften, dog fik den et par
> timer mere. Blev spød, langt fra tør og der var masser af smag i kødet.

ok så .. hvis jeg nogensinde står med en kalkun og ikke har nogen mursten, så vil jeg osse give price'rnes opskrift en
chance. HVis nogen kan lokke smag ud af sådan en krabat, må det være Adam og James.

- jakob

Fra : Max

Dato : 09-11-09 19:50

Hej Jan

> Jeg har inviteret familien på and Mortens Aften, men har købt en
> kalkun (5 kg).

Egentlig sjovt så forkert tingene kan vende, Mortens aften bør
man ifølge traditionen servere gås :)

--
Mvh Max