MacBook Air
Fra : kalvoere

Dato : 08-11-09 05:51

Hej.

Jeg har købt sådan en maskine, men jeg har (haft) småproblemer med
diverse opsætninger.
Det eneste jeg sidder tilbage med nu er omkring en ekstra skærm.
Er det ikke muligt at lukke maskinen når man sætter en ekstra skærm
til.

Som det er nu virker det udmærket med "skærmen slået op". Men når den
begynder at slukke skærmen forsvinder signalet, og selvfølgelig hvis
jeg lukker de.

Kan den ikke arbejde med "låget" lukket?

Og hvis den kan, hvad skal så justeres?

MVH

Larsh

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-11-09 14:09

kalvoere <lars.helsboel@gmail.com> wrote:

> [...]
> begynder at slukke skærmen forsvinder signalet, og selvfølgelig hvis
> jeg lukker de.
>
> Kan den ikke arbejde med "låget" lukket?

Normalt skal du have skærm, mus og eksterns tastatur + strøm til før du
kan køre med skærmen lukket, men jeg har aldrig haft en Air længe nok
til at prøve at køre den med skærmen lukket

/thomas

Fra : kalvoere

Dato : 08-11-09 06:52

On 8 Nov., 14:08, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> [...]
> kan køre med skærmen lukket, men jeg har aldrig haft en Air længe nok
> til at prøve at køre den med skærmen lukket

Hej.

Det var jeg så ikke klar over. Men tilfældigvis har jeg så lige
anskaffet mig tastatur og mus (Blue-tooth) så det er "lagervare, men
her stopper min ringe viden så...

Jeg bruget normalt musen, men jeg har godtnok ikke prøvet at starte
keyboardet op. Jeg tror bare ikke at det bringer held med sig...MEN
DET SKAL PRØVES..

/ larsh

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-11-09 15:59

> [...]

> Jeg bruget normalt musen, men jeg har godtnok ikke prøvet at starte
> keyboardet op. Jeg tror bare ikke at det bringer held med sig...MEN

Jeg har et bluetooth tastatur til min MacBook Pro som kører med lukket
skærm når jeg sidder på min pind ... dog med en kablet mus .. så jeg er
ikke sikker på at det virker med kun bluetooth enheder ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-11-09 21:38

> Jeg har et bluetooth tastatur til min MacBook Pro som kører med lukket
> skærm når jeg sidder på min pind ... dog med en kablet mus .. så jeg er
> ikke sikker på at det virker med kun bluetooth enheder ...

Det gør det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-11-09 21:42

> Det gør det.

ok :) .. den eneste bluetooth apple mus jeg har haft faldt fra hinanden
efter ca. 1 år og jeg har aldrig turet købe én igen :)

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-09 16:55

Hej Lars,

> Det var jeg så ikke klar over. Men tilfældigvis har jeg så lige
> anskaffet mig tastatur og mus (Blue-tooth) så det er "lagervare, men
> her stopper min ringe viden så...

Bare følg Apples vejledning her:

http://support.apple.com/kb/HT1308?viewlocale=da_DK

Alternativt kan du installere et program som InsomniaX for at få lidt
mere kontrol over processen:

http://semaja2.net/insomniaxinfo

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/