MS Windows
briani 27239
VCL player fortolker Æ Ø og A forkert.
Fra : Søren Blom

Dato : 08-11-09 20:25

Når vi afspiller DivX filer på VCL player, så bliver Æ Ø og Å i teksterne,
der lægger i en SRT fil, fortolket forkert, så de danske karatere bliver
skiftet ud med specialtegn. Kan dette undgåds og hvordan?
Har prøvet at afspille filerne i andre player, men med samme resultat.
Systemmet er Windows Vista.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk

Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?

Fra : Kurt Hansen

Dato : 08-11-09 20:45

On Sun, 8 Nov 2009 20:24:38 +0100, Søren Blom wrote:

> Kan dette undgåds og hvordan?

Den der staver "d" i undgås
den skal have smurt sin mås.

(AKA: Der der staver "d" i gjort, den skal have sin ende smurt).

Undskyld Søren, tag det ikke personligt. Jeg *kunne* bare ikke dy mig
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : J

Dato : 08-11-09 22:28

"Kurt Hansen" <kurt@fjerndettetowle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> (AKA: Der der staver "d" i gjort, den skal have sin ende smurt).
>
> Undskyld Søren, tag det ikke personligt. Jeg *kunne* bare ikke dy mig

Lad os fx. også tage "karatere" og "systemmet" med i remsen.

Fra : Mr.X

Dato : 08-11-09 23:35

"J" <j@nospam.xy> skrev i en meddelelse

> "Kurt Hansen" <kurt@fjerndettetowle.dk> skrev i en meddelelse

> Lad os fx. også tage "karatere" og "systemmet" med i remsen.

Hvad så med " STORE IDIOTER " kan det skrives med 1 bogstav " J " eller skal
man bruge mange f.eks. " Kurt Hansen" ?

Fra : Laziter [9430]

Dato : 08-11-09 21:07

"Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> skiftet ud med specialtegn. Kan dette undgåds og hvordan?
> Har prøvet at afspille filerne i andre player, men med samme resultat.

I VLC kan du vælge 'Encoding' type under 'Subtitles & OSD'.
Prøv om 'Nordic Latin-6' kan hjælpe.
Ellers kan du prøve at skifte skrifttype.

--
Se min side på Pointshop.dk
http://www.pointshop.dk/laziter

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-11-09 00:57

Laziter [9430] skrev:

Se min side på Pointshop.dk
http://www.pointshop.dk/laziter
Du kan også tjene gratis point ved at tilmelde dig.

Ja, og se lige

http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fwww.pointshop.dk%2Flaziter
og
http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?profile=css21&warning=0&uri=http%3A%2F%2Fwww.pointshop.dk%2Flaziter

Hvad skal vi med gratis point hvis vi får skodkode
i stedet - der må vel være en kant?

Tænk at præsentere folk for sådan noget pis

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Laziter [9430]

Dato : 09-11-09 15:29

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Hvad skal vi med gratis point hvis vi får skodkode
> i stedet - der må vel være en kant?
>
> Tænk at præsentere folk for sådan noget pis

Tja du må da synes hvad du vil, jeg har tjent mange point og købt gode ting
derfra med mine point.
Det samme har mange andre, men det er selvfølgelig dit helt eget valg om du
vil benytte dig af muligheden :)

Mvh
Benjamin