Erfaring med høj støvle (Daytona M-star/La~
Fra : mcRuf

Dato : 07-11-09 17:30

Er der mon nogen her, der har erfaring med ovennævnte støvle?

Hvor meget højde giver den?
Er den til at gå i?
Er den stor eller lille i numrene?
Tilsvarende støvler af andet fabrikat?
Andre erfaringer?

Mvh
mcRuf

Fra : John Ravn

Dato : 07-11-09 18:26

Kan kun anbefale støvlerne - de giver 2,5cm, lynlås åbnes og så er de
anvendelige til at trave i. Har brugt mine i ca. 5 år og de er stadigvæk
vandtætte, men ikke særlig kønne
Jeg benytter str. 40 og de passer med støvlenr.
Mvh John/cbf1000a

Fra : Armand

Dato : 07-11-09 20:49

mcRuf skrev:
> Er der mon nogen her, der har erfaring med ovennævnte støvle?
>
> Hvor meget højde giver den?

2 cm (synes jég at huske!).

> Er den til at gå i?

No problems (spørg bare Gary Glitter)!

> Er den stor eller lille i numrene?

Mine Daytona'er er det eneste eneste fodtøj jeg har i str 44 (læs: er
små i numrene).
Det har tidligere været nævnt at en støvleserie som Louis solgte, og som
også(!) var små i størrelserne, var produceret samme sted som
Daytona'erne. Så man har åbenbart en anden størrelsesopfattelse dér :-/

> Tilsvarende støvler af andet fabrikat?
> Andre erfaringer?

I mine vildeste motorcykeldage havde jeg et par Daytona'er, hvis
endeligt blev at sålen blev slidt ned.
En kammerat havde et par membran-Daytona'er der havde fulgt ham måske
200.000km og lignede noget fra østfronten - Men de var tætte, så da jeg
meget senere besluttede mig for at købe mig nogle støvler med membran
blev det Daytona igen (men desværre på postordre så jeg faldt i str.-fælden)

--
Armand.

Fra : Jørn

Dato : 08-11-09 10:58

Jeg har god erfaring med støvlerne. Jeg har haft dem i flere år og har haft
mange andre typer før dem, så sammenligningsgrundlaget er stort. Støvlerne
giver 2,5 bag til og lige knap en cm for til (så vidt jeg husker) - og det
kan virkelig mærkes, som et "tilskud" til de kortere ben.
Til gengæld kræver det lidt tilvænning, at køre med dem på. De første ture
var jeg totalt negativ. De er tunge, de fylder meget under gearpedalen, men
nu tænker jeg aldrig over det længere. Man kan sagtens gå i dem, men
ligefrem trave vil jeg nok ikke anbefale. Jeg har dog flere gange både
"boet" og danset i dem hen over en weekend, men det har så kunnet mærkes på
bentøjet hele ugen efter
Jeg har et nummer større end vanligt, men med en ekstra sål i. Og når alt
dette så er sagt, så er det de støvler jeg har haft, som har holdt bedst.
Der har heller ikke været vrøvl med lynlåse eller andet - og de har (som de
eneste jeg har haft) aldrig sluppet den mindste dråbe vand ind.
Du har iøvrigt helt ret. Det er ikke når man kører, at man har et problem
med de korte ben. Det er når man skal manøvrere rundt - og der er et
sænkningssæt, de højere støvler eller måske begge dele en rigtig god hjælp.

Hilsen
Anni

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 08-11-09 14:43

"mcRuf" <mcRuf123fjern123@londorf.dk> skrev i en meddelelse
> Er der mon nogen her, der har erfaring med ovennævnte støvle?
> Andre erfaringer?

Hej

Har erfaringer med Daytona Road Star, det er en støvle der er alle
pengene værd, vil afktisk sige at det er billigt for en støvle der er
så god, jeg er på mit andet par, det forrige par lever endnu som
starter støvle for knægten de er nu 10-11 sæson'er gamle og er
stadig helt tætte, men der er ikke meget sål tilbage ........ jeg
mangler at sikkerheds teste dem, har endnu ikke været væltet med dem
så hvordan de ville klare sig der ved jeg ikke ....................
7-9-13 banke under bordet ......... så behøver jeg heller ikke at få
opklaret hvorden de ville klare sig

De er lidt små i numrene mine er også et nummer større end normalt

--
Mvh.
Dennis Pedersen.