eyetv hybrid & dbnet
Fra : Karl Antz

Dato : 05-11-09 17:19

- er der nogen som har erfaringer med det? Jeg kan ikke få det til at
fungere på de digitale kanaler ...

kh karl

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-11-09 18:22

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> - er der nogen som har erfaringer med det? Jeg kan ikke få det til at
> fungere på de digitale kanaler ...

Og du er sikker på at din hybrid er af den model der kan tage DVB-C ?

/thomas

Fra : Karl Antz

Dato : 05-11-09 18:29

> Og du er sikker på at din hybrid er af den model der kan tage DVB-C ?
>
> /thomas

yup - den tilbyder antenna, cable og fm radio, og i søndags fungere det
det - næsten - perfekt: jeg kunne se tyskland 1 og 2, som på dbnet kun
sendes digitalt, samt de tre danske, de sidstnævnte dog med problemer -
billede og lyd hakkede en del i det.

Men nu vises ingen af de digitale kanaler, og jeg kan ikke sætte kryds i
"Show Pay TV channels", hvilket besynderlig nok i søndags betød at de
digitale kanaler dukkede op og kunne spilles.

Da jeg opdagede "hakkeproblemerne" med de danske kanaler, som jo sendes
i mp4, modsat de tyske som er mpeg2, mailede jeg med elagto, som sagde
følgende:

"We have just become aware of the situation in Denmark regarding the new
audio norms that set in with the move to digital on November. Our
engineers are currently investigating the situation and we hope to have
a fix for you soon."

så jeg er lettere forvirret - både mht audio norms og mht at jeg nu slet
ikke kan se noed digitalt ...

kh karl
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-11-09 18:52

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> [...]
> a fix for you soon."
>
> så jeg er lettere forvirret - både mht audio norms og mht at jeg nu slet

hvilken maskine kører du det her på ?

/thomas

Fra : Karl Antz

Dato : 05-11-09 19:00

> hvilken maskine kører du det her på ?

MacMini core duo (_ikke_ core 2 duo) 1,66 GHz, 2 gb RAM; og jeg ved godt
at HD måske gi'r problemer på denne maskine - men mp4 burde kunne køre
normalt, og mpeg2 har jo vis sig at kunne ...
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-11-09 19:50

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> MacMini core duo (_ikke_ core 2 duo) 1,66 GHz, 2 gb RAM; og jeg ved godt
> at HD måske gi'r problemer på denne maskine - men mp4 burde kunne køre
> normalt, og mpeg2 har jo vis sig at kunne ...

mpeg4/h.264 stream tager en frygtelig masse cpu at dekode ... min Core
Duo mini kunne i hvertfald ikke .. prøv at chekke aktivitets overvågning
og se om cpu ikke står og cykler omkring 100%

/thomas

Fra : Karl Antz

Dato : 05-11-09 19:55

> mpeg4/h.264 stream tager en frygtelig masse cpu at dekode ... min Core
> Duo mini kunne i hvertfald ikke .. prøv at chekke aktivitets overvågning
> og se om cpu ikke står og cykler omkring 100%

jo - dt gjorde den da det funkede endnu; hvilket osse er grunden til at
jeg køeber en ny snåsnart jeg har råd

men lige nu kan jeg som sagt slet ikke se nogen digitale kanaler, da jeg
ikke kan aktivere "show pay tv channels", og det er absurd nok hvor
digitale kanaler dukker op hos dbnet ...
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-11-09 20:15

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> [...]
> ikke kan aktivere "show pay tv channels", og det er absurd nok hvor
> digitale kanaler dukker op hos dbnet ...

du skal have sådan en:

http://www.terratec.net/en/products/TerraTec_H7_91101.html?premium=1

/thomas

Fra : Karl Antz

Dato : 05-11-09 20:28

> du skal have sådan en:
>
> http://www.terratec.net/en/products/TerraTec_H7_91101.html?premium=1

det tror jeg ikke - for jeg harw jo set at eyetv dimsen _kan_ fungere;
så jeg skal bare have den til at fungere igen
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-11-09 20:37

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> det tror jeg ikke - for jeg harw jo set at eyetv dimsen _kan_ fungere;
> så jeg skal bare have den til at fungere igen

jojo .. men du kan ikke dekode pay kanaler uden CAM og dekoder kort ...

/thionas

Fra : Karl Antz

Dato : 05-11-09 20:49

> jojo .. men du kan ikke dekode pay kanaler uden CAM og dekoder kort ...

det har jeg heller ingen planer om ...

sagen er den at i dbnet findes Das Erste og ZDF (tyske kanaler), nrk1
(norsk) og de tre danske kanaler DR K, DR Ramasjang - allesammen _frie_
kanaler - kun når jeg klikker på "show pay tv channels" i eyetv
softwaren. Og når der er hak i den boks i software'n - ja så kan jeg
problemløst spille de udenlandske kanaler, mens de danske kanaler hakker
lidt i det men dog dujjer op; altsammen sevom de er opført under pay tv
channels, hvilket de jo vitterlig _ikke_ er, men de kan altså sagtens
spilles.

Men lige nu kan jeg ikke klikke i den boks der aktiverer visningen af
disse "pay tv channels" som rent faktisk er frie og har fungeret fint i
to dage ...

Så problemet er_ikke_ at jeg vil se paytv; problemet er at en
funktionalitet i software'n ikke fungerer efter hensigt.

Problemet ligger et sted mellem eyetv software'n (som er ved at kigge på
sagen), dbnet og den danske kodning af lyd og billede i mp4 - det siger
i al fald elgato som producerer eyetv.

Og som bevis lavede jeg en nydelig optagelse af en udsendelse far tysk
tv i mandags, altså på et tidspunkt da tysk tv hos dbnet _kun_
vises/sendes digitalt ...

so that's the problem
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-11-09 21:30

Karl Antz skrev:
> - er der nogen som har erfaringer med det? Jeg kan ikke få det til at
> fungere på de digitale kanaler ...

Hvad er dbnet?

Vær opmærksom på at gamle versioner af Hybriden vist ikke kan spise
DVB-C.

Fra : Karl Antz

Dato : 05-11-09 21:35

> Hvad er dbnet?

dbnet er en provider der har internet, telefon og kabeltv - internet med
op til 50mbit up/down (jeg nøjes dog med 10/10

> Vær opmærksom på at gamle versioner af Hybriden vist ikke kan spise
> DVB-C.

har den nye version - den kan, eller rettere kunne i mandags og
tirsdags; se resten af tråden
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 05-11-09 22:12

Karl Antz skrev:

> [...]
> op til 50mbit up/down (jeg nøjes dog med 10/10

> har den nye version - den kan, eller rettere kunne i mandags og

Min kører fint på eyetv 3.1.2 el. er det 3.2.1 det er det nyeste eyetv
software og deres 250+ modtager samt en macmini 1.83ghz med 2gb ram, dog
modtager jeg tv via antenne.

Fra : Karl Antz

Dato : 05-11-09 22:15

Tommy Hjorth <tommy.hjorth@gmail.com> wrote:

> Min kører fint på eyetv 3.1.2 el. er det 3.2.1 det er det nyeste eyetv
> software og deres 250+ modtager samt en macmini 1.83ghz med 2gb ram, dog
> modtager jeg tv via antenne.

jeg er især interesseret i de tyske kanaler - og dem kan jeg her altså
kun få via min kabeltv - altså via dbnet ...
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Niels S. Eliasen

Dato : 05-11-09 23:32

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> skrev 2009-11-05:

> du skal have sådan en:
>
> http://www.terratec.net/en/products/TerraTec_H7_91101.html?premium=1

Hvad er dine erfaringer med den her????
Kan den klare MPEG-4 og Boxer ??

PS: jeg har i hvert fald problemer med min TubeStick siden den 1. Nov.....
det verker ik rægtig som det skal.....
og MPEG-4 klarer den ikke....

> /thomas

niels

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-11-09 23:45

Niels S. Eliasen <nse_fjerndette@delfi-konsult.com> wrote:

> Hvad er dine erfaringer med den her????
> Kan den klare MPEG-4 og Boxer ??

nævnte produkt er DVB-C så nej .. det gør den ikke ..

> PS: jeg har i hvert fald problemer med min TubeStick siden den 1. Nov.....
> det verker ik rægtig som det skal.....
> og MPEG-4 klarer den ikke....

Som skrevet tidligere ... al mpeg4/h.264 kræver en masse cpu kraft at
dekode i realtime og inden af de små dimser har dedikeret hardware til
moeg4 dekodning og det kræver at din maskine kan følge med til det ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-11-09 23:59

Niels S. Eliasen skrev:

> PS: jeg har i hvert fald problemer med min TubeStick siden den 1. Nov.....
> det verker ik rægtig som det skal.....
> og MPEG-4 klarer den ikke....

MPEG-4 i forhold til MPEG-2 er blot et softwarespørgsmål (da bitstrømmen
håndteres i computeren).

Jeg har skulle nulstille mine kanaler efter 1/11. Det ser ud til at hav
estabiliseret sig nu.

Fra : Niels S. Eliasen

Dato : 06-11-09 00:05

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> skrev 2009-11-05:

> nævnte produkt er DVB-C så nej .. det gør den ikke ..
Nja.... i følge Terratec's hjemmeside skal den altså klare både DVB-C _og_ DVB-T ....

> Som skrevet tidligere ... al mpeg4/h.264 kræver en masse cpu kraft at
> dekode i realtime og inden af de små dimser har dedikeret hardware til
> moeg4 dekodning og det kræver at din maskine kan følge med til det ...
Der er bare det lille aber-dabei at de nye kanaler dukker ikken engang op!
Efter den 1.Nov har jeg fået "nulstillet" TubeStick'en... men de nye
HD, ramasjang og K (hedder den vel!) ..... dukker altså ikke op...
men det er sikkert en type 30 fejl....

--
niels

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-11-09 07:42

> [...]

> ?? > > nævnte produkt er DVB-C så nej .. det gør den ikke .. Nja.... i
> følge Terratec's hjemmeside skal den altså klare både DVB-C _og_ DVB-T

nå for dælen ... min fejl :)

> [...]
> men de nye HD, ramasjang og K (hedder den vel!) ..... dukker altså ikke
> op... men det er sikkert en type 30 fejl....

Med nulstillet mener du der at du har sat den til at søge efter nye
kanaler ? ... hvilken version af eyetv ?

/thomas

Fra : Niels S. Eliasen

Dato : 06-11-09 13:16

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> skrev 2009-11-06:

> nå for dælen ... min fejl :)

> Med nulstillet mener du der at du har sat den til at søge efter nye
> kanaler ? ... hvilken version af eyetv ?
tsk tsk tsk..... Det er et Equinux product... så det er:
The Tube 2.9.3

> /thomas

niels

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-11-09 14:02

Niels S. Eliasen <nse_fjern_dette@delfi-konsult.com> wrote:

> tsk tsk tsk..... Det er et Equinux product... så det er:
> The Tube 2.9.3

Så kan jeg ikke hjælpe dig ;)

/thomas