Iphone - Kalender?
Fra : Kate

Dato : 05-11-09 19:29

Jeg har købt en Iphone og vil gerne have kalenderen til at vise
ugenumre, men jeg synes ikke at kunne finde en sådan funktion. Nogen
der har fået den til det?

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 10-11-09 01:04

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse
> Jeg har købt en Iphone og vil gerne have kalenderen til at vise
> ugenumre, men jeg synes ikke at kunne finde en sådan funktion. Nogen
> der har fået den til det?

Du kan få ugenumre på Iphonen, hvis du har en Mac at synkronisere med.
http://www.avalonia.dk/html/mail/ical/default.php
Det kræver nemlig iCal kalenderen.
Jeg har ikke fundet nogen PC-løsning - endnu i hvert fald.

En nødløsning kunne være en af de mangee ugenummerapplikationer, der kan
købes i Appstore.
De går dog ikke ind i kalenderen og introducerer ugenummer der.
Week number of a year virker fint. Man kan søge både på datoerog få uge
nummer, og på ugenumre og få stop og startdatoer for ugen.
De går dog ikke ind i kalenderen og introducerer ugenummer der.

Hvis nogen finder en PC-løsning, hører jeg gerne om det.
Jeg render også tit ind i problemet med folk, der taler om "torsdag i uge
49" og lign.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : ask meeeeee

Dato : 10-11-09 23:01
Fra : Kate

Dato : 11-11-09 19:18

"ask meeeeee" <no@not.uk> wrote in

> http://macphone.dk/ugenr/

Desværre får jeg beskeden "Websiden kan ikke vises" er det fordi jeg
kører pc og ikke mac?

--
Kate

gerne ældre.

Fra : ask meeeeee

Dato : 15-11-09 10:19

> Desværre får jeg beskeden "Websiden kan ikke vises" er det fordi jeg
> kører pc og ikke mac?
>
> --
> Kate

Du skal bruge adressen på din iphone så virker det det er jo der
du skal have uge nr

Mvh Hans

Fra : Kate

Dato : 16-11-09 20:16

> Du skal bruge adressen på din iphone så virker det det
> er jo der du skal have uge nr

Ah, selvfølgelig. Tak for det, det tænkte jeg ikke selv på, men nu
virker det. Skønt.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Per Rønne

Dato : 11-11-09 20:33

Kate <doughnut@oliwer.invalid> wrote:

> Jeg har købt en Iphone og vil gerne have kalenderen til at vise
> ugenumre, men jeg synes ikke at kunne finde en sådan funktion. Nogen
> der har fået den til det?

Pocket Informant til iPhone /har/ ugenumre, og i øvrigt også todos:

<http://pocketinformant.com/products_info.php?p_id=pocketinformant_iphon
e>

Men så må du også »ryste op med« hele 79 kroner.

Jeg bruger den selv. Med de løsninger der er forslået af andre her i
tråden vil du skulle abonnere på en kalender der gør at det fremgår som
om der hver eneste mandag er en aftale, som ikke er der.

Jeg bruger selv Pocket Informant.

WebIS, firmaet bag programmet, er ved at udvikle en løsning så du kan
synkronisere direkte til Outlook på din PC. Det er version 1.2 af PI.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kate

Dato : 11-11-09 23:03

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote in

> [...]
>
> WebIS, firmaet bag programmet, er ved at udvikle en løsning så du
> kan synkronisere direkte til Outlook på din PC. Det er version 1.2

tak, jeg vil kigge nærmere på den. jeg prøvede en eller anden fratis
til fra Appstore, men den gad jeg ikke sætte mig ind i fordi den var
umiddelbart dårlig.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-11-09 07:02

> [...]

> tak, jeg vil kigge nærmere på den. jeg prøvede en eller anden fratis
> til fra Appstore, men den gad jeg ikke sætte mig ind i fordi den var

Pocket Informant findes også i en gratis LITE udgave, som naturligvis er
ment som en smagsprøve på betalingsprogrammet. Jeg synes dog ikke at 79
kroner er afskrækkende for den eneste rigtige PIM til iPhone.

Sammenlign med Wolfram|Alpha til 299. I realiteten en avanceret
grafregner der bruger Wolframs maskine og database. Og som kræver adgang
til nettet for at fungere.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik

Dato : 13-01-10 11:14

Når jeg prøver: http://macphone.dk/ugenr/

Hvorfor mon det så er at de uger der kommer over på min Iphone er 1
hel uge for sent? Altså uge 5 bliver vist som uge 4?
Det samme gør sig gældende når jeg laver en ny aftale på min PC /
Outlook der varer hele dagen. Så bliver den indsat på min Iphone 1 dag
tidligere end den i virkeligheden er.

Vh. Henrik

Fra : Kate

Dato : 17-01-10 00:35

Henrik <hs@oncable.dk> wrote in
:
> Når jeg prøver: http://macphone.dk/ugenr/
>

> Hvorfor mon det så er at de uger der kommer over på min Iphone er
> 1 hel uge for sent? Altså uge 5 bliver vist som uge 4?

Min gør det rigtigt. Kan det være fordi den er opsat til at starte ugen
om søndagen? Det synes jeg nemlig man kan.

> Det samme gør sig gældende når jeg laver en ny aftale på min PC /
> Outlook der varer hele dagen. Så bliver den indsat på min Iphone 1
> dag tidligere end den i virkeligheden er.

Synkroniserer aldrig så den ved jeg intet om, desværre.

--
Kate

gerne ældre.