MS Windows
briani 27239
Overflytte PC skærmbillede til TV ?
Fra : Lenny Abrahamsen

Dato : 05-11-09 22:28

jeg har prøvet i 2 andre grupper og er blevet venligt smidt over i denne
gruppe :

Problem : Jeg har via HDMI forbundet min PC med TVet, så jeg kan se film fra
PC på mit TV .

Men når jeg NU vil se film etc på min PC skal jeg altid føre feks Media
Playeren tilbage til PC da den ved start automatisk ryger over på TVet. Lidt
besværligt da jeg skal tænde for TVet bare for at se måske et kort
videoindsalg.

Hvordan opsætter man så alt har sin udgangpunkt fra PCen ?

Fra : Pico

Dato : 05-11-09 23:30

Lenny Abrahamsen wrote:
> [...]
> måske et kort videoindsalg.
>
> Hvordan opsætter man så alt har sin udgangpunkt fra PCen ?

Det ved jeg ikke om man kan, men jeg mener miseren ligger i at du til TV
bruger et HDMI kabel, det har vist altid fortrinsret fra Pc'en.
--
MVH
Pico

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 06-11-09 00:14

Den 05.11.2009 22:27, skrev Lenny Abrahamsen bl.a.:
> [...]
> videoindsalg.
>
> Hvordan opsætter man så alt har sin udgangpunkt fra PCen ?

Det er svært at sige med din, men mit videokort har tastaturgenveje for
udgangsport, så jeg behøver kun at kende tastetrykket for at bringe
billedet til PC-skærmen.

--
Niels

Fra : Jebir

Dato : 06-11-09 16:57

> [...]
> videoindsalg.
>
> Hvordan opsætter man så alt har sin udgangpunkt fra PCen ?

Hejsa!

Kan desværre ikke hjælpe dig med at få det til at starte på PC'en, men jeg
har selv samme problem - når der ses film på tv'et, bliver afspilleren der.
Jeg plejer at løse det ved at højreklikke på programmet i proceslinien på
pc'en, og vælge "Flyt" - så bliver cursoren automatisk flyttet til et sted
på afspilleren, hvor du bare skal klikke og trække den over på
skrivebordet - uden at behøve tænde for tv'et

Hvis du finder en anden løsning, er du så venlig lige at smide den her?

- Jebir

Fra : Lenny Abrahamsen

Dato : 06-11-09 18:23

"Jebir" <jebir@jebir.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> flyttet til et sted på afspilleren, hvor du bare skal klikke og trække den
> over på skrivebordet - uden at behøve tænde for tv'et

Ski' godt. Med Media Player, virker det fint som du skriver. STORT
fremskridt. Mange tak.

Min uTorrent har også forputtet sig over på tv'et, af en eller anden mystisk
årsag, den kan jeg desværre ikke få tilbage på samme måde. fandme mærkeligt.
Man skal tilsyneladende passe på hvad man trækker over på TVet for man kan
sgu ikke få det retur igen

Fra : Lenny Abrahamsen

Dato : 06-11-09 18:01

Hej,

Tak for svar Picon, Niels og Jebir.

Fandt en simpel måde : jeg flytter skærmbilledet fra tv over til pc og
sætter programmet til fuldskærm. Slukker for tv og....vupti...programmet (
media player ) bliver på sin plads på pc'en.

Ved ikke om den holder i byretten men indtil videre virker det.

Fra : Lenny Abrahamsen

Dato : 06-11-09 18:03

Min bare r.. , gu' virker det ej.

Fra : Lenny Abrahamsen

Dato : 06-11-09 23:29

det er fandme noget af det mest sindssyge jeg har oplevet med en pc : et
program der fiser over på tv-skærmen og ikke til at få tilbage på pc-skærmen
iegn. har endda afinstalleret utorrent og geninstalleret : og det samme PIS
igen !

Fra : Lenny Abrahamsen

Dato : 06-11-09 23:34

skal lige sige at når jeg har flyttet programmet over på pc-skærmen fra tv,
så bliver det der. Men når jeg slukker fuldstændigt og lukker op igen :
huttelihut.....over på tv igen .

bruger vista
grafikkort : ASUS EAH 4850

hjælp mig.....pleeeease

Fra : Lenny Abrahamsen

Dato : 06-11-09 23:47

sorry, med alt mit skribleri. fandt ud af det via mit grafikkort : fik lavet
et par genvejs-taster, så nu virker det sådan nogenlunde.