MS Windows
briani 27239
Ændre timestamp på en fil??
Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 05-11-09 22:24

Hej,

Jeg har en del billed-filer lavet med mit digitalcamera der er
tidsstemplet den 1. januar 2003 fordi jeg af og til glemmer at stille
uret i det når jeg har skiftet batterier.

Jeg ved at der findes flere små utilities der kan ændre et eller flere
timestamps på en fil og kan sagtens google mig frem til dem. - Men jeg
er ikke interesseret i alt det andet snavs der også kan følge med hvis
jeg er uheldig.
Windows-7 og Vista har vist værktøj til det - men da jeg kører med XP må
jeg søge andre veje.

Hvad kan anbefales og kan det hentes fra et sikkert site?

/Lars

Fra : Max

Dato : 05-11-09 22:54

Hej Lars

> Hvad kan anbefales og kan det hentes fra et sikkert site?

Jeg har brugt denne her til alt hvad der har med filnavne
og den slags at gøre igennem en del år og er glad for den

http://www.bulkrenameutility.co.uk/Main_Intro.php

--
Mvh Max

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 06-11-09 09:03

Max wrote:
> Hej Lars

> Jeg har brugt denne her til alt hvad der har med filnavne
> og den slags at gøre igennem en del år og er glad for den
>
> http://www.bulkrenameutility.co.uk/Main_Intro.php

Hej Max,

Tak for tippet. - Den prøver jeg i første omgang.

/Lars

Fra : Benny Andersen

Dato : 05-11-09 17:42

touch.exe fra:
http://am.net/lib/tools/NetworkManagement/CommandLineUtils/UNIXports/UnixUtils32/UnxUtils.html

hvis man kan nøjes med et kommandolinie program