MS Windows
briani 27239
disk backup
Fra : Erik Poulsen

Dato : 05-11-09 18:25

Hejsa

Efter have måtte geninstaller min HD med XP pro. Kunne jeg godt tænke mig,
at lave en backup af mit C-drev. Så jeg en anden gang kan klar en
geninstalltion i en "fart".

Findes der et fornuftigt gratis program, som kan klare sagen? Andre forslag
til løbene backup til dokumenter, mails, adresse bog osv. er også meget
velkommende

på forhånd tak
Erik

Fra : Ole C

Dato : 05-11-09 18:50

For eksempel: http://www.easeus.com/disk-copy/
eller: http://www.pcinspector.de/Sites/clone_maxx/info.htm?language=1
--
vh
Ole C

Fra : Erik Poulsen

Dato : 05-11-09 18:57

Hej Ole
> For eksempel: http://www.easeus.com/disk-copy/
Jeg kan ikke lige se hvad der er den store forskel på "EASEUS Todo Backup"
eller "EASEUS Disk Copy".

Hvad ville du selv bruge?

/Erik

Fra : Ole C

Dato : 05-11-09 20:47

Erik Poulsen skrev blandt andet:

> Hvad ville du selv bruge?

Hm - selv bruger jeg nu altså Acronis True Image. Men det er et
betalingsprogram.....
Den nyeste version koster 375 danske kroner-
http://www.acronis.eu/homecomputing/products/trueimage/

Men jeg ser, at du har fået en række andre gode forslag....
Jeg synes det er vigtigt, at du finder ét, hvor du kan lave en boot-CD, hvis
maskinen er brudt helt ned

--
vh
Ole C

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-11-09 20:03

Erik Poulsen wrote:
> [...]
> til løbene backup til dokumenter, mails, adresse bog osv. er også meget

Der findes adskillige gratis backup programmer. - En af dem, jeg godt
har kunnet lide er LaCies '1-Click Backup'. - Jeg har brugt den en del i
både Mac og Windows version. Ganske effektiv, men kan /IKKE/ lave
bootable backups.
http://www.lacie.com/us/products/range.htm?id=10050

Her er et par andre...
SugarSync Manager 1.7.3 (freeware)
Backup, access, and sync your files across your computers and a mobile
phone.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/win/10798179
Paragon Backup & Recovery Free Edition (32 ... 10.0 (freeware)
Backup and restore your Windows system.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/win/10972187
Comodo BackUp 2.0.108800.9 (freeware)
Back up your important files to prevent data loss with multiple features.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/win/10510410
File Backup Watcher Free Edition 2.8.28 (freeware)
Back up your activities with a manual or fully automated process.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/win/10406875

mvh. Erik Richard

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 05-11-09 21:04

After serious thinking Erik Poulsen wrote :
> [...]
> til løbene backup til dokumenter, mails, adresse bog osv. er også meget

Jeg bruger BootIt til backup/image, koster dog $35.
Til backup af dokumenter, mails, adressebog osv. bruger jeg et
hjemmelavet script.

--
/klaus

Fra : Peter Larsen

Dato : 28-11-09 10:12

Erik Poulsen wrote:

> Hejsa

> Efter have måtte geninstaller min HD med XP pro. Kunne jeg godt tænke
> mig, at lave en backup af mit C-drev. Så jeg en anden gang kan klar en
> geninstalltion i en "fart".

XP har et fremragende backup-program og en god automatisk rebuild procedure,
xp-home brugerne skal selv finde det på cd'en og selv installere det, prof
har det med fra start af.

> Findes der et fornuftigt gratis program, som kan klare sagen? Andre
> forslag til løbene backup til dokumenter, mails, adresse bog osv. er
> også meget velkommende

Bruger du aldrig tid på at se, hvad der er installeret i de forskellige
folder i en ny windows?

Bruger du aldrig tid på at læse hjælpetekster? - al den viden som skal
bruges for at bestå en certificerings-eksamen er i dem!

> Erik

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Erik Poulsen

Dato : 28-11-09 11:02

> XP har et fremragende backup-program og en god automatisk rebuild
> procedure,
> xp-home brugerne skal selv finde det på cd'en og selv installere det, prof
> har det med fra start af.

Det lyder super. Du må gerne oplyse mig om hvor jeg finder det. Bruger WinXP
pro.

> Bruger du aldrig tid på at se, hvad der er installeret i de forskellige
> folder i en ny windows?

Åbnebart ikke nok tid

> Bruger du aldrig tid på at læse hjælpetekster? - al den viden som skal
> bruges for at bestå en certificerings-eksamen er i dem!

Nu har jeg ikke nogle planer om, at blive certificeret.

/Erik

Fra : Peter Larsen

Dato : 28-11-09 23:22

Erik Poulsen wrote:

> Det lyder super. Du må gerne oplyse mig om hvor jeg finder det.
> Bruger WinXP pro.

Prøv nu lige at kigge i din program menu selv. Sæt eventuelt maskinen til
classic interface, så den ikke aktivt skjuler ting. Udforsk menuerne.

> /Erik

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Erik Poulsen

Dato : 29-11-09 10:47

> Prøv nu lige at kigge i din program menu selv. Sæt eventuelt maskinen til
> classic interface, så den ikke aktivt skjuler ting. Udforsk menuerne.

Det har jeg prøvet. Det var derfor, at spurgte...

/Erik

Fra : Peter Larsen

Dato : 29-11-09 13:07

Erik Poulsen wrote:

> Det har jeg prøvet. Det var derfor, at spurgte...

\tilbehør\systemværktøjer\sikkerhedskopiering

> /Erik

Med venlig hilsen

Peter Larsen