Holde maden varm, eller genvarme den?
Fra : Morten

Dato : 04-11-09 20:37

Hej med jer

Hvad tror I giver det bedste resultat:

A) Bage en pizza, og holde den varm/lun i ovnen i 3 timer, og spise den

B) Bage en pizza, lade den køle, genvarme den 3 timer efter og spise den

A eller B?

Fra : Hauge

Dato : 04-11-09 20:42

Morten wrote:
> Hvad tror I giver det bedste resultat:

Hvorfor ikke nøjes med at spørge ét sted?

/Hauge

Fra : Morten

Dato : 04-11-09 20:45

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in message

> Hvorfor ikke nøjes med at spørge ét sted?

Den postet i dk.fritid.hus-og-have var naturligvis en fejlpost ...

Fra : Hauge

Dato : 04-11-09 20:48

Så får du også svaret her:

Morten wrote:
> A eller B?

C: Start bagningen 20 minutter før de 3 timer er gået..

Ingen af A eller B er brugbar.. Ok det er C heller ikke, men det er det
mindst dårlige af 3 onder.

/Hauge

Fra : Morten

Dato : 04-11-09 20:51

> C: Start bagningen 20 minutter før de 3 timer er gået..

Nå ja for pokker .. den mulighed tænkte jeg slet ik på ... her har jeg gået
i årevis og lavet min mad 3 timer før den skulle bruges .. havde jeg da bare
tænkt på at lave maden lige inden den skulle spises, så havde jeg da sparet
en masse besvær.

Nå, spøg (eller sarkastme) til side - der er jo naturligvis en grund til at
jeg stiller spørgsmålet ....

Fra : Max

Dato : 04-11-09 20:58

Hej Morten

> Nå, spøg (eller sarkastme) til side - der er jo naturligvis en grund
> til at jeg stiller spørgsmålet ....

Har du tid til at genvarme den, ja så burde du også have
tid til at bage den.

--
Mvh Max

Fra : Morten

Dato : 04-11-09 21:15

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message

> Har du tid til at genvarme den, ja så burde du også have
> tid til at bage den.

Godt - så får I lige det hele med:

Jeg skal bage rigtig mange pizzaer til rigtig mange gæster, så det kommer
til at tage 3-4 timer at bage dem - derfor skal jeg holde de første varme
(ELLER genvarme dem) ... Tadarrrr ....

Fra : Max

Dato : 04-11-09 21:30

Hej Morten

> Jeg skal bage rigtig mange pizzaer til rigtig mange gæster, så det
> kommer til at tage 3-4 timer at bage dem - derfor skal jeg holde de
> første varme (ELLER genvarme dem) ... Tadarrrr ....

Af hensyn til dine gæste skal du måske tænke på at låne/leje
en stor, stor ovn.

--
Mvh Max

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 05-11-09 16:41

"Morten" <REMOVE_post@simonsen.mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> til at tage 3-4 timer at bage dem - derfor skal jeg holde de første varme

Med fare for at lyde hellig så vil jeg sige at jeg er glad for at jeg ikke
skal spise én af dem.
Jeg bager pizza på max 5 minutter helst mindre og når vi spiser pizza så
deler vi 2 pizzaer
forstået at jeg bager én som vi spiser øjeblikkeligt hvorefter jeg bager den
næste. I min verden
kan man ikke forberede en pizza, heller ikke lægge fyld på 10 minutter før
den skal spises, dette gøres
umiddelbart før den bages.
Jeg ville lave noget helt andet mad f.eks chilli con carne hvis det var mig.

Steen

Fra : Gert Krabsen

Dato : 04-11-09 21:33

Morten skrev:
> [...]
>
> A) Bage en pizza, og holde den varm/lun i ovnen i 3 timer, og spise den
>
> B) Bage en pizza, lade den køle, genvarme den 3 timer efter og spise den

For nu at komme med et seriøst svarforslag

At holde den lun i 3 timer må betyde en langt større fordampning af væde
og dermed en tørrere pizza

Så jeg ville vælge B - og:

- holde den mere eller mindre tildækket i hviletiden for at mindske
udtørring

- måske vente med osten og lade den smelte samtidig med genopvarmningen?

Fra : Ralph

Dato : 04-11-09 22:53

"Morten" <REMOVE_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad tror I giver det bedste resultat:

Jeg har læst dine andre svar, du kan bage fem pizzaer i en alm varmluftsovn
ved 275 på 7-9 minutter - der kræves lidt omrokering, men det KAN lade sig
gøre, der er der mad til mindst 30 personer indtil de næste er klar 9
minutter efter, herefter går det nok nedaf med apettiten, så kan du slappe
af efter 20-30 minutter, det kræver naturligvis en masse forberedelse. ved
+30 personer ved jeg ikke hvordan det skal løses. Men hvis naboen har en ovn
du kan låne og en kone der vil hjælpe, så er vi pludselig oppe på 60
personer.
Min salig svigermor havde to komfurer så hun var forberedt den ene gang på
fem år hun havde bruge for det.

--
Ralph

Fra : Morten

Dato : 06-11-09 10:24

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message news:hcst2m$m34$1@aioe.org...

> [...]
> pludselig oppe på 60 personer.
> Min salig svigermor havde to komfurer så hun var forberedt den ene gang på

Jeg ønsker at bage dem i min OBH pizza-bageovn, så derfor kan jeg kun lave
een af gangen ....

Fra : Ralph

Dato : 06-11-09 18:35

> Jeg ønsker at bage dem i min OBH pizza-bageovn, så derfor kan jeg kun lave
> een af gangen ....

OK, det står dig frit for, det er dit valg, jeg synes det er et dumt valg,
men ....

Til sammenligning skal min datter flytte hjemmefra, jeg har to biler een der
går 19 km/l, og een der (officielt) går 27 km/l, jeg skal selvfølgelig vælge
den sidste, og køre 100 gange, NOT, jeg vælger den store med hængertræk og
kører een, måske to, gange.

--
Ralph

Fra : Morten

Dato : 10-11-09 08:33

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message news:hd1mnu$8di$1@aioe.org...

> [...]
> vælge den sidste, og køre 100 gange, NOT, jeg vælger den store med
> hængertræk og kører een, måske to, gange.

Du glemmer lige den faktor, at den ene bil behandler flyttegodset som var
det lagt på fjer, så hver en lille genstand når frem uden skræmmer og i
perfekt stand til stor glæde for alle der skal benytte den.

Hvorimod den anden bil går flyttegodset i dårligere stand, let ridset og
ikke helt så anvendeligt efter turen ... ja jeg ved fortsat godt hvad jeg
ville vælge ....

Fra : Morten

Dato : 10-11-09 08:35

"Morten" <REMOVE_post@simonsen.mail.dk> wrote in message

> A eller B?

Nå, så er det overstået - jeg valgte en løsning med at lave bundene inden -
rulle dem ud, og ligge dem i køleskabet - jeg var selv nervøs for om de
ville ligge og hæve i mellemtiden, men heldigvis fungerede det fint.

8 pizzaer og 36 pølsehorn lavet på 1 time og 15 minutter, og der var kæmpe
ros fra alle der spiste med ...

Tak for sparringen ...