MS Windows
briani 27239
Gendanne system på Zitech 755110 bærbar
Fra : Ukendt

Dato : 04-11-09 19:55

Min svigermors gamle bærbar skal have en overhaling.

Men hvordan kan jeg gendanne systemet som det var fra ny på en Zitech 755110
bærbar?

Jeg har ingen manual og der er ingen henvisning under boot/POST.

Mvh
Martin

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-11-09 22:13

"MartinN 5220" <preps SNABELA os DOT dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> 755110 bærbar?
>
> Jeg har ingen manual og der er ingen henvisning under boot/POST.

Som jeg ser det er det en noget ældre model (formentlig også kendt som en
Vega 755110). Mon ikke den er ved at være fra før den tid, hvor der var
recovery partition på. Kan du se en recovery partition (hvis den er skjult
kan den ses under administration-diskhåndtering). Hvis der er det, er det
formentlig en F tast der skal bruges, så det er bare at starte og prøve dem
alle sammen.
Hvis ikke der er recovery partition, må du jo have fat i de originale
skiver, som så må have fulgt med, da den blev solgt.
Jeg har selv haft fingre i nogle Zitech bærbare for 7-8 år siden, og der var
ikke recovery partition på dem.

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-09 22:27

> [...]
> skiver, som så må have fulgt med, da den blev solgt.
> Jeg har selv haft fingre i nogle Zitech bærbare for 7-8 år siden, og der

Hej Kurt

Der er en 1,3gb recovery partition på disken, og den vil være klart nemmest
at bruge fremfor en ren geninstall af WinXP fra en system cd, da Zitech ikke
længere har gjort driverne tilgængelige på deres www.

Jeg syntes jeg har prøvet alle kombinationer som kunne aktivere partitionen,
desværre uden held

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-11-09 00:42

> [...]
> Zitech ikke længere har gjort driverne tilgængelige på deres www.
>
> Jeg syntes jeg har prøvet alle kombinationer som kunne aktivere

Jeg fandt et sted på nettet, hvor en skrev, at disse drivere skulle passe
til Vega modellen, og jeg er ret sikker på, at Zitechs er den samme, idet de
i en periode solgte Vega under deres eget navn. Vega solgte i øvrigt på
licens fra asus.
http://www.uniwill.com/UserDownload/N755II8/N755II8.php
Om det er rigtigt eller ej ved jeg ikke. I øvrigt hedder den nok rettelig
755II0.
Vega er gået konkurs, og så vælger de desværre også at lukke hjemmesiden med
al support inden nogen nåede at kopiere det ud.
Jeg fandt ved lidt googling lidt andre link, hvor der skulle ligge drivere,
men de var også allesammen gået konkurs.
Jeg går ud fra, at du ikke kan starte den nu, for hvis du kan det, burde du
kunne se, hvilke enheder den består af, og så kan du være heldig at finde
drivere direkte hos producenterne af de forskellige dele i stedet for.

Kurt

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-11-09 00:45

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

Du er vel ikke så heldig, at det er et ghost image der ligger på recovery
partitionen?
Så kan du formentlig aktivere og pakke det ud med en ghost boot disk. Så
hedder filerne .gho og derefter .001, 002 osv, hvis der er mere end en fil.

Kurt

Fra : Allan Vebel

Dato : 05-11-09 00:59

Kurt B. Andersen skrev:

> Så kan du formentlig aktivere og pakke det ud
> med en ghost boot disk.

Jeg kan forstå at der hverken findes drivere eller
manual til systemet, så er chancen for at få den op
at køre ikke så stor.

Er maskinen mere end 3 år gammel, og med et
Zitech der er gået konkurs, er der ikke meget hjælp
at hente.

Køb en ny bærbar til svigermor!

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-09 17:22

> [...]
> du kunne se, hvilke enheder den består af, og så kan du være heldig at
> finde drivere direkte hos producenterne af de forskellige dele i stedet

Ja denne bærbar fra Zitech er helt sikkert en noname maskine som er labeled.
Jeg tager chancen med en ren installation af XP og ser hvor mange driver der
mangler bagefter.

De resterende kan måske identificeres med f.eks Sisoft Sandra o.l.
programmer.

Tak for input

/Martin

Fra : Vidal

Dato : 05-11-09 21:15

MartinN 5220 skrev:
> [...]
> bærbar?
>
> Jeg har ingen manual og der er ingen henvisning under boot/POST.

Jeg mener, der findes en eller anden software,
der er i stand til at finde og gemme relevante
drivere fra en pc.

Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard