Det lyder da godt nok underligt at der skulle være snavs i sådan en fin
hondamotor
.
Strammeren er blevet slap, et velkendt fænomen for cbr´en. Folk skifter dem
på må og få uafhængig antal kilometer. Min blackbird skiftede strammer ved
27tkm, min kammerats bird ved 11 tkm. Nogen skifter aldrig...
En ny knastkædestrammer koster i omegn af 500 kr plus montering. God
fornøjelse.
Hilsen Brian Laursen
ex bird, soon to be bird again...
"KentBM" <kentF_JERNMagnussen@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4af0b60b$0$271$14726298@news.sunsite.dk...
> pnyb skrev:
>> Spørgsmålet går på om man kan gøre noget ved den eksisterende
>> knastkæde-strammer - så den forhindres i at samle snavs op?
> Hvis den udført på samme måde som den CBR 1000 F fra 1987, som jeg har
> haft, så er det et stempel, der går ned i en oliefyldt skål (som jeg
> husker det). Det vil sige, at olien forhindre stemplet i at gå ned og
> kæden bliver derfor ved med at være stram.
>
> De to gange, som jeg skiftede, lagde jeg ikke mærke til noget snavs i
> olien. Men så heller ikke efter.
>
> Det er en operation, som tager et par timer (i det jeg stadig går ud fra
> 1987 modellen), så hvorfor hiver du ikke strammeren ud og ser efter?
>
> I øvrige ændrede Honda strammeren undervejs. Reservedelsnummeret blev i
> hvert tilfælde ændret.
>
> --
>
> Kent