Kan man via PHP tjekke mail rutinemæssigt ~
Fra : Ole Bro

Dato : 02-11-09 10:39

Hej,

Jeg kunne godt tænke mig at lave et lille script, der kan åbne en
mailboks, læse den eller de mails der ligger i den og distribuere dem
videre til en defineret gruppe.

Dette skulle gøre automatisk med et interval på f.eks. 30 minutter
døgnet rundt.

Findes der en funktion der giver mig denne mulighed.

mvh.
Ole

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 02-11-09 18:47

Ole Bro wrote:
> [...]
> døgnet rundt.
>
> Findes der en funktion der giver mig denne mulighed.

Hvis PHP er compilet med support for IMAP, kan du.

Tjek manualen (http://dk.php.net/manual/en/ref.imap.php), hvor der også
er nogle eksempler.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Ole Bro

Dato : 02-11-09 11:44

On 2 Nov., 18:47, Peter Farsinsen <forn...@efternavn.dk> wrote:

> Hvis PHP er compilet med support for IMAP, kan du.

> [...]

Hej Peter,

Jeg synes ikke lige at kunne finde en sådan funktion under imap i det
link du sendte med. Spørgsmålet er om jeg kan uploade et script på en
web server og så få det eksekveret med et forud defineret interval.
F.eks. 30 minutter. dette script skal så tjekke om der ligger en mail
i min mailboks. Og hvis der gør, så skal mailen distribueres til mail
liste.

Jeg håber den beskrivelse gjorde spørgsmålet mere klart.

/ole

Fra : Stig Johansen

Dato : 02-11-09 21:25

Ole Bro wrote:

> [...]
> F.eks. 30 minutter. dette script skal så tjekke om der ligger en mail
> i min mailboks. Og hvis der gør, så skal mailen distribueres til mail

Det kan godt lade sig gøre.
Kig efter online cron jobs, så kan du finde sådan en service.

Jeg fandt et link engang, men det jeg desværre ikke ved hånden.

Hvis du har din egen server, kan du bare sætte din egen cron op med en wget.

Stig Johansen

Fra : Chano Andersen

Dato : 03-11-09 07:43

Stig Johansen skrev:
> Hvis du har din egen server, kan du bare sætte din egen cron op med en wget.

Hvorfor bruge wget? PHP kan fint afvikles uden en webserver. ;)

- Chano Andersen

Fra : Stig Johansen

Dato : 03-11-09 10:17

Chano Andersen wrote:

> Hvorfor bruge wget? PHP kan fint afvikles uden en webserver. ;)

Aner det ikke, og det kommer vel an på opsætningen af systemet.

Hvis man ikke har installeret PHP som 'command', kan man vel ikke kalde det
direkte?

Stig Johansen

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 03-11-09 11:37

Stig Johansen wrote:

> Aner det ikke, og det kommer vel an på opsætningen af systemet.
>
> Hvis man ikke har installeret PHP som 'command', kan man vel ikke kalde det
> direkte?

Nej, men det er klart en kvalitet, der er værd at gå efter, når man
vælger host (hvis man ikke selv hoster).

max_execution_time defaulter eksempelvis til 0, så man behover ikke
bekymre sig om timeouts.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 03-11-09 08:29

Ole Bro wrote:
> [...]
> F.eks. 30 minutter. dette script skal så tjekke om der ligger en mail
> i min mailboks. Og hvis der gør, så skal mailen distribueres til mail

Det kan helt sikkert lade sig gøre, men du slipper formentlig ikke for
selv at 'strikke' scriptet. Dertil skal du bruge de funktioner, jeg
linkede til. For at køre scriptet med et bestemt interval, kan du, som
det også nævnes andre steder i tråden, kigge på cron.

> Jeg håber den beskrivelse gjorde spørgsmålet mere klart.

Det er vældig klart. Hvis du ikke selv vil/kan skrive et script, vil jeg
foreslå, du søger på google og ser om andre allerede har skrevet et
script, du kan bruge.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Leif Neland

Dato : 02-11-09 21:39

Ole Bro skrev:
> [...]
> døgnet rundt.
>
> Findes der en funktion der giver mig denne mulighed.

Off-topic: Kan der ikke laves en forward på den mailbox?

Leif

Fra : N/A

Dato : 03-11-09 08:29