Opskrift på is
Fra : Ukendt

Dato : 02-11-09 20:28

Er der nogen der har et forslag til hvordan en is med masser af "Snickers"
laves bedst ?
Altså en chockoladebar ved navn "Snickers" blandet ned i noget is ?

Rema1000 havde på et tidspunkt nogle ret go'e SnickersIS.

Mvh. Allan

Fra : Max

Dato : 02-11-09 20:39

Hej Allan

> Er der nogen der har et forslag til hvordan en is med masser af
> "Snickers" laves bedst ?

Jeg kan give dig en god grundopskrift på is

1 dl piskefløde

1 æggeblomme

1 spsk sukker

så ganger du bare op til den mængde du vil have.

Hælder det hele i røreskålen og pisker det stille og
roligt op til en skummende masse, tilsætter det du
gerne vil og så i fryseren med det.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-09 20:43

> Jeg kan give dig en god grundopskrift på is

Jeg har lavet en en "grundis" og smidt Snickers i men det bliver bare ikke
det samme ...

Den man kunne købe var sådan lavet at der stadig var lidt samling på de
Snickers der var i.
Da jeg lavede det piskede jeg som du beskrev om smed så nogle Snickers i men
de endte med
at være temmelig opløst i isen såleden at det var blevet en chockoladeis med
peanutter.
Det var egentligt fremgangsmåden til at få lavet is med Snickers som måske
var lidt mere samlet.

Mvh. Allan

Fra : Max

Dato : 02-11-09 21:17

Hej Allan

> Den man kunne købe var sådan lavet at der stadig var lidt samling på
> de Snickers der var i.

Den is man kunne købe var den opdelt som en Snickers ?

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-09 19:47

> Hej Allan

> Den is man kunne købe var den opdelt som en Snickers ?

Nej det virkede som om at nogle snickers var "drejet" ned i noget
halfrossent is - så det ikke bare sank til bunds.

Men det kunne være jeg skulle prøve at kvase lidt Snickers i når isen HAR
ståen en times tid.

Allan

Fra : Max

Dato : 03-11-09 20:09

Hej Allan

> Men det kunne være jeg skulle prøve at kvase lidt Snickers i når isen
> HAR ståen en times tid.

Ja, det kunne nok være en løsning.

Forøvrig er den flydene karamel, jordnødderne er lagt i, i en Snickers
let at lave, man tager bare en dåse Nestle kondenseret mælk og
koger den i vand i en 3-4 timer, vupti så har man en lækker
karamel til isen.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-09 21:35

> [...]
> let at lave, man tager bare en dåse Nestle kondenseret mælk og
> koger den i vand i en 3-4 timer, vupti så har man en lækker

Kunne det ikke gå hen og blive halvfarligt hvis sådan en dåse eksploderer
pga tryk ?

Allan

Fra : Hauge

Dato : 03-11-09 21:47

Allan Rath Møller wrote:
> Kunne det ikke gå hen og blive halvfarligt hvis sådan en dåse
> eksploderer pga tryk ?

Jeg har set det anbefalet i mange mad-programmer (På BBC-Food og lign.), og
der anbefales stuntet, så jeg tror ikke det er det helt store problem.

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 03-11-09 22:03

Hej Allan

> Kunne det ikke gå hen og blive halvfarligt hvis sådan en dåse
> eksploderer pga tryk ?

Jeg har gjort det mange gange, og andre har gjort det mange
gange uden problemer, så der skulle ikke være problemer i det.

--
Mvh Max

Fra : Erik Olsen

Dato : 02-11-09 20:52

Max wrote:
> [...]
>
> Hælder det hele i røreskålen og pisker det stille og
> roligt op til en skummende masse, tilsætter det du

En mindre fed og mindre sød opskrift:

1 liter økologisk tykmælk (f. eks. Thiese som har en god smag)
1/2 liter syrnet fløde 9 %
1/2 liter varmebehandlede hele æg
1-2 stænger vanilje eller pebermynteolie (andet efter behov)
1 plade hakket chokolade 70 % (Valrhona) (andet efter behov)

vaniljestænger trækker 1/2 time, flækkes, skrabes og blandes
sættes i fryseren, røres op under frysningen.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 02-11-09 23:29

Erik Olsen skrev:

> 1/2 liter varmebehandlede hele æg

Det var ellers ikke så lidt!

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Erik Olsen

Dato : 03-11-09 18:37

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Det var ellers ikke så lidt!

Det er også en stor portion is.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-11-09 19:56

"Klaus Alexander Seistrup" skrev i en meddelelse
> Det var ellers ikke så lidt!

Ifølge http://www.erikoest.dk/opskr/aeg.htm - er det ca 10 æg

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 03-11-09 21:54

Allan Rath Møller skrev:

> Kunne det ikke gå hen og blive halvfarligt hvis sådan en
> dåse eksploderer pga tryk ?

Den exploderer kun hvis der er luft i dåsen, og det er der
forhåbentlig ikke.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup