MS Windows
briani 27239
64 bit xp
Fra : Vidal

Dato : 02-11-09 22:23

Jeg kunne godt tænke mig noget mere hukommelse i min
pc, faktisk har jeg 8 Gb, men kan selvfølgeligt kun
se de ca. 4 i XP

Kræver programmer særlige drivere til 64-bit eller
kører de bare som på 32-bit eller kan man ikke sige
noget generelt om det.

Er der ulemper? Kan man bare opgradere til XP 64 b?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Stampe

Dato : 03-11-09 08:02

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> kører de bare som på 32-bit eller kan man ikke sige
> noget generelt om det.
>
> Er der ulemper? Kan man bare opgradere til XP 64 b?

Du får problemer med drivere mv. Der er ikke udviklet særlig meget til XP
64bit

Mvh
Alan

Fra : Chano Andersen

Dato : 03-11-09 08:06

Vidal skrev:
> Kræver programmer særlige drivere til 64-bit eller
> kører de bare som på 32-bit eller kan man ikke sige
> noget generelt om det.

Generelt set kan man bruge 32bit programmer, og i visse tilfælde også
drivere på en 64bit windows, men det er altid bedst at vælge den version
der passer til OS'et hvis den findes.

> Er der ulemper? Kan man bare opgradere til XP 64 b?

Man kan IKKE opgradere, du skal lave en helt ren installation.
En anden ulempe kan være, at det bliver svært at få fat på en 64bit XP
på nuværende tidspunkt. Overvej om en Windows 7 kan bruges på PC'en i
stedet.

- Chano Andersen

Fra : Vidal

Dato : 03-11-09 09:15

Vidal skrev:

> Er der ulemper? Kan man bare opgradere til XP 64 b?

Tak for svarene, jeg har lagt ideen på hylden.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Chano Andersen

Dato : 04-11-09 00:00

Vidal skrev:

> Tak for svarene, jeg har lagt ideen på hylden.

Overvej Win7 i 64bit udgave, der er masser af drivere til den, og så er
den også på en del punkter MEGET mere lækker end XP at arbejde med. ;)

- Chano Andersen

Fra : Vidal

Dato : 04-11-09 13:08

Chano Andersen skrev:

> Overvej Win7 i 64bit udgave, der er masser af drivere til den, og så er
> den også på en del punkter MEGET mere lækker end XP at arbejde med. ;)

Et af mine problemer er, at jeg ikke godt gider
nyinstallere, hvis det på nogen måde kan undgås.

Men jeg har overvejet meget på 7'eren.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Chano Andersen

Dato : 04-11-09 19:41

Vidal skrev:
> Et af mine problemer er, at jeg ikke godt gider
> nyinstallere, hvis det på nogen måde kan undgås.

Uanset hvordan du vender det, skal du geninstallere, hvis du vil have et
64bit OS, det kan ikke undgås. Eneste tilfælde jeg har set, hvor det
faktisk er muligt, er visse linux distroer (GenToo), men selv med Linux
kræves der ofte en ny installation.

> Men jeg har overvejet meget på 7'eren.

Den kan varmt anbefales.

- Chano Andersen