MS Windows
briani 27239
Windows 7 og Outlook Express
Fra : Ukendt

Dato : 01-11-09 12:28

Hej.

Jeg plejer at bruge Outlook Express til (udelukkende) at læse nyhedsgrupper.

Jeg kan umiddelbart ikke finde Outlook Express i Windows 7.

Er det mig, der ikke kigger ordentligt efter eller er den fjernet,
alternativt lagt et andet program ind i windows 7, der kan læse/skrive i
nyhedsgrupper.

Fra : J

Dato : 02-11-09 16:29

"Michael Sørensen" <.> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er det mig, der ikke kigger ordentligt efter eller er den fjernet,
> alternativt lagt et andet program ind i windows 7, der kan læse/skrive i

1) OE er ikke i Windows 7 (det var heller ikke i Vista).
2) Der er ikke i Windows 7 en erstatning for OE.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 02-11-09 16:52

On Sun, 1 Nov 2009 12:27:53 +0100, "Michael Sørensen" <.> wrote:

>Er det mig, der ikke kigger ordentligt efter eller er den fjernet,
>alternativt lagt et andet program ind i windows 7, der kan læse/skrive i
>nyhedsgrupper.

Microsoft lægger op til man skal bruge Windows Live Mail, og den skal
hentes separat. Den er en valgfri opdatering under Vista. Jeg er ikke
helt klar over om det samme er tilfældet på 7.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-11-09 18:38

"Michael Sørensen" <.> skrev i en meddelelse
> Jeg plejer at bruge Outlook Express til (udelukkende) at læse
> nyhedsgrupper.

Også jeg - selvom jeg prøvet de fleste andre, så ender jeg altid med OE
til news (kun tekstgrupper) igen...

> Jeg kan umiddelbart ikke finde Outlook Express i Windows 7.

Den var heller ikke i Vista - men der havde de Windows Mail i stedet,
der var en klon af OE med nyt navn.

I Windows 7 har de helt droppet den - men du kan downloade Windows Live
Mail der minder lidt om den.

Men jeg kunne stadig bedre lide OE

Der har i grupperne tidligere været postet vejledning til at få OE eller
Windows Mail ind i Win 7 - men jeg har ikke lige et link - søg og du
skal finde

jeg bruger stadig XP, så jeg har ikke problemet endnu, før jeg får
skiftet til Win 7......

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-09 15:29

> [...]
> finde
>
> jeg bruger stadig XP, så jeg har ikke problemet endnu, før jeg får skiftet

Hej Jan (m.fl.)

Taqk for svaret

Fra : Tom-H

Dato : 05-11-09 19:55

Michael Sørensen skrev:
> [...]
>
> Er det mig, der ikke kigger ordentligt efter eller er den fjernet,
> alternativt lagt et andet program ind i windows 7, der kan læse/skrive i

Hej

Du skulle prøve Mozilla Thunderbird, den virker
på samme måde som Outlook Express, og så er den også på dansk.

VH. Tom.

Fra : Jørgen E

Dato : 11-11-09 23:52

http://www.vistax64.com:80/general-discussion/191729-enabling-windows-mail-windows-7-a.html