Problemer efter sletning af Explorer 8
Fra : Josie

Dato : 03-11-09 00:53

Hej gruppe.
Vi har haft installeret explorer 8, men ville allligevel ikke have den og
fjernede den igen.
Men siden har vi haft det problem at hver gang vi åbner computeren lægger
der sig en gul "bandit" i menulinien med opdateringer til explorer 8.
Og den gør det at vi skal vente en evighed på at kunne komme til at åbne
andre programmer. Vi har forsøgt at fjerne den men det er ikke lykkes endnu,
er der nogen der har et bud på hvordan man får den sparket ud ?

Mvh. Josie.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-11-09 13:59

"Josie" skrev i en meddelelse
> Vi har haft installeret explorer 8, men ville allligevel ikke have den
> og fjernede den igen.

Ja - jeg var heller ikke vild med 8'eren - og slettede den, så den gik
tilbage til 7'eren.

Det er i XP, så jeg ved ikke om det går ligeså nemt i andre versioner af
Windows.

Jeg gik i kontrolpanel -´> Tilføj/fjern programmer

- der slettede jeg først et par opdateringer til IE8 og derefter selve
IE8

- så kørte den IE7 igen uden problemer.

Kort efter kom Windows Update og ville installere IE8 igen - der gik
jeg i avancerede indstillinger og valgte nej tak og at den ikke skulle
prøve mere....

Siden da har jeg ikke hørt noget til den og siden har den opdateret IE7
et par gange - så den har glemt alt om IE8

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Josie

Dato : 04-11-09 12:24

Hej.

Rigtig mange tak for dit svar som ellers skulle være tydeligt nok, hvis ikke
det
var fordi man er en gammel madamme der skal have det skåret ud i pap.
Det er også xp vi har og det er fjernet som du skriver i tilføj/fjern
progammet.
Nu må jeg dumme æsel spørge hvor er det lige man går ind i avancerede
indstillinger,
og er det et flueben der skal fjernes et eller andet sted eller hvordan ?
Mvh Josie.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-11-09 12:46

"Josie" skrev i en meddelelse
> var fordi man er en gammel madamme der skal have det skåret ud i pap.

Det skal jeg også en gang imellem

> Nu må jeg dumme æsel spørge hvor er det lige man går ind i avancerede
> indstillinger,
> og er det et flueben der skal fjernes et eller andet sted eller
> hvordan ?

Så vidt jeg husker, så er det noget med at man får valget mellem "hurtig
installation" og "Brugerdefineret" - det er vist den brugerdefinerede,
jeg kom til at kalde avanveret - og der mener jeg så at man kan fjerne
fluebenet ved IE8 - og det er vist også der man kan sætte flueben ved at
den ikke skal prøve igen.

Så vidt jeg husker

Jan

--