Firefox 'forbrug' af RAM + CPU?
Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 02-11-09 17:29

Jeg bruger FF som standard browser - og det virker normalt ganske
tilfredsstillende.

Men undertiden hører jeg pludselig blæseren (bærbar Acer3000) gå i gang - og
så stopper den ikke igen; CPUen belastes 100% (steady), og RAM-forbruget er
over 150 MB! Samtidigt kan FF (tilsyneladende) være næsten inaktiv - med
blot et enkelt vindue/faneblad kørende.

Hvad sker der mon?

'Kuren' er nedlukning/genstart af FF, der så i reglen opfører sige mere
normalt: RAM-forbrug ~90-95 MB og moderat/lav CPU-belastning.

Der er installeret 512 MB RAM - hvoraf de 64 bruges af grafikkortet.

Andre med tilsvarende oplevelser??

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-11-09 17:42

Hans Henrik Hansen skrev:

> Hvad sker der mon?

flash ?

--
Ivan V. klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 02-11-09 17:51

Ivan V. Klattrup wrote:

> flash ?

Nu ved jeg ikke helt, hvad du mener/spørger om?

Flash Player er installeret - men ikke (synligt) aktiv, når browseren 'går
grassat'! :)
--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 02-11-09 19:25

Hans Henrik Hansen skrev:

> Nu ved jeg ikke helt, hvad du mener/spørger om?
>
> Flash Player er installeret - men ikke (synligt) aktiv, når browseren 'går
> grassat'! :)

Jeg tror at han spørger om du er inde på en side der kører flash.
Fra min gamle computer husker jeg hvordan jeg nærmest måtte genstarte
computeren for hver gang jeg havde set 3-4 videoer på YouTube.

Også bannerreklamer kører ofte flash. Jeg husker avisernes hjemmesider
som ekstremt hardwarekrævende. BT og Berlingeren var særligt slemme.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : KentBM

Dato : 02-11-09 20:24

Philip Nunnegaard skrev:
> Også bannerreklamer kører ofte flash. Jeg husker avisernes hjemmesider
> som ekstremt hardwarekrævende. BT og Berlingeren var særligt slemme.
BT og Berlingske er utrolige langsomme. Men den nyeste version af FF har
ikke større problemer end IE, og jeg har ikke længere FF der hænger ved
webtv afspilning.

Så FF skal holdes opdateret, hvis Hans Henrik ikke allerede har gjort dette.

--

Kent

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 03-11-09 15:52

KentBM wrote:

> [...]
> webtv afspilning.
>
> Så FF skal holdes opdateret, hvis Hans Henrik ikke allerede har gjort

Tak for svarene - jeg vil kigge nærmere på Flash. Og jo, jeg opdaterede
faktisk FF så sent som i går.

Et andet irritationsmoment er dog, at 'et eller andet' tilsyneladende (ret
ofte) sætter FF i 'Arbejd offline'-mode!

Nogengange bliver man advaret, når man vil skifte url eller opdatere - men
andre gange ser det faktisk ud, som om siden opdateres, uden at den bli'r
det! :(

Nogen bud??

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Jens Jensen

Dato : 02-11-09 21:18

Philip Nunnegaard skrev, Den 02-11-2009 19:25:
> Også bannerreklamer kører ofte flash. Jeg husker avisernes hjemmesider
> som ekstremt hardwarekrævende. BT og Berlingeren var særligt slemme.

BT og Berlingske belaster ikke så hårdt hos mig, men det gør JP. Det
skyldes Flash-reklamerne. Men det er let at slippe af med alle de
irriterende reklamer i Firefox. Installer AdBlock Plus fra denne side:

https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/1865,

og abonner på filtrene:

EasyList Germany+EasyList
Schacks Adblock Plus liste