Liste over abuse/spam tilmeldinger
Fra : Optimus Prime

Dato : 02-11-09 14:25

Findes der en liste over mailadresser til indrapportering af spam fra de
større udbydere?

Altså fx kan man sende til spam@hotmail.com ved jeg... men kunne godt
være da fandtes en liste over relevante emailadreser fra alle de større
udbydere fx

Fra : Leif Neland

Dato : 02-11-09 19:51

Optimus Prime wrote:
> [...]
>
> Altså fx kan man sende til spam@hotmail.com ved jeg... men kunne godt
> være da fandtes en liste over relevante emailadreser fra alle de større

Det letteste er nok at få en konto hos spamcop.net.

De klarer alt besværet med at finde abuse-adresser etc.

Leif

Fra : Optimus Prime

Dato : 03-11-09 09:58

Leif Neland skrev:
> De klarer alt besværet med at finde abuse-adresser etc.

Mit problem er nærmest det modsatte - jeg udsender mails til en større
mailliste og opdagede en "morsom" person havde tilmeldt sig med adressen
spam@hotmail.com.
Det resulterer jo så i jeg nærmeste melder mig selv for spam og
risikerer at blive blokeret af pågældende udbyder.

Det vil jeg så forsøge at sikre mig mod sker igen ved at "banne" de mest
indlysende adresser fra de største udbydere i min mailliste