køb af mobil i usa
Fra : carsten

Dato : 01-11-09 21:24

Jeg skal til usa næste sommer og overvejer at købe en mobil derovre, til
brug mens jeg er derovre. Kan den bare tages med hjem og bruges i DK, eller
skal der noget omprogrammering el.lign ?
hvad med abb?

eller kan det bedre betale sig at tage min gamle med taletidskort med
derover?

på forhånd tak
Carsten

Fra : Brian Kals

Dato : 01-11-09 21:46

Hvis du skal bruge den herhjemme, skal telefonen understøtte GSM900/1800.

I USA bruger de GSM1900 og et andet system jeg ikke lige husker navnet på,

Mvh
Brian.

Fra : carsten

Dato : 01-11-09 21:56

"Brian Kals" <esa1@houge.spamfree.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> I USA bruger de GSM1900 og et andet system jeg ikke lige husker navnet på,

ok, dvs jeg skal bare gå efter at den understøtter GSM1900 (som er en
selvfølge da den er købt derovre) og GSM900/1800. er det korrekt

Hvis min søn nu finder på at købe en Iphone, skal den så "omprogrammeres"
når den kommer hjem ?

Mvh
Carsten

Fra : Brian Kals

Dato : 01-11-09 22:00

"carsten" <carsten@sletdettecdberg.dk> skrev i en meddelelse

> "Brian Kals" <esa1@houge.spamfree.dk> skrev i meddelelsen

> ok, dvs jeg skal bare gå efter at den understøtter GSM1900 (som er en
> selvfølge da den er købt derovre) og GSM900/1800. er det korrekt

Ja. Mange telefoner i dag har både GSM900/1800/1900

> Hvis min søn nu finder på at købe en Iphone, skal den så "omprogrammeres"
> når den kommer hjem ?

Det kan jeg ikke svare på, men det tror jeg ikke.
Hvis den har GSM900/1800 i, så burde den også virke herhjemme, men jeg er
som sagt ikke sikker.

> Mvh
> Carsten

Mvh
Brian

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 02-11-09 07:23

> [...]
> selvfølge da den er købt derovre) og GSM900/1800. er det korrekt
>
> Hvis min søn nu finder på at købe en Iphone, skal den så "omprogrammeres"

Om den skal ''omprogrammeres'' er vel op til dig selv, men den er jo
Engelsk/USA sprogpakke i, og kan du leve
med det her i DK, så behøves du ikke at gøre noget.

Du kan sikkert få den flashet til DK sprog, når du kommer hjem igen.

Fra : Chano Andersen

Dato : 03-11-09 07:34

carsten skrev:
> Jeg skal til usa næste sommer og overvejer at købe en mobil derovre, til
> brug mens jeg er derovre. Kan den bare tages med hjem og bruges i DK,

Langt de fleste telefoner ville man kunne tage med hvorsomhelst. Det
ville jo være et problem for Amerikanere, hvis de ikke kunne tage deres
mobil med på rejsen, og ringe i f.eks. Europa, hvor vi anvender nogle
andre frekvenser til mobiltelefoni.

Så generelt set kan man sagtens, du skal bare huske at spørge, om den
kan bruges i Europa også.

> eller skal der noget omprogrammering el.lign ?

Det eneste problem i den retning, som jeg kan komme på, vil være simlås.

> hvad med abb?

Du er sikkert bundet i et år, hvis du køber med abonnement.

- Chano Andersen

Fra : OZ2D

Dato : 04-11-09 13:13

> [...]
> hvad med abb?
>
> eller kan det bedre betale sig at tage min gamle med taletidskort med

I USA anvender man 850 og 1900 MHz. I Danmark anvender vi ikke 850 MHz da
det område er udlagt til TV-sendere. Således skal den telefon som du køber
indeholde minimum 1800, 1900 MHz og helst også 900 MHz. Du skal have en
tripleband (3-bånds) eller helst en quadband (4-bånds) telefon, altså en
telefon som indeholder områderne 850, 900, 1800 og 1900 MHz. Men det er
altså kun GSM (2g) vi snakker om her. Der er rigtig mange telefoner som kan
det i dag, så det burde ikke være noget problem. Hvad angår 3G telefoner, så
må nogle andre lige besvare.