startpakke fra cbb
Fra : MariaH

Dato : 01-11-09 15:57

Har netop købt en startpakke i dag fra cbb i en kiosk

Jeg følger brugsanvisningen med at sætte simkort i mobilen, taster puk-koden
og vælger en pinkode.

Hvorefter der kommer: Inaktivt SIM-kort i displayet.

I brochuren som følger med at kundeservice kan kontaktes hverdage fra 9 til
19, weekender fra 10 til 16.
Så jeg låner en anden mobil og ringer, MEN der er sørme lukket om søndagen.

Hvad gør man så når man står og skal bruge sit nummer nu?

Fra : simon

Dato : 01-11-09 16:04

MariaH skrev:
> [...]
> Så jeg låner en anden mobil og ringer, MEN der er sørme lukket om søndagen.
>
> Hvad gør man så når man står og skal bruge sit nummer nu?

Har du ventet den halve time som cbb siger der kan gå
indtil sim-kortet er aktivt?

mvh
simon

Fra : MariaH

Dato : 01-11-09 16:16

> Har du ventet den halve time som cbb siger der kan gå
> indtil sim-kortet er aktivt?

Nej det har jeg ikke, jeg fulgte bare brugsanvisningen som fulgte med
startpakken.

Fra : simon

Dato : 01-11-09 16:33

MariaH skrev:

> Nej det har jeg ikke, jeg fulgte bare brugsanvisningen som fulgte med
> startpakken.

Ok.
På deres hjemmeside står der nemig følgende:
Sådan starter du med dit nye SIM-kort

* Indsæt SIM-kortet i telefonen.
* Siden med kobbertryk skal vende ind mod kontakterne i telefonens
SIM-kort holder.
* Tænd telefonen. I displayet vil stå "Blokeret" - og du skal nu
indtaste PUK-koden.
* Vælg en firecifret PIN-kode og indtast denne. Du bestemmer selv
koden, bekræft ved at indtaste koden igen.
* Efter et kort øjeblik vil telefonens display vise "CBB Mobil".
Der kan gå en halv time før din telefon er klar til brug.

/simon

Fra : MariaH

Dato : 01-11-09 18:48

> [...]
> * Efter et kort øjeblik vil telefonens display vise "CBB Mobil". Der
> kan gå en halv time før din telefon er klar til brug.

Nu har jeg prøvet at lade den ligge over 30 min, prøvet og have den slukket
i over 30 min. Den skriver stadig inaktivt simkort

Fra : simon

Dato : 01-11-09 19:04

MariaH skrev:

> Nu har jeg prøvet at lade den ligge over 30 min, prøvet og have den slukket
> i over 30 min. Den skriver stadig inaktivt simkort

øv det er da surt show, har du andre telefoner
du kunne prøve med simkortet?
nogen kunne tyde på, at det er simkortet den er
gal med.
/simon

Fra : MariaH

Dato : 01-11-09 19:54

> øv det er da surt show, har du andre telefoner
> du kunne prøve med simkortet?
> nogen kunne tyde på, at det er simkortet den er
> gal med.

Ja det er simkortet, hvor træls, når man køber en startpakke fordi man skal
bruge nummeret her og nu, så andre kan få fat i en