Indlevere nummerpladen?
Fra : MicJen

Dato : 02-11-09 08:53

Kan man stadig det og så spare på forsikringen?

Jeg tænker på Topdanmark.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 02-11-09 02:05

On 2 Nov., 08:52, "MicJen" <michaelgsjensen_FJERN_DETTE_...@gmail.com>
wrote:
> Kan man stadig det og så spare på forsikringen?
>
> Jeg tænker på Topdanmark.

Hvis du ser på dine forsikringspapirer, vil du opdage at du rent
faktisk kun betaler for 9 måneder, så det er begrænset hvor meget du
kan spare på en måned eller 2.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 02-11-09 10:52

Jesper Pedersen skrev den 02 nov 2009 i
m:

> Hvis du ser på dine forsikringspapirer, vil du opdage at du rent
> faktisk kun betaler for 9 måneder, så det er begrænset hvor meget
> du kan spare på en måned eller 2.

Der spares rundt regnet 300,- ved at vælge vinterdækning fra (dec jan
feb)

--
Mvh - Arne Lorenzen

Fra : Armand

Dato : 02-11-09 15:43

Arne Lorenzen skrev:
> Jesper Pedersen skrev den 02 nov 2009 i
> m:

> Der spares rundt regnet 300,- ved at vælge vinterdækning fra (dec jan
> feb)

Sure?
Jeg mener at have hørt at det faktisk er så tæt på et ekstra kvartal (á
ca. 30% af 9-månederspræmien) at det er optrækkeri eftersom der allerede
ér brand og tyveri-dækning i det stille kvartal!?

--
Armand.

Fra : S.B.

Dato : 02-11-09 20:15

> [...]
> ca. 30% af 9-månederspræmien) at det er optrækkeri eftersom der allerede
> ér brand og tyveri-dækning i det stille kvartal!?

Også større risiko for du vælter i de 3 mdr

Søren

Fra : Anders Majland

Dato : 02-11-09 21:00

> Også større risiko for du vælter i de 3 mdr

Statistisk tror jeg den er mindre. For der vil sikkert være en del dage hvor
vejret er så ringe at forkælede danske motorcyklister istedet tager bilen

/A ja, jeg er s** også snart mere bilist end motorcyklist. Afløseren for
min vintermc har rundet 12000km siden april og mc'en væsenligt mindre -
omkring det halve. Og det forhold ændres der nok ikke på de kommende måneder

Fra : S.B.

Dato : 03-11-09 23:11

> [...]
> min vintermc har rundet 12000km siden april og mc'en væsenligt mindre -
> omkring det halve. Og det forhold ændres der nok ikke på de kommende

Jeg plejer kun at vælte om vinteren
nok mest fordi at 120 kg er nemmere at rejse op end 400

Søren

Fra : Anders Majland

Dato : 04-11-09 08:13

> Jeg plejer kun at vælte om vinteren
> nok mest fordi at 120 kg er nemmere at rejse op end 400

Men bare fordi man lægger cyklen ned er det jo ikke nødvednigvis en
forsikringsbegivenhed ...

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 02-11-09 05:23

On 2 Nov., 10:52, Arne Lorenzen <arne.loren...@fjerngmail.com> wrote:
> [...]
> m:

> Der spares rundt regnet 300,- ved at vælge vinterdækning fra (dec jan

Øhhhh. Man fravælger ikke vinterdækning hos TopDK. Man vælger det til,
for som udgangspunkt er der ikke vinterdækning på MC forsikringer
derfra.

Fra : S.B.

Dato : 02-11-09 20:15

"Jesper Pedersen" <tiper@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Øhhhh. Man fravælger ikke vinterdækning hos TopDK. Man vælger det til,
for som udgangspunkt er der ikke vinterdækning på MC forsikringer

Koster mig 700 kr mere at have lov at køre de 3 mdr.
sjovt nok er det 33% ekstra af hvad præmien ellers er

Søren

Fra : Armand

Dato : 02-11-09 15:34

Jesper Pedersen skrev:

> Hvis du ser på dine forsikringspapirer, vil du opdage at du rent
> faktisk kun betaler for 9 måneder, så det er begrænset hvor meget du
> kan spare på en måned eller 2.

Og vender man dét om, så var det måske værd at sammenligne præmien for 9
hhv. 12 måneders kørsel ved andre selskaber :-/

--
Armand.

Fra : Kasper

Dato : 02-11-09 10:42

MicJen skrev:
> Kan man stadig det og så spare på forsikringen?

Citat fra:

> Husk lige at hvis du afmelder og cyklen er over 5 år gammel, skal den synes
> når du vil have plade på igen til foråret.
> (medmindre den er synet indenfor 2 år og hvis den er over 10 år gammel skal
> den være synet indenfor det sidste år)
> Hvad der er sparet i forsikring og ejerafgift kan meget hurtigt blive sat
> til, og hvis cyklen bliver stjålet i vinterpausen er der ingen forsikring
> til at betale.

Så jeg gjorde op med mig selv at det ikke kan betale sig.

Fra : Ivan Nielsen

Dato : 02-11-09 20:00

Måske OT - men alligevel...

Jeg bruger Lærerstandens Brandforsikring, som skulle være det samme som
Bauta, Runa og FDM.
Her er betingelserne for ansvar og kasko = "I perioden 1/12 - 29/2 dækkes
der kun for brand, tyveri, hærværk, nedstyrtende genstande.
Så kan man da lige tage en tur om vinteren, hvis man altså tør og husker
vanterne. Men der er jo så den lovpligtige ansvarsforsikring hele året.

Ivan Nielsen
Yamaha Fazer FZ6 S2 - den er go´

Fra : S.B.

Dato : 02-11-09 20:20

"Ivan Nielsen" <Ivan@kloge.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så kan man da lige tage en tur om vinteren, hvis man altså tør og husker
> vanterne. Men der er jo så den lovpligtige ansvarsforsikring hele året.

nix, der er ikke ansvar på den på stilstand, som jeg læser det

Her er TopDK betingelser:
Stilstand, motorcykel:
Vores motorcykelforsikringer dækker ikke skade forvoldt af eller på den
forsikrede motorcykel, hvis skaden sker i forbindelse med kørsel i
vinterperioden fra 1. december til og med 29. februar. Du må med andre ord
ikke køre på din motorcykel på denne tid af året, og derfor kalder vi
perioden for en stilstandsperiode. Du kan dog udvide din forsikring til også
at dække vinterkørsel, hvis du betaler et tillæg.

Hvis din motorcykel er kaskoforsikret, dækker vi selvfølgelig kaskoskader,
der ikke skyldes kørsel (fx brand og tyveri) i stilstandsperioden.

Nummerplader til motorcykler kan ikke deponeres hos os.

Bemærk at der står:

"dækker ikke skade forvoldt af den forsikrede motorcykel", er det ikke netop
det at en ansvarsforsikring gør?

Søren

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 02-11-09 20:39

S.B. skrev:

> Bemærk at der står:
>
> "dækker ikke skade forvoldt af den forsikrede motorcykel", er det ikke netop
> det at en ansvarsforsikring gør?

Fint nok, men...........er det lovligt at have en nummerplade på MC`en
uden en ansvarsforsikring, det tro jeg ikke.
I mine øjne er TopDK nødt til at dække, at de så bagefter måske lægger
sag an mod ejeren/føreren er en anden sag.

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Knud Dam

Dato : 02-11-09 21:49

"Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> uden en ansvarsforsikring, det tro jeg ikke.
> I mine øjne er TopDK nødt til at dække, at de så bagefter måske lægger sag

Hej Dan.

Det har jo ikke den store værdi med en ansvarsforsikring, hvis selskabet kan
kræve beløbet hos ejeren bagefter.

Mvh.

KD

Fra : dufur

Dato : 03-11-09 10:11

Knud Dam skrev:
> [...]
>
> Hej Dan.
>
> Det har jo ikke den store værdi med en ansvarsforsikring, hvis selskabet kan

man slipper for at aflevere pladen, med dertilhørende bøvl.

Fra : S.B.

Dato : 03-11-09 23:07

"dufur" <nejtaktilspam@fergregrtgs.dk> skrev i en meddelelse

> man slipper for at aflevere pladen, med dertilhørende bøvl.

Iflg din polise har man kun dækning ved tyveri, hærværk og nedstyrtede
genstande når den er på stilstand, hvis man har kasko på altså
Der er ingen ansvarsforsikring på, sætter man den på stilstand når man kun
har ansvar på, så er det den man frasiger sig de 3 mdr.
vælger du alligevel at køre, og gør en eller anden invalid, så skal de nu
nok betale i første omgang, men vær sikker på de laver polise-regres mod dig
bagefter, vil sige de kræver dig for pengene.

Søren

Fra : dufur

Dato : 03-11-09 23:29

S.B. skrev:
> [...]
> nok betale i første omgang, men vær sikker på de laver polise-regres mod dig
> bagefter, vil sige de kræver dig for pengene.

Heps, men du har stadig ansvars forsikring på bæstet, bare med 100%
selvrisiko.
Du må ikke ha en mc stående med plade og uden ansvarsforsikring. Så
istedet for at afmelde cyklen hvert år, ændrer de bare dækning til 100%
selvrisiko, men der er stadig ansvars forsikring på cyklen :)

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-09 20:50

On Mon, 2 Nov 2009 20:20:16 +0100, S.B. wrote:

> Bemærk at der står:
>
> "dækker ikke skade forvoldt af den forsikrede motorcykel", er det ikke netop
> det at en ansvarsforsikring gør?

Fint nok, men loven siger altså, at en motorcykel end ikke må henstå med
nummerplade _uden_ ansvarsforsikring.

Orla Pedersen
http://www.tfv-org.dk
http://www.tfv-org.dk/general/clearout oprydning, opdateret 2-11-08

Fra : S.B.

Dato : 03-11-09 23:10

meddelelse news:gzu7rzw640gb.1l7iuu32j9kf4$.dlg@40tude.net...

> Fint nok, men loven siger altså, at en motorcykel end ikke må henstå med
> [...]

Hvor står det?
Men på en måde er der jo ansvar på den, i det de nok skal betale i første
omgang, hvordan du så vælger at afdrage de 2 - 3 mill de lagde ud fordi du
gjorde en knægt invalid ved at køre ind i ham, det bliver noget i skal ordne
internet bagefter.

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-09 10:46

On Tue, 3 Nov 2009 23:09:31 +0100, S.B. wrote:

> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
> meddelelse news:gzu7rzw640gb.1l7iuu32j9kf4$.dlg@40tude.net...

> Hvor står det?

Prøv at afmelde din ansvarsforsikring, og se så hvor hurtigt "jens betjent"
ankommer for at hente din nummerplade. Det står svjh. i betingelserne
for registering af køretøjer, derfor også forsikringsbevis _før_
registrering.

> [...]
> gjorde en knægt invalid ved at køre ind i ham, det bliver noget i skal ordne

Jeg kan garantere dig for, at skulle min mc, i sit vinterhi, vælte ned over
en besøgende "knægt", så dækker ansvarsforsikringen.
Jeg gad nok se det forsikringsselskab, som har "nosser" til at trække en
sådan sag i retten. :-/

Fra : S.B.

Dato : 04-11-09 16:38

meddelelse news:15hxa7p4m5xy9.14xhndp1mwxzw.dlg@40tude.net...

> [...]
> en besøgende "knægt", så dækker ansvarsforsikringen.
> Jeg gad nok se det forsikringsselskab, som har "nosser" til at trække en

Kan vel heller ikke kaldes en kørselsskade...

Søren

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 03-11-09 04:40

On 2 Nov., 20:39, "Dan \"748\" Dethlefsen" <7...@dethlefsensOST.dk>
wrote:

> [...]
> I mine øjne er TopDK nødt til at dække, at de så bagefter måske lægger
> sag an mod ejeren/føreren er en anden sag.

Jo, det er fuldt lovligt i dette henseende, for betingelsen er jo
netop at man ikke kører på den i den i den givne periode.
I praksis vil forsikringen dog også dække ansvar i de 3 måneder, men
de har deres fulde ret til at søge regres, da man har forsømt den
aftale man har med sit firsikringsselskab.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 03-11-09 04:43

On 2 Nov., 19:59, "Ivan Nielsen" <I...@kloge.dk> wrote:
> [...]
> Så kan man da lige tage en tur om vinteren, hvis man altså tør og husker
> vanterne. Men der er jo så den lovpligtige ansvarsforsikring hele året.

Nej omvendt. I de 3 vintermåneder er den eneste dækning du har aftalt
med dit forsikringsselskab at der skal være, er for tyveri, brand,
hærværk og nedtstyrtende genstande. Der er ingen aftale om at de skal
dække de skader du forvolder på andre, hvis du skulle køre en tur.
I praksis vil de altid søge regres mod dig, hvis du bryder aftalen og
laver en skade i de måneder.