MS Windows
briani 27239
Nægtet adgang
Fra : KS

Dato : 02-11-09 10:04

Jeg kører VISTA Home Premium.

Går jeg ind på C-drevet er der en del mapper jeg IKKE kan åbne - også selv
om jeg er administrator - og åbner som administrator.

Hvordan får jeg adgang til disse ?

Jeg vil v.eks. gerne rydde op i Cockies

Mvh KS

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-11-09 13:20

Internet Explorer Tools | Internet Options.
Under Browsing History kan du slette det hele eller klikke Settings |
View Files og vælge dem du vil slette.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : KS

Dato : 02-11-09 14:55

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i meddelelsen
> Internet Explorer Tools | Internet Options.
> Under Browsing History kan du slette det hele eller klikke Settings |
> [...]
Nu har jeg en dansk versio 8.06 og det egentlige problem er jo hvorfor jeg
er forment adgang til omtalte mapper.

Mvh KS

Fra : Rikke

Dato : 02-11-09 15:07

"KSsoerensen@os.dk>" <keld.<SLET_DETTE> skrev i meddelelsen
> "Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i meddelelsen

> Nu har jeg en dansk versio 8.06 og det egentlige problem er jo hvorfor jeg
> er forment adgang til omtalte mapper.
>
> Mvh KS

Måske microsoft ikke mener du er klog nok til det
prøv som overadministrator

Fra : KS

Dato : 02-11-09 17:15

"Rikke" <pc_troldeninvalid@youmail> skrev i meddelelsen

> "KSsoerensen@os.dk>" <keld.<SLET_DETTE> skrev i meddelelsen

> Måske microsoft ikke mener du er klog nok til det
> prøv som overadministrator
Det er faktisk det jeg gør - skifter om til "overadministrator"

Mvh KS

Fra : Snuden

Dato : 02-11-09 18:29

On Mon, 2 Nov 2009 17:14:43 +0100, "KS"
<keld.<SLET_DETTE>soerensen@os.dk> wrote:

>"Rikke" <pc_troldeninvalid@youmail> skrev i meddelelsen

>Det er faktisk det jeg gør - skifter om til "overadministrator"

Der er visse mapper man som standard ikke har adgang til - heller ikke
som administrator (fx. System Volume Information i roden af hvert
logiske drev), eller ikke kan browse til via Stifinder. Du skal ind og
overtager ejerskabet først, sætte nye rettigheder, og så er der
adgang. Men det er typisk mapper hvor indholdet alligevel ikke giver
nogen som helst mening for den enkelte bruger.

I dit tilflælde med cookies skal du ind via IE for at komme af med
dem: Funktioner => Internetindstillinger => Slet historik (på fanen
Generel)
--
Snuden

Fra : Kim2000

Dato : 02-11-09 19:19

"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> I dit tilflælde med cookies skal du ind via IE for at komme af med
> dem: Funktioner => Internetindstillinger => Slet historik (på fanen

Det er da også for galt at brugeren, der har lagt 1100 kroner for produktet
vil have lov til at bruge produktet. Det er nærmest frækt.

Fra : Fietsenmaker

Dato : 03-11-09 07:01

KS <keld. skrev:
> [...]
>
> Går jeg ind på C-drevet er der en del mapper jeg IKKE kan åbne - også
> selv om jeg er administrator - og åbner som administrator.

Du skal fortælle Windows at du VIL have adgang til mapperne.
Det gøres således:
Hvis du fx vil have adgang til mappen System Volume Information så skal
du udføre nedenstående.
Du får adgang til de andre mapper ved at skrive mappens placering

Start -> kør -> cacls "c:\System Volume Information" /E /G brugernavn:F

Fra : Rado

Dato : 03-11-09 15:52

On Tue, 03 Nov 2009 07:00:34 +0100, Fietsenmaker <fietsen@maker.com>
wrote:

>Du skal fortælle Windows at du VIL have adgang til mapperne.

Ja, råb højt og stamp i gulvet!

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-11-09 00:54

Rado skrev:

> Ja, råb højt og stamp i gulvet!

Det er bare det eneste der ikke hjælper - her
er det kun viden og sund fornuft.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Rado

Dato : 04-11-09 08:05

On Wed, 4 Nov 2009 00:54:26 +0100, "Allan Vebel" <spam@do.not> wrote:

>Det er bare det eneste der ikke hjælper - her
>er det kun viden og sund fornuft.

Man kunne sikkert godt få det til at virke med talegenkendelse og lidt
programmering...

Fra : KS

Dato : 03-11-09 16:56

"Fietsenmaker" <fietsen@maker.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Du får adgang til de andre mapper ved at skrive mappens placering
>
> Start -> kør -> cacls "c:\System Volume Information" /E /G brugernavn:F

DET synes jeg nu da ikke hjælper noget !

Nu skal der vel retfærdighedsvis også skelnes mellem MAPPER og GENVEJE til
mapper.

Men
Start -> kør -> cacls "c:\System Volume Information" /E /G XYZ:F
hvor XYZ er mit brugernavn giver IKKE adgang til "c:\System Volume
Information"

Skulle det samme kunne anvendes til genvej, som man ikke har adgang til ?

Mvh KS

Fra : Fietsenmaker

Dato : 04-11-09 07:15

KS <keld. skrev:
> [...]
> Information"
>
> Skulle det samme kunne anvendes til genvej, som man ikke har adgang til ?

Jeg kører Vista Home Premium og SER bort fra åmdsvage bemærkninger.
Men seriøst - kommandoen virker hos mig og jeg har via denne kommando
givet mig selv adgang til de mapper som Microsoft mener jeg ikke skal
have adgang til. Jeg har adgang både med stifinder og Total Commander.
Jeg har lavet en par genveje på skrivebordet og de virker også fint.
Det kan være at du skal beskrive problemet mere indgående så du kan
blive hjulpet.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 04-11-09 09:49

On Tue, 3 Nov 2009 16:55:50 +0100, "KS"

>DET synes jeg nu da ikke hjælper noget !

Virker fint her, så et eller andet går galt for dig, har du styr på
dit brugernavn ?
> [...]
>Start -> kør -> cacls "c:\System Volume Information" /E /G XYZ:F
>hvor XYZ er mit brugernavn giver IKKE adgang til "c:\System Volume
Hvad svar kommer der når dkøre kommandoen i en CMD boks istedetfor ?
Altså "cacls "c:\System Volume Information" /E /G XYZ:F", eller du kan
måske have mere held med "cacls "c:\System Volume Information" /E /G
%username%:F" ?

>Skulle det samme kunne anvendes til genvej, som man ikke har adgang til ?
Ja, hvis det er begrændsninger i enes brugerkonto der gør at man ikke
får adgang.

/Hans

Fra : KS

Dato : 04-11-09 20:21

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> %username%:F" ?

> Ja, hvis det er begrændsninger i enes brugerkonto der gør at man ikke

Hvis jeg i CMD-prompt kører:
cacls "c:\System Volume Information" /E /G XYZ:F
hvor XYZ er mit ....

får jeg "Adgang nægtet"

Hvis jeg sætter % omkring brugernavnet får jeg:

"Der blev ikke udført nogen afbildning mellem kontonavne og sikkerheds-id"

???? .... meget informativ fejlmeddelelse må man sige !

Mvh KS

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 04-11-09 20:59

On Wed, 4 Nov 2009 20:21:16 +0100, "KS"

> [...]
>
>"Der blev ikke udført nogen afbildning mellem kontonavne og sikkerheds-id"
>
>???? .... meget informativ fejlmeddelelse må man sige !

prøv med %username% præsist spm skrevet, ikke noget med at skifte
username ud med noget som helst.

/Hans

Fra : KS

Dato : 05-11-09 11:30

> prøv med %username% præsist spm skrevet, ikke noget med at skifte
> username ud med noget som helst.
>
> /Hans
Stadigvæk får jeg "Adgang nægtet"

Mvh KS

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 05-11-09 19:55

On Thu, 5 Nov 2009 11:30:16 +0100, "KS"
<keld.<SLET_DETTE>soerensen@os.dk> wrote:

>Stadigvæk får jeg "Adgang nægtet"

Så mangler du rettigheder til det med den konto du bruger.

/Hans

Fra : KS

Dato : 06-11-09 06:32

> Så mangler du rettigheder til det med den konto du bruger.
>
> /Hans

???????
Ja, ..... og så kan tråden begynde forfra ......

Mvh KS