Dødkedelig efterårs søndags oplæg
Fra : Armand

Dato : 01-11-09 14:12

Foranlediget af Ib og mine fælles drømmerier i en anden tråd:

Med rette lottogevinst og masser af garageplads (isoleret forståes),
hvilke motorcykler ville i så shoppe ind til jeres "private collection"?

Jeg forudser at svarene vil tage to retninger, hvorfor jeg ikke vil
påvirke i nogen af dém ved at være den første der byder ind.

--
Armand.

Fra : Jan A Jensen

Dato : 01-11-09 16:35

> [...]
>
> Jeg forudser at svarene vil tage to retninger, hvorfor jeg ikke vil
> påvirke i nogen af dém ved at være den første der byder ind.

Hvis der var penge og plads nok... så ville jeg købe mig en boss hoss 8
liters trike. med 500 hk.
og skulle jeg købe flere mc'er så ville jeg købe en flot harley som min hund
kunne stå bundet til nede i bunden af haven

Jan A Jensen

Fra : Henrik Damgaard

Dato : 01-11-09 17:15

> [...]
>
> Jeg forudser at svarene vil tage to retninger, hvorfor jeg ikke vil
> påvirke i nogen af dém ved at være den første der byder ind.

Det må blive en BMW HP2 sport
Henrik D

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-09 17:22

> [...]
>
> Jeg forudser at svarene vil tage to retninger, hvorfor jeg ikke vil
> påvirke i nogen af dém ved at være den første der byder ind.

altid dejligt med nogle drømme i den her tid

Efter en del MCere er jeg nok kommet til at der ikke findes én maskine der
kan det hele, så for mit vedkommende vil R1150RT'eren (som jeg synes er
perfekt til daglig pendling) blive supleret med noget der kan det den
ovenstående ikke kan, fx en zx6 el.l. Allerhelst en rap lille 4'er ala en
babyblade, men det laves vist ikke mere.

At bimmeren nok får selskab en dag, sker nok alligevel. Også selvom
lottogevinsten lader vente på sig - men sig ikke det til min kone

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 01-11-09 17:44

Armand skrev:
> [...]
>
> Jeg forudser at svarene vil tage to retninger, hvorfor jeg ikke vil
> påvirke i nogen af dém ved at være den første der byder ind.

Hvis jag nu indledningsvist begrænser mig til 20...

1 Aprilia RSV4 Factory
2 Honda VTR SP2 HRC
3 Benelli Tornado III
4 MV Augusta F4 S(750'eren!)
5 Bimota Db7
7 KTM RC8
8 Yamaha FJR1300 A
9 Suzuki SV1000S
10 Kawazaki 250 Ninja
11 Aprilia RS125
12 Yamaha XJ6 Diversion F
13 Yamaha R1
14 Suzuki GSXR1000K8
15 Moto Guzzi 1100 Corsa Sport
16 Buell Xb12r
17 BMW S1000RR
18 Honda VFR 400R NC24
19 BMW K1200RS
20 Nimbus (i militær design)

Der er måske ikke så mange samlerobjekter imellem endda, men det er alle
maskiner jeg godt kunne se mig selv køre på.

200.000 liter fosilt brændstog til at fremdrive maskinerne resten af min
levetid

Det vil være total nedtur at have en sådan samling og ikke at kunne få
Benzin til at starte og køre dem på ....
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Armand

Dato : 01-11-09 19:45

J.C.Kløve skrev:

> [...]
> 9 Suzuki SV1000S
> 10 Kawazaki 250 Ninja
> 11 Aprilia RS125
> 12 Yamaha XJ6 Diversion F
> 13 Yamaha R1
> 14 Suzuki GSXR1000K8
> 15 Moto Guzzi 1100 Corsa Sport
> 16 Buell Xb12r
> 17 BMW S1000RR
> 18 Honda VFR 400R NC24
> 19 BMW K1200RS
> 20 Nimbus (i militær design)
>
> Der er måske ikke så mange samlerobjekter imellem endda, men det er alle
> maskiner jeg godt kunne se mig selv køre på.

Godt Kløve - Det er rart at der er én der ikke fedter med hverken præmie
eller garage -størrelse!

Og du kører stort set ud af det ene af mig forventede spor: Hvad kan man
ønske sig fra forhandlernes vinduer.

Som modvægt ville min shopping nærmere gå på klassikerne:
- Med min gamle Sei som den første model i den nybyggede garage tror jeg
at der skulle indkøbes en af hver af de øvrige 6-cylindrede til at holde
den med selskab - Desværre indebærer dét også Honda's boxer-lokomotiver;
men uden dém ingen 6'er-samling så dén kamel vil jeg sluge
- Sammen med de kortlivede (bortset fra H-damperne) 6'eren kunne der jo
passende stå en af hver af de fire ligeledes kortlivede turbo-modeller
som man som menigmand kunne købe i 80'erne!
- Min ungdoms 2. motorcykel, og dén hvorpå jeg kørte mine (km-)længste
sæsoner: Yamaha XS500 er der yderligere kuriousitets-status i, så også
sådan én (Sei'en erstattede XS500'eren, så de to kan jo så få lov at stå
ved siden af hinanden.
- Aprospos Yamaha: Jeg har opdaget at totaggeren Yamaha RD400, der
solgtes parallelt med min første motorcykel, firetakteren XS360, nærmest
ikke eksisterer som brugtmaskine, ligesom der er dødt omkring den på
internettet - Selv i Yamaha's egen foto-tidslinie forekommer den ikke,
Så ud fra såvel nostalgi, som kuriousitets-status må en sådan også ind i
varmen - Den kan så komme til at stå ved siden af en Yamaha XZ550 som
dels var en meget kortlivet model og dels lider af samme ignoreren fra
Yamahas historikeres side!
- For retfærdiggørelse af englænderne, ville jeg nok anskaffe en hhv. 1;
2; 3 og 4 -cylindret - Kendere vil nok genkende toppen af poppen, som
vil være mit valg (Og steen, jeg er ked af at den 1-cylindrede nok ikke
bliver en 'Cette)
- Italienere, udover Sei'erne: Jeg tror at MV Agusta 900, Le Mans I og
916 kan gøre det :-/
- Japanske? Måske lidt yderligere nostalgi á GPZ900R - Det kan jo så
blive en A16'er som man producerede som sidste model i 2003 (efter 19 år
med samme motor og samme design ) i en "limited edition". En
VF1000R som tidsbillede kunne der vel også blive til:
- For at komplettere historikken, skal der også En ur CB750; en Z1/900;
en Goldwing (som Ib jo startede det hele med), en Z650 og en 900-Bol
d'Or. Og måske også en Suzuki GT750 "vandbøffel" ved siden af en GS750.

Som det går når koneriet sender en på indkøb kommer man sikkert hjem med
adskillige andre undervejs gennem ovenstående indkøbsliste, ligesom at
man altid vil komme i tanke om en model der liiige kunne klemmes ind i
samlingen så listen er ikke entydig.

Med alt dét under tag, kunne jeg nok nøjes med en Mana til det almindelige!

--
Armand.
(om hvem at nogle vil mene at han allerede var godt igeng med at bygge

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 01-11-09 20:57

Armand skrev:

> Godt Kløve - Det er rart at der er én der ikke fedter med hverken præmie
> eller garage -størrelse!
>
> Og du kører stort set ud af det ene af mig forventede spor: Hvad kan man
> ønske sig fra forhandlernes vinduer.

Sådan da, et par bedagede var der dog imellem, men alle er indrømmet
valgt ud fra hvad jeg gerne ville køre og se på, og her kommer mange af
de gamle "rigtige" klassikere til kort - Z1/900 var godt nok på listen,
men jeg ville jo begrænse mig til 20

Tillige var XJ600-51J, men igen noget skulle jeg jo vælge fra, og så
måtte det blive dem der alligevel ville ende op som museeums objekter i
samlingen, for først og sidst, mener jeg jo at motorcykler er lavet til
at blive brugt, og brugen af dem skal give glæde og livskvalitet, og
ikke mindst synet af dem ejerglæde

(Så garagen/laden må nødvendigvis indrettes med et sofahjørne, så jeg
kan sidde og betragte samlingen i vintermåneden)

[ZIP en masse "guf"]

> [...]
> adskillige andre undervejs gennem ovenstående indkøbsliste, ligesom at
> man altid vil komme i tanke om en model der liiige kunne klemmes ind i

Listen kunne problem løst udbygges til 40, og så ville der nok ryge et
eller andet med i posen på turen rundt for at hente dem

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-11-09 23:01

Armand skrev:

> [...]
> ønske sig fra forhandlernes vinduer.
>
> Som modvægt ville min shopping nærmere gå på klassikerne:

Det er interessant at se at "det andet spor" - lad os for nemheds skyld
kalde det for "museumssporet", rent trådmæssigt har (også med tidligere
erfaring fra lignende tråde) en tendens til tilsyneladende at udvikle
sig til noget der ligner en konkurrence i at kunne huske (google) så
mange eksotiske motorcykel navne/modeller/betegnelser som muligt

--
Dun@nt der tænkte om der var nogen der gerne ville låne nogle af de
mange bøger om eksotiske, bizare og ikke mindst - og især gamle

Fra : Steen Gruby

Dato : 02-11-09 23:06

On Mon, 02 Nov 2009 23:01:16 +0100, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

Hej Kløve.

> [...]
>sig til noget der ligner en konkurrence i at kunne huske (google) så
>mange eksotiske motorcykel navne/modeller/betegnelser som muligt

Fra min side er det helt bestemt et seriøst ønske at finde de modeller
jeg har på ønskesedlen - De er ikke kommet på den liste for nylig, de
har altid været der

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 03-11-09 19:09

Steen Gruby skrev:
> [...]
>
> Fra min side er det helt bestemt et seriøst ønske at finde de modeller
> jeg har på ønskesedlen - De er ikke kommet på den liste for nylig, de

Ja jeg betvivler ikke at der blandt skribenterne er reelle ønsker
iblandt - man kan vel med rette også sige at du er igang med netop at
realisere

Det var nu også ment som lidt godmodigt drilleri, med en sjat af spids
ironi (hvilket vi jo godt ved er uendeligt umuligt i skrift )

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Armand

Dato : 03-11-09 19:54

J.C.Kløve skrev:
> [...]
Og dét er vist allerede bekræftet
Alene de par skribenter der kunne drømme om at anskaffe en Laverda V6,
har vist ladet fantasien løbe af med sig.

> Ja jeg betvivler ikke at der blandt skribenterne er reelle ønsker
> iblandt -

Jeg tror nok at såvel million-gevinsten som den isolerede lade-garage er
et reelt ønske for de fleste

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-11-09 09:14

Armand wrote:
> Jeg tror nok at såvel million-gevinsten som den isolerede lade-garage er
> et reelt ønske for de fleste

Nok mest på landet. Gevinst - OK - men en lade?!? Et pakhus til mig,
tak. Gerne med langelinieudsigt

--
vh
Torben

Fra : kop

Dato : 01-11-09 17:53

.... en lille Yamaha XT 660 R til brug på Kreta. En BMW R1200GS til de
længere stræk og så måske den nye BMW 1000RR til når det skal være rigtig
sjovt.

Der skal jo nok en mellemstor gevinst til for at opfylde de ønsker.

kop
BMW F800ST

Fra : Anders Houmark

Dato : 01-11-09 18:26

> [...]
>
> Jeg forudser at svarene vil tage to retninger, hvorfor jeg ikke vil
> påvirke i nogen af dém ved at være den første der byder ind.

Jeg ville købe et par gamle maskiner, sådan nogle der bare siger thumpthump
og lyder som en fiskekutter. Helt sikkert elendig bremse, elendig
acceleration, elendig affjedring osv. egenskaber, men voldsomt plus på
charme faktoren.
Der har her i Svendborg kørt en gaammel svend med sidevogn, og når han kørte
ud mod Faaborg kunne jeg høre ham langt væk ud i det fjerne.. Lækker lyd.
Sådan en cykel ville jeg gerne have til lidt småkørsel på de lune
sommeraftener.

Så ville jeg også have en supermotard, sikkert noget KTM LC4 640 eller åsdan
noget i den stil. 1 med gadedæk og en med offroad dæk

Og så ville jeg nok have en sportsmaskine, den nye R1.. for at høre om den
virkelig lyder så godt som folk siger det, pga. det der "big bang" motor...

Og så selvfølgelig en sprit ny KTM Superduke R

Mvh Anders

Fra : Armand

Dato : 01-11-09 19:12

Anders Houmark skrev:

> Og så ville jeg nok have en sportsmaskine, den nye R1.. for at høre om den
> virkelig lyder så godt som folk siger det, pga. det der "big bang" motor...

Har du da ikke set/hørt Spies på Super´bike-R1'eren på Eurosport?

Ellers er Youtube ligeså god som lydarkiv, som video-ditto:
<http://www.youtube.com/watch?v=6n5mDDAUj5c>

--
Armand.

Fra : ulrich

Dato : 01-11-09 20:16

> Har du da ikke set/hørt Spies på Super´bike-R1'eren på Eurosport?
>
> Ellers er Youtube ligeså god som lydarkiv, som video-ditto:
> [...]

En 1970 Norton 750 Commando Scrambler . . . - igen!

Af de mange motorcykler jeg har ejet i min sensommer, er det den jeg
savner mest.

Harmoni, bundtræk og lyd.

Palle

Fra : Steen Gruby

Dato : 01-11-09 19:56

On Sun, 01 Nov 2009 14:11:45 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.

>Jeg forudser at svarene vil tage to retninger, hvorfor jeg ikke vil
>påvirke i nogen af dém ved at være den første der byder ind.

De MC der står i min "stald" lige nu er valgt med hjertet, og selv om
jeg havde ubegrænsede midler ville det ikke ændre noget på det
bestående.
HVIS midlerne var til rådighed ville jeg kigge mig om efter en Vincent
HRD Black Shadow og en Brough Superior SS100.
Den første er stadig inden for rækkevidde, hvor den anden er i million
Kr. klassen, og vil dermed kræve en Lotto gevinst at realisere

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 01-11-09 22:33

Steen Gruby skrev:

> [...]
> Den første er stadig inden for rækkevidde, hvor den anden er i million
> Kr. klassen, og vil dermed kræve en Lotto gevinst at realisere

Det var pokkers. Det er jeg også ude i. Sådan en Vincent kan man dyrke
og finde nye detaljer hver gang.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Steen Gruby

Dato : 01-11-09 22:49

On Sun, 01 Nov 2009 22:32:51 +0100, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:

Hej Ib.

>Det var pokkers. Det er jeg også ude i. Sådan en Vincent kan man dyrke
>og finde nye detaljer hver gang.

Efter min ringe mening er Vincent HRD det ypperste der er lavet.
Der var så meget i dem der var mange år forud for sin tid.
Blot i flæng: Central affjedring på baghjulet (a'la' NSU MAX, blot
flere år tidligere), stellet er olietank, dobbelte forbremser,
aktivering af både for og bagbremse med et greb.
Vendbart baghjul og dermed ændring af gearing, og så byggede Vincent
verdens flotteste og, for sin tid, mest ydende motor.
Kig blot på deres rekord fra 1948 - Tæt på 250 Km/t på en
produktionsmaskine - Imponerende.
Allerede i min tidlige ungdom var den kilden til megen mundvand
Vincent er en estetisk nydelse.

Brough er sjælden idet de er håndbyggede enkelteksemplarer, hvilket
sætter prisen til det astronomiske - Datidens Orange Country Choppers

Teknisk kommer den ikke på siden af Vincent

Fra : Christian Bøge Mikke~

Dato : 01-11-09 19:59

> [...]
>
> Jeg forudser at svarene vil tage to retninger, hvorfor jeg ikke vil
> påvirke i nogen af dém ved at være den første der byder ind.

Ducati 1198S.. helt klart.. og så måske en Husaberg eller en BMW offroader
ved siden af.. =)

Fra : Thomas Jensen

Dato : 01-11-09 20:13

Armand skrev:
> [...]
>
> Jeg forudser at svarene vil tage to retninger, hvorfor jeg ikke vil
> påvirke i nogen af dém ved at være den første der byder ind.

udover de sædvanlig mcér af forskellig karakter, sport, touring, lidt
chopper og gamle englændere, ville det nok være en fungerende kopi af
"Werners" mc inkl kulskovl som sæde und das ganze molevitten

Thomas Jensen
Yamaha FZS600 1998 + DT125R 1994
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Anders Majland

Dato : 01-11-09 20:48

> Med rette lottogevinst og masser af garageplads (isoleret forståes),
> hvilke motorcykler ville i så shoppe ind til jeres "private collection"?

Ja der ryger jo nok den første million eller halvanden og lidt til på lige
at genopføre udhuset som fuldt isoleret og med fuld kælder. Og indendørs
vaskeplads stor nok til at tage en bil ...

Dernæst vil jeg nok bare impulskøbe hvad kom i nærheden af... Jeg har ikke
nogle rigtige store drømmecykler hængende...

Men jeg skal da have prøvet noget kardan ... BMW HP2'en er nævnt og det
kunne da være fint eller en 1200 adventure med alt i gejl og i samme stil så
en stor KTM 950/990.

Så skal jeg have et eller andet lille mudderjern - Kunne også nemt blivce
noget KTM. Altså sådan noget der ikke er meget større end det kan være i
en sidetaske på 1200'eren

Og så kommer jeg sikker til at købe lidt af hvert bare for at prøve dem

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 01-11-09 21:11

Armand skrev:
> [...]
>
> Jeg forudser at svarene vil tage to retninger, hvorfor jeg ikke vil
> påvirke i nogen af dém ved at være den første der byder ind.

Den er svær, den MC jeg har lige nu (748`eren) er den mc jeg har været
mest glad for, så den ville jeg beholde, til de søndage hvor det var
dejligt vejr.
Jeg ville få brug for en hverdags maskine, og i øjeblikket er
kærligheden faldet på elektrisk Supermotard Zero-S, så en sådan ville
blive indkøbt.
En bane ræser skal der også være plads til, jeg tro det må blive en
Ducati 1098R, jeg sværger dog nu mest til de lidt mindre Ducati`er (hvor
jeg kan magte al poweren), så det kunne godt ske at jeg tog en 848 i
stedet for og "tabte" en Öhlins undervogn ned over den inkl. lette hjul
og de fedeste brembo bremser der kan købes for penge. 848`eren skal
optimeres til mig så en tur hos en profesionel "affejderingsguru" og
"indspøjningsspecialist" ville der bestemst blive afsat penge til. Der
ville afsat en del penge på køre/ræs-kursuser hvor jeg rigtig kunne lære
at bruge det nye banejernet.
For at holde kondi`en ved lige skal jeg også have et eller andet
off-road noget, valget ville sandsynligvis falde på en KTM, som jeg
synes laver nogle fede cykler.
Skrue skal man jo også, til dette formål skulle der indkøbes noget 2
cyl. man kunne og ombygge så det falder lige i min smag.

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 01-11-09 21:17

> Med rette lottogevinst og masser af garageplads (isoleret forståes),
> hvilke motorcykler ville i så shoppe ind til jeres "private
> collection"?

Hemmm .......... svært,
Jeg ville godt have en ny BMW R 1200 GS til dagligdags bendling +
ferie ture, samt en BMW R 1200 C Independent til Søndags hygge turene

Fruen vil godt have en BMW F 800 ST ........

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : flopper

Dato : 01-11-09 21:54

> Foranlediget af Ib og mine fælles drømmerier i en anden tråd:
>
> Med rette lottogevinst og masser af garageplads (isoleret forståes),
> hvilke motorcykler ville i så shoppe ind til jeres "private collection"?

Der er et psr stykker der er selvskrevne hos mig:
BMW et eller andet GS til turen til Australien og sydafrika og rundt i
Sydamerika, som ville være en helt uafviselig følge af en sådan gevinst. Til
turen rundt i Europa og Nordamerika vakler jeg mellem en goldwing og en
electric glide(er det sådan den hedder, harleyen)
Til brug i dagligdagen: en ikke for stor italiener, kunne godt være en duc
748, og til lidt sjov i grusgraven: en 250 muddermaskine. Derudover er der
selvfølgelig klassikerne som kunne være sjove at ha stående, men så bliver
listen rigtig lang

Flopper

Fra : Steen E.

Dato : 01-11-09 22:27

Super ide Armand

Her ... Yamaha'en blev her nok, fin til allround, men til alle de 150 kvm ny
velisoleret garageplads :

1.: en rigtig vulgær 5.7 L V8 Boss Hoss .. bare lyden ..
2.: til det hurtige, klart den nye BMW S1000RR
3.: til det bæredygtige og miljøbevidste en Segway (ja,ja, men den er da
2-hjulet
4.: til det nostalgiske .. en Z1/900 rød som den jeg havde i ca. '73, og
måske en Velocette Thruxton 500 1-cyl som naboen havde.

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-09 23:16

Tja først jeg har faktisk vundet mange fantasitrilioner , siger min mailbox
mig , og faktisk er jeg blevet truet med at blive slettet af arve register ,
hvis ikke de fik mine data nu , fordi det var 3 og sidste gang de vil
henvende sig til mig , men hvad skal jeg med de 50 mill når jeg har andre
trilioner til at at stå , kæft de må være dumme ;)

Nå når nu pengene kommer ind vil jeg købe en meget dyr Skrusuki og sælge den
igen og købe en Honda tja det kunne godt være den nye VFR 1200 og til pynt i
stuen måtte der godt stå en Ducati MHE 900 Evo årgang 2000 , den kunne godt
pynte ;)

PE som ellers kører på det han synes er den bedste Honda X-Eleven

Fra : CL

Dato : 02-11-09 00:52

> [...]
>
> Jeg forudser at svarene vil tage to retninger, hvorfor jeg ikke vil
> påvirke i nogen af dém ved at være den første der byder ind.

Ja min drømmeliste ville helt sikkert rumme disse MC er.
1. Y2K jet
2. Boss Hoss
3. Norton Vankel
4. NSU Mammut
5. Leverda V6
6. Honda RCV 211
7. Honda NR 750
8 . Ariel Square

Carsten Larsen

Fra : Jim Andersen

Dato : 02-11-09 10:17

Armand wrote:
> Med rette lottogevinst og masser af garageplads (isoleret forståes),
> hvilke motorcykler ville i så shoppe ind til jeres "private
> collection"?

Smid en mekaniker og et sommerhus nær Nordsløjfen med i pakken så køber jeg
fluks:

Triumph Rocket III Classic til når det frynsede lædertøj skal luftes.
Triumph Daytona 675 (mat grafit, orange tekst) til det spraglede
kænguruskind.
Noget forcromet med flammer og en laaang Springerforgaffel (gerne fra OCC)
til når solen skinner.
BMW R1200RT til når konen skal med på langtur. (jeg var lige ved at skrive
at den også skulle bruges til pendling, men hey... med den rette
lottogevinst så er pendling jo et overstået kapitel )

/jim

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 02-11-09 11:34

> Med rette lottogevinst og masser af garageplads (isoleret forståes),
> hvilke motorcykler ville i så shoppe ind til jeres "private
> collection"?

Jeg vil have min CBR 600 igen!

--
Jens Jacob Bager Jensen
Suzuki SV 1000 N '05, Suzuki DR 650 Dakar '90

Fra : Armand

Dato : 02-11-09 15:44

--
Armand.

Fra : daniel

Dato : 02-11-09 10:34

On Nov 1, 2:11 pm, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> [...]
>
> Jeg forudser at svarene vil tage to retninger, hvorfor jeg ikke vil
> påvirke i nogen af dém ved at være den første der byder ind.

Zündapp KS750 WH 1943, helt sikkert. i luftwaffe udstyr (grå, men
forvarme i sidevognen)

Fra : Hekto

Dato : 02-11-09 11:07

Penge nok? Plads nok? ... og ... Tid nok?

En Vincent HRD ville være en klar favorit.
En ældre Moto Guzzi Falcone - bare fordi den er sjov og lyden go' En
Arione kunne måske også gøre det.
En Bultaco Metrella 250
En Montesa Kenyea eller måske en Impala
En Kawasaki KR-1S ... og så det hvide snit!
En Kawasaki 500 Triple - sådan een må man da have med!
Ducati Vento - Fe' lille knallert!
Rumi 125 SS - spøjs!
En Ducati 750SS - stangtrækker
En KTM ... hmmm ... Super Duke?
En Ariel VB 600 - Sideventilet ... havde en som knægt!
En DKW RT125 årgang '54 - havde en som knægt.
Et stel med stiv røv, en god forgaffel, en Ducatimotor ... tid nok!
En Ducati MHE900 - til at have stående i stuen

.... og under indkløb af ovenstående ville man sikkert falde over
andet, som man ikke lige kunne sige nej til!

Fra : Armand

Dato : 02-11-09 21:44

Hekto skrev:
> Penge nok? Plads nok? ... og ... Tid nok?
>

> Et stel med stiv røv, en god forgaffel, en Ducatimotor ... tid nok!

??
á la: <http://www.gratisupload.dk/download/35561/>

--
Armand.

Fra : Leif

Dato : 03-11-09 21:40

"Hekto" <hektoblast@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Endelig.
Godt jeg fik læst tråden igennem inden jeg svarede.
Efter alle de alm. drømmecykler fra Støvlelandet osv. kom
der et bud på en Triple.
Der skal selvfølgelig stå mindst en Kawa 750 H2 sammen
med en 500H1, for vi er jo lidt i drømmeland og nogen af
os, kan huske dem og enkelte af os havde selv en.
Har ikke siden min 500H1 prøvet nogen udover en H2'er der
i den grad kunne tørre det salige smil af mit fjæs........

Åhr jo en enkelt Kreidler RS'er skal der vel også snige sig ind.
Det startede jo med sådan en dengang for nogle af os drenge.

/ Leif

Fra : Steen E.

Dato : 03-11-09 23:06

"Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har ikke siden min 500H1 prøvet nogen udover en H2'er der
> i den grad kunne tørre det salige smil af mit fjæs........

Åhhh ja ... salig 500H1 .. elendige køreegenskaber, kunne ikke bremse, sart
og brændte det midterste stempel jævnligt, især når den skulle på
reservetank, og sådan som den kunne indhylle landskabet i blå røg så helt
politisk uacceptabel i dag... men der var ikke meget så sjovt på 2 hjul

Fra : Leif

Dato : 04-11-09 19:21

"Steen E." <steen-e*fjern*@ofir.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> landskabet i blå røg så helt politisk uacceptabel i dag... men der var ikke meget så sjovt på 2

Jeg kan høre, du kender dem.
/Leif

Fra : Armand

Dato : 04-11-09 20:46

Leif skrev:

> Jeg kan høre, du kender dem.

Læste dem engang beskrevet som:
Lavet til at komme forrest når lyskurven skiftede til grønt - og dét
kunne de; men til gengæld heller ikke andet!

En kammerats erindring af sin H1 er mest det enerverende at man ikke
kunne holde tændrør til dem medmindre man altid kørte indenfor eller
udenfor bygrænsen: Sodede rørene til indenbys måtte der varmere til, men
dé brændte af ligesåsnart man passerede byskiltet og vice versa.

Men der er da snak om folk fra klubben der kørte til træf i Holland på
H2'ere, hvilket jeg nok synes må være en opgave, forbrug og tankvolumen
taget i betragtnig

--
Armand.

Fra : Steen E.

Dato : 04-11-09 20:55

> Jeg kan høre, du kender dem.
> /Leif
Du genkender det ?

Jeg har haft to .. den 1. var den sorte, gik super, men blev stjålet i
Titangade (enhver sammenhæng med rockerborgen der er naturligvis helt
tilfældig), den 2. var den blå, sløv og neddæmpet fra fabrikken - men et par
ekstra 10 mm huller i afgangspiberne fik den til at køre (og larme) som de
tidlige.

Fra : N/A

Dato : 02-11-09 21:44

Fra : Hekto

Dato : 02-11-09 14:34

On Nov 2, 9:44 pm, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> ??
> á la: <http://www.gratisupload.dk/download/35561/>
>
> --
> Armand.

Naaaah ... måske ikke lige det jeg havde i tankerne.

Ducatmotoren er jo ret minimalistisk, da den er enkel og ikke
indeholder så meget unødvendigt ... i de ældre udgaver. Så man kunne
jo forestlle sig noget 'back to basics' meget minimalistisk ... bare
sådan for projektets skyld.

--
/Hekto

Fra : Seth

Dato : 03-11-09 13:53

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in news:4aed88fa$0$56776
> [...]

> Jeg forudser at svarene vil tage to retninger, hvorfor jeg ikke vil
> påvirke i nogen af dém ved at være den første der byder ind.

Aermacchi A La Verde 250
Brough Superior SS 100
Vincent HRD BS
Ducati 750SS (rundmotor Desmo)
Ducati 350 Desmo
Ducati NCR af nyeste aftapning
Moto Guzzi Le Mans 850 (mkI)
Laverda 750 SFC
BMW F800 GS
Münch Mammut
MV Agusta 750S (Den med rød saddel og blå tank)
Ferrari
Mondial
Rumi
Ceccato
Morini 350S
Böhmerland 600
Aristos 614
Gilera Rondine
Guazoni
Guzzi V8
Laverda V6
Ducati Apollo (drømme - ikke sandt)
Morgan 3-wheeler
Husqvarna Silverpil
Malaguti
Megola
Motobi
MV Agusta 350s
BMW R 1200 GS
Norton Wankel
Gilera 50
Van Veen
Hercules W2000
Henderson
Scott 350
Excelsior JAP
Bultaco

Så er pengene brugt
_
Seth

Fra : Andreas H. Roos

Dato : 10-11-09 01:46

Her er nogle af mine drømme cykler:
De ældre og smukke
------------------------
Vincent HRD BS
Guzzi V8
Honda CB 350 Four '75*

De voksne og specielle
--------------------------
Norton Wankel
Ducati 851 / 888
Aprila RSV Mille '99
Honda NR 750

De unge og iltre
------------------
MV Agusta 750 "Senna"
KTM eller Husqvana (i 600ccm 4T klassen)**

* savner min gamle honda med +100k på tælleren
** har haft en Husqvarna 610TE .... en vildbasse på 100 kg

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-11-09 15:05

Armand wrote:
> [...]
>
> Jeg forudser at svarene vil tage to retninger, hvorfor jeg ikke vil
> påvirke i nogen af dém ved at være den første der byder ind.

Jeg ville bede et dygtigt customværksted om at lave en VFR 1200 i
størrelsesforholdet 1,15:1 og et par Ducatier i 1,3:1

Derefter ville jeg forlade DK på en Rotax tourenduro uden planer om at
vende hjem før maskinerne var klar til levering.

--
vh
Torben

Fra : Erik Skriver

Dato : 15-11-09 10:54

On 3 Nov., 14:52, Seth <sendenemailtil...@gmail.com> wrote:
> Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote in news:4aed88fa$0$56776
> $edfad...@dtext02.news.tele.dk:

> collection"?

> Aermacchi A La Verde 250
> Brough Superior SS 100
> Vincent HRD BS
> Ducati 750SS (rundmotor Desmo)
> Ducati 350 Desmo
> Ducati NCR af nyeste aftapning
> Moto Guzzi Le Mans 850 (mkI)
> Laverda 750 SFC
> BMW F800 GS
> Münch Mammut
> MV Agusta 750S (Den med rød saddel og blå tank)
> [...]

Jeg har en Ala verde 250 som er fuldstændig som ny. Jeg hentede den i
Holland for 3 år siden og indreg. for 0 kr.

MVH Søren

Fra : Hekto

Dato : 15-11-09 13:16

On 15 Nov., 18:54, Erik Skriver <erik.skri...@gmail.com> wrote:

> Jeg har en Ala verde 250 som er fuldstændig som ny. Jeg hentede den i
> Holland for 3 år siden og indreg. for 0 kr.
>
> MVH Søren

Den slags burde være FORBUDT at offentliggøre!

--
/Hekto

Fra : Armand

Dato : 16-11-09 19:52

Hekto skrev:

> Den slags burde være FORBUDT at offentliggøre!

Men han er da velkommen til at byde på gløgg og æbleskiver - Så kan vi
jo reetablere panel-scenariet fra RC166-tråden, på et lidt andet niveau
selvfølgelig, men man tager jo imod alle tilbud her i den mørke tid!

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 16-11-09 19:52