$HTTP_POST_VARS?
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 02-08-01 13:10

Hejsa

Jeg sitter med noget PHP, som skal sætte en form op. I denne form er der
nogle priser, som skal summeres med noget javascript, når checkboksene
(un-)checkes - det er nemt nok.

Men når jeg skal bruge navnene på checkboksene i et javascript, kan jeg ikke
kalde dem checkbox[i], hvilket ville gøre det let finde dem i PHPen, idet de
jo så automatisk vil blive til et array.

Jeg skal derfor bruge en alternativ måde at finde ud af, hvilke checkbokse,
der er krydset af. $HTTP_POST_VARS burde være en mulighed, da jeg så ville
kunne lave en while-løkke:

while ( list($var, $value) = each($HTTP_COOKIE_VARS) )
{
if ( HasCorrectName($var) )
{
DoYourStuff();
}
}

MEN... $HTTP_POST_VARS kan jeg ikke få fat i. PHPen er ellers nyeste
version, så den burde være til stede, så vidt jeg kan forstå på
dokumentationen. Hvorfor er den ikke det?

/Thomas

Fra : Troels Arvin

Dato : 02-08-01 13:40

On Thu, 02 Aug 2001 14:10:10 +0200, "Thomas Lindgaard"
<thomas@dnspilot.com> wrote:

> MEN... $HTTP_POST_VARS kan jeg ikke få fat i
Hvis du har seneste PHP, så burde $HTTP_POST_VARS være tilgængelig - med
mindre du har foretaget ændringer i php.ini, der slår "track_vars" fra.

Husk, at du skal benytte
global $HTTP_POST_VARS;
hvis du skal have adgang til variablen fra en funktion.

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 02-08-01 13:49

[snip]

> Husk, at du skal benytte
> global $HTTP_POST_VARS;
> hvis du skal have adgang til variablen fra en funktion.

Hehe... ups :)

/Thomas