MS Windows
briani 27239
Godt oprydningsprogram ?
Fra : Ukendt

Dato : 01-11-09 08:48

På nettet støder man på mange forskellige programmer, hvis udbyder lover at
de kan reparere/rense en sløv Windows PC. Der rettes ofte nogle "fejl", men
man vil få rettet mange flere hvis der lige indbetales et beløb, og så
skulle der opnås en markant hastighedsforbedring. Jeg har prøvet at betale
for et enkelt program uden at mærke nogen forskel på min Vista PC.
Er der nogen der kan anbefale et effektivt oprydnings-/hastighedsforbedrende
program ?
På forhånd tak for evt. svar.
Mvh
Jørgen

Fra : Mads

Dato : 01-11-09 21:08

On Sun, 1 Nov 2009 08:48:14 +0100, Jørgen <aogjgj(a)gmail.dk> wrote:

> [...]
>for et enkelt program uden at mærke nogen forskel på min Vista PC.
>Er der nogen der kan anbefale et effektivt oprydnings-/hastighedsforbedrende

Jeg har selv brugt Ccleaner med rimeligt udbytte
http://www.ccleaner.com/

Skal det være noget mere avanceret betalings software
vil jeg anbefale Tuneup Utilities 2009

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 02-11-09 00:45

On Sun, 01 Nov 2009 21:07:34 +0100, Mads <Mads@nospam.nothanks.com>
wrote:

>Skal det være noget mere avanceret betalings software
>vil jeg anbefale Tuneup Utilities 2009

2010 udgaven er netop udkommet :)

Jeg er glad for den, selv om jeg har set andre der synes brugerfladen
er rodet. Men hvad, man kan downloade en gratis prøve for at se om man
kan lide den:

http://www.tuneup-software.co.uk/products/tuneup-utilities/

Fra : /John

Dato : 01-11-09 21:17

"Jørgen" <aogjgj(a)gmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> men man vil få rettet mange flere hvis der lige indbetales et beløb, og så
> skulle der opnås en markant hastighedsforbedring.

Jaja.. spild af penge

> Er der nogen der kan anbefale et effektivt oprydnings- ... program ?

Nogle mirakelprogrammer er så effektive, at du risikerer at skulle reparere
bagefter, og jeg har endnu tilgode at opleve, at de gør pc'en hurtigere.

Jeg bruger dette skånsomme og gratis program til lidt rengøring (kan stilles
til dansk):

"Eusing Free Registry Cleaner enables you to scan your registry for invalid
entries. It provides a list of all errors that were found, and you can
choose to remove all items, or only selected errors. Before the program
deletes any keys, it automatically creates a backup":
http://www.snapfiles.com/get/eusingregistry.html

Samt denne gratis klassiker, der også kan stilles til dansk (kræver .NET for
at kunne virke).

OBS: Ved ikke, om programmet fungerer med Win7:

"RegCleaner sucht nach Dateinamen, die sich noch in der
Registrier-Datenbank, aber nicht mehr auf der Festplatte befinden":
http://www.chip.de/downloads/RegCleaner_12991462.html

> Er der nogen der kan anbefale et effektivt ... hastighedsforbedrende
> program ?

Kender ingen.

Bedste hastighedsforbedring opnås ved at ha' nok RAM (til Win7 vil 3-4 GB
være fint) samt hindre tunge programmer (fx Adobe Reader) i at starte op
sammen med Windows.

Andre resurseslugere er tunge (og ofte overflødige) sikkerhedsprogrammer.

Simple is sometimes best: Jeg bruger kun Privatefirewall, samt Microsoft
Essential Security, alle gratis.

John

Fra : Peter Larsen

Dato : 01-11-09 21:30

Jørgen wrote:

> På nettet støder man på mange forskellige programmer, hvis udbyder
> lover at de kan reparere/rense en sløv Windows PC.

Der sælges også mange kosttilskud.

> Der rettes ofte
> nogle "fejl", men man vil få rettet mange flere hvis der lige
> indbetales et beløb, og så skulle der opnås en markant
> hastighedsforbedring.

Ja ja ja, lad endelig al overtro fra Win9x leve videre. Microsoft plejer -
som jeg husker det - at have et register-oprydningsprogram, de må vel vide,
hvad der er fornuftigt at gøre.

> Jeg har prøvet at betale for et enkelt program
> uden at mærke nogen forskel på min Vista PC. Er der nogen der kan anbefale
> et effektivt
> oprydnings-/hastighedsforbedrende program ?

Hvilket problem er det du vil løse? Pagedefrag er måske blevet indbygget
ellers er det sådan set, hvad der skal til for at løse problemet med
fragmenterede register-filer. Og det er gratis, søg efter sysinternals på
Microsofts hjemmeside.

> På forhånd tak for evt. svar.
> Mvh
> Jørgen

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : /John

Dato : 01-11-09 22:02

"Peter Larsen" <digilyd@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja ja ja, lad endelig al overtro fra Win9x leve videre. Microsoft plejer -
> som jeg husker det - at have et register-oprydningsprogram, de må vel
> vide, hvad der er fornuftigt at gøre.

Husker det godt fra win9x-tiden:

"RegClean analyzes Windows Registry keys that are stored in a common
location in the Windows Registry ... Editors Note: The RegClean utility is
no longer supported and has been removed from all Microsoft download sites.
Microsoft Office XP and Microsoft Office 2000 users should read this before
using":
http://majorgeeks.com/Microsoft_RegClean_d458.html

> Pagedefrag er måske blevet indbygget ellers er det sådan set, hvad der
> skal til for at løse problemet med fragmenterede register-filer. Og det er
> gratis

Jep, fin-fin lille defragger (men sletter jo altså ikke overflødige filer):

"PageDefrag uses advanced techniques to provide you what commercial
defragmenters cannot: the ability for you to see how fragmented your paging
files and Registry hives are, and to defragment them":
http://www.snapfiles.com/reviews/PageDefrag/pagedefrag.html

John

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-09 23:30

> [...]
> Er der nogen der kan anbefale et effektivt
> oprydnings-/hastighedsforbedrende program ?

Hvad med det her Advanced SystemCare.

http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html

--

mvh kimilar

Fra : Rado

Dato : 02-11-09 01:44

> [...]

>for et enkelt program uden at mærke nogen forskel på min Vista PC.
>Er der nogen der kan anbefale et effektivt oprydnings-/hastighedsforbedrende

Jeg bruger jv16 Power Tools, dens registry cleaner har ry for ikke at
lave koks i systemet, og jeg har heller aldrig oplevet den har skabt
problemer. Masser af andre værktøjer også. Jævnlige opdateringer og
brugerforum, god support. Citat:

98.4% of our customers feel our product performs up to their
expectations.
85.5% of our customers rate us as "Excellent" or "Good".

Der er også en gratis Lite version, det er vist primært en registry
cleaner, baseret på den samme som i PowerTools.

http://www.macecraft.com/

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...