MS Windows
briani 27239
Vil ikke installere opdatering- Media cent~
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 01-11-09 17:26

Hej.

Nu har jeg her det sidste stykke tid, fået en oplysning om en opdatering til
Windows Media center. Men når jeg prøver at installere den kommer der en
fejl meddelse om at opdateringen ikke kunne installeres. Hvad kan der være
galt? Det drejer sig om systemopdatering KB973768.
Der står det her i log filen:

[KB973768.log]
0.375:
0.375: 2009/11/01 17:23:41.656 (local)
0.375:
C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\Download\519039965b9b1c75e6fe81698d853607\update\update.exe
(version 6.3.13.0)
0.406: Failed To Enable SE_SHUTDOWN_PRIVILEGE
0.437: Hotfix started with following command line: -q -z -er
/ParentInfo:abea4d0ac723a84982b93f6508bc7760
0.453: In Function GetReleaseSet, line 1240, RegQueryValueEx failed with
error 0x2
0.594: Return Value From IsMediaCenterPC = 1
0.594: IsMediaCenterPC returned value( 0x1 ) which is Equal To 0x1
0.594: Condition succeeded for section PreReq.SingleOp.MediaCenter in Line 1
of PreRequisite
0.609: SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Media Center\Ident is Not
Equal To Specified Value
[...]
0.609: Condition Check for Line 2 of PreRequisite returned FALSE
0.625: ReadStringFromInf: UpdSpGetLineText failed: 0xe0000102
0.625: KB973768 Setup encountered an error: Setup cannot continue because
one or more prerequisites required to install KB973768 failed. For More
details check the Log File c:\windows\KB973768.log
0.734: ReadStringFromInf: UpdSpGetLineText failed: 0xe0000102
0.734: Setup cannot continue because one or more prerequisites required to
install KB973768 failed. For More details check the Log File
c:\windows\KB973768.log
0.734: Update.exe extended error code = 0xf0f4"

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : Peter Larsen

Dato : 01-11-09 18:21

Jørgen Nielsen wrote:

> [...]
> opdatering til Windows Media center. Men når jeg prøver at installere
> den kommer der en fejl meddelse om at opdateringen ikke kunne

En version af noget som er der i forvejen er ikke som ventet. Det kunne f.
eks. betyde at opdateringen ikke kan installeres på den sprog-version du
har, at den forudsætter en servicepack, som ikke er der eller såmænd også at
den allerede er installeret. Man kan godt savne lidt bedre error-handling en
gang imellem, ikk' å?

Prøv eventuelt at søge på "KB..... doesn't install" eller noget som minder
derom i søgeboksen på forsiden af http://www.microsoft.com.

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 01-11-09 18:58

"Peter Larsen" <digilyd@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> har, at den forudsætter en servicepack, som ikke er der eller såmænd også
> at den allerede er installeret. Man kan godt savne lidt bedre

Jo, lige præcis.

> Prøv eventuelt at søge på "KB..... doesn't install" eller noget som minder
> derom i søgeboksen på forsiden af http://www.microsoft.com.

Jeg har ellers prøvet at søge, men prøver lige igen. Tak for dit svar.

Fra : Peter Larsen

Dato : 01-11-09 21:18

Jørgen Nielsen wrote:

> "Peter Larsen" <digilyd@hotmail.com> wrote in message

> Jo, lige præcis.

> Jeg har ellers prøvet at søge, men prøver lige igen. Tak for dit svar.

Hvis ikke det er meget vigtigt så er livet for kort til at miste søvn over
updates som ikke installerer, som regel stoler jeg på at de selv logger at
skodlortet overhelehovedet ikke duer og kommer med et ny version af deres
hotfix. MS slipper trods alt bedre fra det med automatiske opdateringer end
HP gør!

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 02-11-09 17:46

> [...]
> skodlortet overhelehovedet ikke duer og kommer med et ny version af deres
> hotfix. MS slipper trods alt bedre fra det med automatiske opdateringer

Du har nok ret