News problemer?
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-11-09 20:05

Er der andre end mig, der har oplevet store problemer med at kunne sende
indlæg / svare på newsindlæg og generelt med brug af Telia/Stofas
newsservere her de sidste par dage...?

Siden sent fredag aften har jeg ikke kunnet sende eller svare på ret
meget, og i går, lørdag, og i dag, søndag, har jeg overhovedet ikke
kunnet svare på noget som helst...

Jeg har nu sat en Sunsite konto op, og det ser da ud til, at den virker
- ihvertfald på de vigtigste af de grupper, jeg normalt bruger. Sunsite
har jo ikke så mange grupper som Telia/Stofa serverne.... - Om det så er
et generelt Stofa problem i hele landet, eller det er noget lokalt, tør
jeg så ikke sige.

Fejlen optræder på samtlige mine maskiner og systemer - 5x OS X + WinXP,
- så det er næppe her i huset, der er noget galt. Desuden har jeg også
skiftet div. kabler til helt nye og fra uåbnede emballager.

mvh. Erik Richard

Fra : Lyrik

Dato : 01-11-09 13:10

On 1 Nov., 20:05, Erik Richard Sørensen <tu...@tulle.dk> wrote:
> [...]
> - så det er næppe her i huset, der er noget galt. Desuden har jeg også
> skiftet div. kabler til helt nye og fra uåbnede emballager.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Hej Erik!
Jeg tror de aftrapper newsserverne lidt efter lidt. Cybercitys røg da
telenor overtog o.s.v. Jeg vil indtrængende på mine grædende knæ
opfordre dig til at prøve Google newsgrupper.
Så bruger du bare safari webbrowser til at skrive og modtage indlæg.
Du får et meget smukkere interface og et bedre overblik. Lad mig vise
dig det:

http://luen.dk/news.mov

Hilsen
Jens

Fra : Palle

Dato : 01-11-09 22:11

On 2009-11-01 21:09:43 +0100, Lyrik <jenserikbech@gmail.com> said:

> Hej Erik!
> Jeg tror de aftrapper newsserverne lidt efter lidt.

Arhhhh næppe.

> [...]
> Så bruger du bare safari webbrowser til at skrive og modtage indlæg.
> Du får et meget smukkere interface og et bedre overblik. Lad mig vise

Google kan næsten alt, men de kan ikke lave en lækker nyhedslæser.

Mage til uoverskuelighed skal man lede længe efter. Men prøv det endelig.

Mit råd ville snarere være at skifte til en anden udbyder, f.eks.
http://dotsrc.org/ .

--
Palle

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-11-09 22:25

Palle wrote:

> Arhhhh næppe.

> Google kan næsten alt, men de kan ikke lave en lækker nyhedslæser.
>
> Mage til uoverskuelighed skal man lede længe efter. Men prøv det endelig.

Som lige svaret, så er der flere US baserede udbydere, der direkte
boykotter indlæg sendt via GoogleGBroups, så det er uinteressant for mig...

> Mit råd ville snarere være at skifte til en anden udbyder, f.eks.
> http://dotsrc.org/ .

dotsrc er altså Sunsite, så ja, det er så også den, jeg bruger, indtil
Stofa får ordnet fejlen...

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-11-09 22:22

Lyrik wrote:

> [...]
> Så bruger du bare safari webbrowser til at skrive og modtage indlæg.
> Du får et meget smukkere interface og et bedre overblik. Lad mig vise

Telia/Stofa aftrapper absolut ikke noget som helst mht. newsgroups.
Men der er en rimelig alvorlig fejl. Det måtte han da indrømme, da jeg
ringede anden gang - i øvrigt efter atale...

Mht. GoogleGroups, så er der flere udbydere især i USA, der boykotter
indlæg, såsnart de kan se, det sendes via GoogleGroups. Og da jeg bruger
en del US baserede grupper, er det just ikke det optimale.

Og hvad angår brug af Safari, tror jeg nok, jeg har gjort det rimelig
klart, at jeg ikke bruger den browser, da den på ingen måde er særlig
velegnet over for svagtseende. - Så indtil Stofa får rettet fejlen, må
jeg nøjes med Sunsite og de begrænsninger, der ligger i den...

mvh. Erik Richard

Fra : Lyrik

Dato : 01-11-09 14:33

On 1 Nov., 22:21, Erik Richard Sørensen <tu...@tulle.dk> wrote:

> [...]
> indlæg, såsnart de kan se, det sendes via GoogleGroups. Og da jeg bruger
> en del US baserede grupper, er det just ikke det optimale.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg har aldrig været ude for det.

> [...]
> velegnet over for svagtseende. - Så indtil Stofa får rettet fejlen, må
> jeg nøjes med Sunsite og de begrænsninger, der ligger i den...
,,,,,,,,,,,,,
Du kan bruge en hvilken somhelst browser til det jeg foreslog dig.
Jeg startede med at bruge det sideløbende med sunsite, men da jeg så
hvor overlegen Google groups var, så droppede jeg helt newslæserne og
sunsite.
Det ene udelukker ikke det andet. Du startede med at tale om problemer
med news, jeg viste dig en vej ud af problemerne.

Hilsen
Jens

Fra : Palle

Dato : 01-11-09 23:03

On 2009-11-01 22:32:31 +0100, Lyrik <jenserikbech@gmail.com> said:

> Jeg har aldrig været ude for det.

Jeg kender til mange alm. brugere der bortfiltrerer postings fra Googlegroups.

> [...]
> Jeg startede med at bruge det sideløbende med sunsite, men da jeg så
> hvor overlegen Google groups var, så droppede jeg helt newslæserne og

Hvad er det du finder overlegent? Jeg kan nemlig ikke se lyset.

> Det ene udelukker ikke det andet. Du startede med at tale om problemer
> med news, jeg viste dig en vej ud af problemerne.

Og ind i nogle nye

--
Palle

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-11-09 00:18

Lyrik wrote:

> Jeg har aldrig været ude for det.

Måske ikke, men det har jeg.

> [...]
> Det ene udelukker ikke det andet. Du startede med at tale om problemer
> med news, jeg viste dig en vej ud af problemerne.

Ja ja, men det hjælper jo ikke, hvis en udbyder, der styrer de grupper,
jeg skriver til, har blokeret for alt, hvad der kommer fra GoogleGroups.
- Hvorfor de så gør det, tør jeg ikke sige...

mvh. Erik Richard

Fra : N/A

Dato : 02-11-09 01:54

Fra : N/A

Dato : 02-11-09 00:18

Fra : Lyrik

Dato : 01-11-09 17:23

On 2 Nov., 00:17, Erik Richard Sørensen <tu...@tulle.dk> wrote:

> [...]
> jeg skriver til, har blokeret for alt, hvad der kommer fra GoogleGroups.
> - Hvorfor de så gør det, tør jeg ikke sige...
Næh det kan jeg heller ikke sige, men bare for sjov, hvilke grupper
drejer det sig om?

Hilsen
Jens

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-11-09 01:54

Lyrik wrote:

> Næh det kan jeg heller ikke sige, men bare for sjov, hvilke grupper
> drejer det sig om?

Det drejer sig om flere af de grupper, der hostes af AT&T, EarthLink,
EarthNet m.fl., samt flere lukkede webbaserede mailgrupper, jeg er med i
eller har været med i. Hertil kommer så, at mange brugere efterhånden
filtrerer GoogleGroups fra under comp.sys hierakiet.

mvh. Erik Richard

Fra : Carl Drud

Dato : 01-11-09 23:21

http://twovoyagers.com/improve-usenet.org/

--
Carl

Fra : Palle

Dato : 01-11-09 23:45

On 2009-11-01 23:21:10 +0100, Carl Drud <carl.drud@gmx.com> said:

> http://twovoyagers.com/improve-usenet.org/

Spot on! Eller som man siger på rigsdansk: Lige præcis!

--
Palle