hvad siger guruerne, vfr?
Fra : jhillerup

Dato : 31-10-09 04:51

halløj ng.
har med 99% sikkerhed besluttet at den næste ged skal være en vfr fra
snolderland. Men er nu blevet i tvivl om det skal være en rc36 eller
en rc46, for og imod ønskes. Tidligere ejerskaber er følgende, i
rækkefølge

cb500four, sjov gammel dame havde det ikke godt regnvejr, men var et
dejligt bekendtskab

xs400seca, købt til konen som derefter blev gravid og fortrød :O håber
hun får lysten igen

hawk nt650gt, lille sjov nem kørt og pålidelig mc, mit første styrt ;O

xl 1000 varadero, næsten for nemt pissegod touringfætter, den jeg har
kørt mest på pr. sæson.

hilsen hillerup pt.uden grej

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 31-10-09 15:53

jhillerup skrev:
> [...]
>
> hawk nt650gt, lille sjov nem kørt og pålidelig mc, mit første styrt ;O
>
> xl 1000 varadero, næsten for nemt pissegod touringfætter, den jeg har

Der er ikke så stor forskel på de to modeller. RC36/2 er rigtig fin og
har efter min mening den flotteste kåbe.
RC 46 er nyere og har fået indsprøjtning, som ikke altid er en fordel.
Det kan give lidt rykkende kørsel ved lav fart. Det kan så afhjælpes med
en Power Commander. Men den koster så lidt.
Men jeg vil anbefale dig at kigge ind på VFR klubbens hjemmeside. www.vfr.dk
Her kan du finde en shoppingguide på forsiden af "klubhuset"
I den kan du finde mange gode tips om de forskellige årgange. Og har du
spørgsmål, så gå ind i klubbens Forum.
Jeg er helt sikker på du kan få hjælp til at komme videre.
Hilsen Matthias
Tidligere VFR 800

Fra : Armand

Dato : 31-10-09 22:32

jhillerup skrev:
> halløj ng.
> har med 99% sikkerhed besluttet at den næste ged skal være en vfr fra
> snolderland. Men er nu blevet i tvivl om det skal være en rc36 eller
> en rc46, for og imod ønskes.

Om detaljerne mellem de to typer lader jeg andre om, men jeg synest at
du skal lade være med at spurte til Tyskland pr. refleks: Priserne på de
ellers prisstabile modeller (á især CBR600 og VFR) er faldet meget her i
landet de sidste par år og er her ved sæsonslutning helt i bund. Dertil
kommer at mængden af små importører af brugte tyske motorcykler, som er
låst af afvigende marked (den økonomiske verdenskrise, You know!) og
føromtalte fald i brugtprislejet, også må stå med VFR's der sikkert kan
købes til bundpris lige nu :-|

Men ligesom ved egenimport er det en fejl at købe som afgiftsfri ved
sådanne ka'le, fordi SKAT'efar tilsyneladende ikke har begrebet
prisfaldet og derfor opkræver afgift ud fra et forkert verdensbillede =>
urealistisk høj afgift.

Brug de mørke måneder til at holde øje med markedet hhv. priserne og
regn ingen pris for at være fast!
Den pæneste til den bedste pris vil helt sikkert være billigere en
egenimport-alternativet :-|

--
Armand.
(deprimeret over at en kammerat allerede i foråret kunne voldbyde en

Fra : Thomas Makro

Dato : 01-11-09 03:43

On Oct 31, 11:50 am, jhillerup <jhille...@esenet.dk> wrote:

> har med 99% sikkerhed besluttet at den næste ged skal være en vfr fra
> snolderland. Men er nu blevet i tvivl om det skal være en rc36 eller
> en rc46, for og imod ønskes.

Det ville være så dejlig nemt, hvis en af os andre lige kunne give dig
et godt argument for den ene af dem. Men det er som regel ret
subjektivt hvilken af dem der er best. Nogle går meget op i
siddekomfort (f.eks. mig), andre har det fint med at sidde på en
læderbeklædt flise Og andre går mere op i racer-egenskaber, kåbe-
dækning, evne til at lave wheelie, eller hvad ved jeg...
Så det bedste råd jeg kan give dig, er at prøve dem begge. Helst samme
dag. På den måde finder du straks ud af, hvilken af de to maskiner der
er mest dig. Og måske er de nogenlunde lige gode, så vælger du den
billigste.

--
Thomas Makro, DMCN #280
** Farten holder trafikanterne vågne **

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 01-11-09 13:04

> Men er nu blevet i tvivl om det skal være en rc36 eller
> en rc46, for og imod ønskes.

Den du synes er pænest. De fejler ingen ting.

--
Jens Jacob Bager Jensen
Suzuki SV 1000 N '05, Suzuki DR 650 Dakar '90