MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows 7: problemer med skrive på tastatu~
Fra : Alex Jensen

Dato : 31-10-09 11:25

Hej alle

Jeg har følgende fejl/irritationsmoment, som jeg håber i kan hjælpe med:

Jeg har Windows 7 installeret på 2 bærbare (IBM/Lenovo). Når jeg skriver
tekster (som f.eks. denne) ved hjælp af tastaturet hopper (tekst)markøren
lige pludselig til et andet sted. Det er som som, der kommer et musetryk og
markøren derfor springer hen til hvos musemarkøren (pilen) er.

Det er brændirriterende, da man (hvis man ikke lige kigger på skærmen hele
tiden) begynder at skrive andre steder eller f.eks. overkriver noget andet.

Er der andre der oplever dette og/eller har en løsning på problemet. Da jeg
oplever det samme på 2 forskellige bærbare, kunne det lugte af en generel
fejl ....

På forhånd tak!

AJ

Fra : ttoet

Dato : 31-10-09 12:00

"Alex Jensen" <jensen@FJERNDETTEalexjensen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg
> oplever det samme på 2 forskellige bærbare, kunne det lugte af en generel

Hej Alex.

Sjovt at du skriver det. Jeg har haft nøjagtig samme problem på et par
bærbare Dell computere. Efter at have bandet over det i en lang periode, og
samtidig søgt højt og lavt efter en løsning, lykkedes det mig endelig at
finde både en årsag og en løsning.

Nu er årsagen nok ikke den samme ved dig, men hos mig viste det sig at være
en fejl 40. Det undrede mig at problemet kun opstod når jeg brugte
tifingersystemet. Ved bibelsystemet (du søger og du skal finde) skete det
ikke.

Løsningen viste sig at være at slå klikfunktionen fra for pegepladen.
Årsagen var at jeg, når jeg skrev med tifingersystemet, indimellem kom til
at "tappe" på pegepladen med siden af tommelfingeren. Ikke meget, men nok
til at det blev opfattet som et klik.
Thoeger

Fra : Alex Jensen

Dato : 31-10-09 13:10

ttoet wrote:

> [...]
> kom til at "tappe" på pegepladen med siden af tommelfingeren. Ikke
> meget, men nok til at det blev opfattet som et klik.

Det ma ogsa vare noget i den retning der sker pa mine barbare. Men jeg
er bare nasten sikker pa, min hander ikke rorer pladen eller
(muse)knapperne pa tastaturet. Det er mere som om der sker noget andet,
der aktiverer det. Men jeg ser lige om jeg kan finde noget omkring
klikfunktion pa pegepladen i opsatningen et sted.

AJ